نسخه هیبریدی شارژی کی ام سی T۹ رونمایی شد؛ پیکاپی با ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور
بازار
92546

شرکت چینی جک (JAC) از نسخه جدید پیکاپ هانتر (کی ام سی T۹) در استرالیا رونمایی کرد. این نسخه به پیشرانه هیبریدی شارژی مجهز بوده و از مشخصات بسیار خوبی برخوردار است. با تصمیم جک، این نسخه با نام T۹ هانتر در استرالیا عرضه خواهد شد. پس از ورود به بازار، این خودرو به مصاف رقبایی مثل بی وای دی شارک ۶، گریت وال کنون آلفا و فورد رنجر هیبریدی خواهد رفت.
به گزارش گروه بازار ایران آنلاین، شرکت چینی جک (JAC) از نسخه جدید پیکاپ هانتر (کی ام سی T9) در استرالیا رونمایی کرد. این نسخه به پیشرانه هیبریدی شارژی مجهز بوده و از مشخصات بسیار خوبی برخوردار است. با تصمیم جک، این نسخه با نام T9 هانتر در استرالیا عرضه خواهد شد. پس از ورود به بازار، این خودرو به مصاف رقبایی مثل بی وای دی شارک ۶، گریت وال کنون آلفا و فورد رنجر هیبریدی خواهد رفت.
مشخصات فنی پیکاپ کی ام سی T9 هیبریدی شارژی
پیکاپ T9 هانتر بهعنوان قویترین خودروی تولیدی تاریخ کمپانی جک محسوب میشود. پیشرانه این پیکاپ هیبریدی شارژی و دو دیفرانسیل از ترکیب یک موتور ۲ لیتری توربوشارژ بنزینی با دو موتور برقی ایجاد شده است. این موتورها با همکاری هم ۳۸۵ کیلووات (۵۱۶ اسب بخار) قدرت و ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکنند. چنین خروجی عظیمی، نماینده جک را به یک هیولای واقعی در کلاس خود تبدیل مینماید.
موتورهای برقی کی ام سی T9 هانتر هیبریدی شارژی توسط پک باتری ۳۲ کیلووات ساعتی تغذیه میشوند. این باتری از نوع لیتیوم آهن فسفات (LFP) بوده و با اتکا به آن میتوان حداقل تا ۱۰۰ کیلومتر مسافت را در حالت تمام برقی طی کرد. این ویژگی به ویژه برای سفرهای کوتاه مدت یا استفاده شهری بسیار کاربردی است. پیکاپ جذاب جک از سیستم V2L نیز بهره میبرد. این سیستم به T9 هانتر پلاگین هیبریدی اجازه میدهد تا وسایل برقی را نیز شارژ یا تغذیه کند؛ قابلیتی که در سفرهای کمپینگ یا مأموریتهای خارج شهری بسیار سودمند است.
قابلیت یدککشی و بارگیری در حد استانداردهای استرالیا
به گفته جک، نسخه هیبریدی شارژی T9 تمام قابلیتهای کاربردی مورد انتظار از یک پیکاپ دو کابین را ارائه میدهد. مدل دیزلی این پیکاپ که اکنون در بازار استرالیا موجود است، توان یدککشی تا ۳۲۰۰ کیلوگرم و ظرفیت بار ۱۰۴۵ کیلوگرم را دارد. نسخه هیبریدی شارژی این پیکاپ به احتمال زیاد پتانسیلهایی در همین حدود و یا حتی بیشتر خواهد داشت.
طراحی داخلی
در فضای داخلی، طراحی کلی کابین کی ام سی T9 هیبریدی شارژی مشابه نسخه دیزلی است. اما یک تفاوت کلیدی در شیفتر گیربکس دیده میشود، جایی که جک دسته دنده سنتی با یک دکمه گردان جایگزین شده است.
رونمایی این پیکاپ هیبریدی تنها چند ماه پس از معرفی نسخه تمام برقی T9 انجام شده و هر دو مدل به همراه نسخه دیزلی و خودروی مفهومی جک DE-FINE، برای اولین بار در نمایشگاه خودروی ملبورن در تاریخ ۵ آوریل (۱۷ فروردین) در معرض دید عموم قرار میگیرند.
زمان عرضه و ثبت نام
بر اساس اطلاعیه رسمی، عرضه جک T9 هانتر هیبریدی شارژی در بازار استرالیا از اوایل سال ۲۰۲۶ آغاز میشود. قیمتگذاری نهایی نیز در نزدیکی زمان عرضه اعلام خواهد شد.
انتهای پیام/