اظهارنظر و حاشیه ها علیه اکران فیلم خبرساز ادامه دارد
«زمان» و «قیمت»؛ بهانه های تازه علیه «پیر پسر»
هنر
88390

همزمان با افزایش قیمت بلیت سینماها، اظهار نظری که مرتبط با این اتفاق تیتر رسانههای خبری شد، حرفهای مدیرعامل مؤسسه بهمن سبز درباره اکران فیلم «پیر پسر» بود. او با اعلام اینکه با توجه به زمان ۱۲۰ دقیقهای فیلم، سینمادارها حاضر به اکران این فیلم نمیشوند، گفته که مخاطب هم راضی نمیشود برای تماشای این فیلم بلیت ۲۲۰ هزار تومانی بخرد.
به گزارش گروه هنر ایران آنلاین، همزمان با افزایش قیمت بلیت سینماها، اظهار نظری که مرتبط با این اتفاق تیتر رسانههای خبری شد، حرفهای مدیرعامل مؤسسه بهمن سبز درباره اکران فیلم «پیر پسر» بود. او با اعلام اینکه با توجه به زمان ۱۲۰ دقیقهای فیلم، سینمادارها حاضر به اکران این فیلم نمیشوند، گفته که مخاطب هم راضی نمیشود برای تماشای این فیلم بلیت ۲۲۰ هزار تومانی بخرد. این صحبتها با واکنش گسترده مخاطبان در فضای مجازی همراه بود و علاقهمندان جدی سینما از کنجکاوی برای تماشای فیلم و ارزشهای یک فیلم برای هزینه کردن و خرید بلیت نوشتند. همزمانی این دو گزاره خبری یعنی افزایش قیمت بلیت سینما و کشش و ارزش یک فیلم برای خرید بلیت حتی ۲۲۰ هزار تومانی، شاید بهترین داده برای حل معادله فروش باشد. در عین حال کارشناسان معتقدند این اظهارنظرها صرفاً نگاه کارشناسانه اقتصادی نسبت به زمان طولانی نمایش فیلم و تناسب آن با تعداد مخاطبان نیست بلکه مضمون اصلی این پیام تعیین تکلیف ضمنی برای سرنوشت اکران این فیلم و به عبارت روشنتر عدم اکران آن است.
علی سرتیپی اما برخلاف اظهارات مدیرعامل بهمن سبز از تمایل سینماداران برای اکران این فیلم و پیشبینی فروش بالای دومین تجربه کارگردانی اکتای براهنی میگوید. او معتقد است: «حتی قیمت بلیت این فیلم میتواند بیش از ۲۰۰ تومان باشد و با تأکید میگویم که قطعاً مردم با توجه به اینکه با چه فیلم ارزشمندی مواجه هستند، با آن برخورد و از آن استقبال خواهند کرد. ضمن اینکه تجربه اکران نمونههای مشابه از جمله فیلم بهرام بیضایی و «محمد رسولالله» مجید مجیدی را هم داشتیم. با اینکه بلیتشان گرانتر فروخته شد، مردم استقبال کردند. مخاطب از فیلم خوب استقبال میکند. چطور برای یک کنسرت تا سه میلیون هزینه میکند و برای کنسرت خارج از کشور چندین میلیون خرج میکنند، برای دیدن فیلم خوب هم هزینه میکنند. مطمئن باشید «پیر پسر» یکی از موفقترین فیلمهای گیشه امسال خواهد بود.»
او در ادامه پیشنهاد میدهد: «با توجه به ارزشهای این فیلم حتی میتوان برای قشرهای خاص مثل دانشجوها تسهیلاتی قرار داد. برای فیلم خوب میشود هر کاری کرد. مهم این است که مردم از تماشای یک فیلم راضی باشند و «پیر پسر» قطعاً فیلمی است که مخاطب را با رضایت خاطر روانه سالن سینما میکند و بعد از تماشای فیلم این رضایت خاطر دوچندان میشود، چون پی میبرد ارزش تماشای فیلم خیلی بیشتر از آن چیزی است که برای خرید بلیت این فیلم هزینه کرده است. با اطمینان میگویم که با اکران این فیلم شاهد یک اتفاق خوب در سینما خواهیم بود.» امیرحسین علمالهدی هم «پیر پسر» را یکی از ۵ شانس اصلی گیشه سینما میداند. او میگوید: «اینکه این فرمایش مدیر بهمن سبز یک نگاه کارشناسی است یا پیامی برای اکران نکردن فیلم «پیر پسر» را باید خودشان توضیح بدهند. ما تنها فیلم سه ساعته دنیا را نداریم و خیلی از سینماهای جهان تجربه اکران این دست آثار را داشتند و سینمای ما هم همچون سینمای جهان باید قابلیت برنامهریزی برای نمایش چنین آثاری را داشته باشد و بر سر قیمت بلیت با مالک فیلم و سینمادار به توافق برسد.»
علمالهدی در ادامه میافزاید: «با توجه به مدت زمان سه ساعته فیلم، قیمت بلیت «پیر پسر» میتواند دو برابر یا یک و نیم برابر شود. همه چیز را برعهده خود مخاطب بگذاریم. تجربه نشان داده که مردم برای کالای خوب، انگیزه دارند و پیشبینی من این است که «پیر پسر» جزو ۵ فیلم پرفروش سال ۱۴۰۴ قرار خواهد گرفت.»
نرگش عاشوری
انتهای پیام/