وزیر راه و شهرسازی:
امیدواریم آزادراه تهران-شمال بعد از سی سال به زودی تکمیل شود
دولت
94853

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تکمیل آزادراه تهران-شمال مشکل تامین منابع مالی دارد، گفت: امیدواریم این آزادراه پس از ۳۰ سال بهزودی تکمیل شود.
ایران آنلاین: فرزانه صادق با اشاره به چالشهای تکمیل آزادراه تهران-شمال، اظهار کرد: مهمترین مشکل، تامین منابع مالی است. با توجه به شرایط توپوگرافی سخت و حساسیتهای زیستمحیطی، هزینهها بسیار بالاست.
به گزارش تسنیم، صادق ادامه داد: معاون اول رئیسجمهور و بنیاد مستضعفان پیگیر تامین اعتبار هستند و جلسات اثربخشی در این زمینه برگزار شده است.
وی افزود: مشکل فنی و پشتیبانی پیمانکاران وجود ندارد و با توجه به توان پیمانکاری کشور، امیدواریم با همکاری وزارت راه و بنیاد مستضعفان، مشکل مالی پروژه حل شود و آزادراه تهران-شمال که بیش از ۳۰ سال در دست اجراست، به زودی تکمیل شود.
اواخر ماه گذشته معاون وزیر راه گفته بود: باند دوم منطقه ۲ آزادراه تهران-شمال به طول ۱۵.۵ کیلومتر شهریور ۱۴۰۴ به بهرهبرداری میرسد.
بازوند با یادآوری اینکه پیشرفت فیزیکی کل منطقه ۲ آزادراه تهران-شمال حدود ۸۷ درصد است، اظهار کرد: در حال حاضر حفاری تونلهای این منطقه ۹۴ درصد، لاینینگ تونلها ۷۵ درصد و احداث پلهای مسیر ۸۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
معاون وزیر راه و شهرسازی منطقه دو آزادراه تهران-شمال را پرتراکم ترین بخش آزادراه از نظر ساخت پل و تونل اعلام کرد و گفت: منطقه دو آزادراه تهران-شمال ۲۲ کیلومتر است و بخش اعظم مسیر از داخل ۶۰ رشته تونل به طول ۳.۶ کیلومتر و ۲۹ دستگاه پل بزرگ در باند رفت و برگشت به طول ۳.۶ کیلومتر عبور میکند که تونلهای سه قلوی البرز هر کدام به طول ۶.۵ کیلومتر در این منطقه واقع شده است.
بازوند همچنین با اشاره به پیشرفت فیزیکی۳۷ درصدی باند برگشت تونل البرز افزود: باند برگشت این آزادراه نیز در سال ۱۴۰۶ آماده بهرهبرداری میشود.
وی با بیان این که ۱۶ هزار میلیارد تومان تاکنون در منطقه ۲ آزادراه تهران-شمال هزینه شده است، اضافه کرد: برای اتمام عملیات اجرایی باقیمانده مسیر ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
مدیرعامل شرکت ساخت کاهش ۳۰ دقیقه زمان سفر را از مهمترین مزایای بهرهبرداری از این منطقه دانست و اظهار کرد: کاهش ۶.۵ کیلومتر از طول مسیر فعلی جاده چالوس-کرج، حذف گردنههای کندوان و افزایش ایمنی در محور، اصلاح قوسهای موجود و تسهیل در تردد به همراه کاهش مصرف سوخت از دیگر مزایای منطقه ۲ آزادراه تهران-شمال محسوب میشود.
انتهای پیام/