ایران آنلاین گزارش می دهد؛

یاماها XSR ۱۵، تجربه ای متفاوت در سواری

بازار

89181
string(830) "[{"name":"a","aspect":"16:9","width_small":"480","width_medium":"720","width_large":"960","_sy":"1","_sx":"1","_r":"0","_h":"562.5","_w":"1000","_y":"32.26320754716981","_x":"-9.466753027888026e-14","source":"\/news\/photo\/1403\/12\/08\/4857a1171d6a2cad066c79d49416ab37.jpg","_pr_css":"display: block; width: 160px; height: 105.92px; min-width: 0px !important; min-height: 0px !important; max-width: none !important; max-height: none !important; transform: translateX(1.51468e-14px) translateY(-5.16211px);"},{"name":"b","aspect":"1:1","width_small":"480","width_medium":"720","width_large":"960","_sy":"","_sx":"","_r":"","_h":"","_w":"","_y":"","_x":"","source":""},{"name":"c","aspect":"16:6","width_small":"720","width_medium":"960","width_large":"1250","_sy":"","_sx":"","_r":"","_h":"","_w":"","_y":"","_x":"","source":""}]" یاماها  XSR 15، تجربه ای متفاوت در سواری

علاقه مندان به موتورسیکلت در بازار ایران یقینا نام یاماها XSR ۱۵۵ را به عنوان یکی از خاص ترین موتورهای طراحی شده از سوی یاماها شنیده اند. موتوری که در کلاس Neo-Retro قرار داشته و در سال ۲۰۱۹ پل به بازار جهانی گذاشته و توانست در مدت کوتاهی به بازار ایران راه پیدا کند.

گروه بازار ایران آنلاین: علاقه مندان به موتورسیکلت در بازار ایران یقینا نام یاماها XSR 155 را به عنوان یکی از خاص ترین موتورهای طراحی شده از سوی یاماها شنیده اند. موتوری که در کلاس Neo-Retro قرار داشته و در سال 2019 پل به بازار جهانی گذاشته و توانست در مدت کوتاهی به بازار ایران راه پیدا کند.

این موتورسیکلت تلفیقی از سبک کلاسیک و مدرن است و همین موضوع باعث شده تا میزان شمارگان فروش آن در بازار رقم قابل توجهی را به نمایش بگذارد. این ترکیب باعث شده در کنار جزئیات کلاسیک، تکنولوژی به کمک بهبود عملکرد و کیفیت موتور بیاید.

در طراحی XSR 155 سعی شده تا شباهتی با مدل سنگین تر این سبک ایجاد شود اما قدرت موتور آن به مدل سنگین XSR نمی رسد. از نمای جلو این موتورسیکلت دارای چراغ‌ دایره‌ای است که داخل آن چراغ LED و دی‌لایت کارگزاری شده است.

فرمان یاماها XSR 155  لوله‌ای شکل ساده است که درسمت راست آن استارت و کلید Kill Switch تعبیه شده و در سمت چپ دکمه های فرمان بوق، تعویض نور بالا به نور پایین، کلید راهنمای موتور و کلید Pass  جاگذاری شده است. از دیگر ویژگی های این موتور طراحی صفحه کیبومترشمار به صورت دایره ای دیجیتال است که در آن اطلاعاتی همچون مسافت طی شده توسط موتور، مقدار مصرف سوخت، میانگین سرعت موتور و همچنین چراغ‌های هشدار قابل مشاهده است.

باک 10.4 لیتری این موتور در طراحی داری سبک کلاسیک است. همچنین بخش زین XSR  ساخته شده از چرم مصنوعی است که تجربه سواری مناسبی را برای راکب به همراه می آورد.

اگزوز بزرگ این موتور از فلاپ برخورداری است و همین ویژگی باعث شده تا حرارت مستقیم به پای ترک نشین نرسد. از سوی دیگر چرخ‌های در نظر گرفته شده برای این یاماهای جذاب ۱۷ اینچی است.

به طور کلی می توان گفت که ابعاد این موتور به تریتب طول، عرض و ارتفاع ۲۰۰۳، ۸۱۰ و ۱۱۰۰ میلی‌متر است.

ازنظر فنی نیز باید گفت که یاماها XSR 155 دارای انجین ۱۵۰ سی سی ۴ زمانه و ۴ سوپاپ است که سیستم خنک کننده آن رادیاتور و یا به عبارتی آب خنک است.

این انجین می تواند تا ۱۹ اسب بخار در ده هزار دور در دقیقه و گشتاور ۱۴.۷ نیوتون متر در ۸۵۰۰ دور در دقیقه ایجاد کند.

بر اساس طراحی صورت گرفته در این موتور حداکثر سرعت آن به 140 کیلومتر بر ساعت می رسد. رکورد ثبت شده برای این موتور برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر 15 ثانیه است.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار بازار