هیچ دانش‌آموزی نباید از فرصت پرورشی محروم باشد

جامعه

90327
string(843) "[{"name":"a","aspect":"16:9","width_small":"480","width_medium":"720","width_large":"960","_sy":"1","_sx":"1","_r":"0","_h":"675.0000000000001","_w":"1200","_y":"82.22784810126576","_x":"-7.186375264206583e-14","source":"\/news\/photo\/1403\/12\/19\/c7bac254f4dd23f2c7193cb526032c2f.jpg","_pr_css":"display: block; width: 160px; height: 106.533px; min-width: 0px !important; min-height: 0px !important; max-width: none !important; max-height: none !important; transform: translateX(9.58183e-15px) translateY(-10.9637px);"},{"name":"b","aspect":"1:1","width_small":"480","width_medium":"720","width_large":"960","_sy":"","_sx":"","_r":"","_h":"","_w":"","_y":"","_x":"","source":""},{"name":"c","aspect":"16:6","width_small":"720","width_medium":"960","width_large":"1250","_sy":"","_sx":"","_r":"","_h":"","_w":"","_y":"","_x":"","source":""}]" هیچ دانش‌آموزی نباید از فرصت پرورشی محروم باشد

معاون پرورشی و فرهنگی وزیرآموزش و پرورش از طراحی الگویی برای ارتقاء و فراگیری فعالیت‌های پرورشی خبر داد.

به گزارش اجتماعی ایران آنلاین، صادق حسین زاده ملکی، معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در چهل و یکمین جلسه شورای معاونین که در سالن جلسات این وزارتخانه با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، با بیان این که از خدا توفیق روزافزون در ساحت فردی و اجتماعی برای به سرانجام رساندن ماموریت‌ها می‌خواهم،گفت: برای پذیرش این معاونت از دو باب ابا داشتم نخست در جایگاه قبلی اقداماتی انجام دادم که منتظر ثمره‌اش بودم و باب دیگر، بزرگی این مسئولیت است.

وی با اشاره به این که امروز و آینده ملت ایران به نوع تدابیر مسئولان بستگی دارد، افزود: از خدا در این مسیر توفیق می‌خواهم تا به بهترین شکل ممکن خدمات ارزنده‌ای ارائه دهیم.

وی با تشکر از حسن اعتماد وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: قطعا این دوره نظام تعلیم و تربیت به دلیل حضور فردی دغدغه‌مند و دلسوز و از جنس فرهنگیان با رشد و ارتقا مواجه خواهد شد.

ملکی به رویکردهای جدید معاونت پرورشی اشاره کرد و گفت: در حال طراحی برنامه ریزی الگویی جهت تحول و ارتقای معاونت پرورشی هستیم.

وی ادامه داد: این الگو بر اساس سند تحول و قانون احیای پرورشی و دیگر اسناد بالا دستی در حال تدوین است.

به گفته ملکی، یکی از مهم‌ترین رویکردهای این الگو، گزاره‌ای به نام عدالت آموزشی و پرورشی است که در اهداف و راهبردهای کلان سند تحول و از مهم‌ترین دغدغه‌های رئیس جمهور نیز محسوب می شود.

وی افزود: از این رو این گزاره حکم می‌کند که هیچ دانش‌آموزی محروم از فرصت پرورشی نباشد. دانش‌آموزان به کمک معلمان کلیدهای خوشبختی را می‌خوانند و می‌نویسند. بنابراین باید در ساحات و ساعات پرورشی این امر را تمرین کرد تا در آینده رقم بخورد.

ملکی تصریح کرد: یکی از کلیدی‌ترین گزاره‌ها حرکت به سمت فراگیری فعالیت‌های پرورشی در تمام مدارس کشوراست.

وی به فناورهای نوظهور و نوین اشاره کرد و گفت: ضرورت دارد به موقع نسبت به این موضوعات و فرصت‌ها ورود کنیم تا مانع از بروز تهدیدات این حوزه شویم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیرآموزش و پرورش بر مواجهه با فناورهای نوین بر اساس مبانی علمی و دینی تاکید کرد و گفت: دنیا هم با این مسائل به الگوی خوبی رسیده است.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار جامعه