سخنگوی اورژانس:

مدعی‌العموم به مسئله مزاحمت‌های تلفنی اورژانس ورود کند

جامعه

95001
string(780) "[{"name":"a","aspect":"16:9","width_small":"480","width_medium":"720","width_large":"960","_sy":"1","_sx":"1","_r":"0","_h":"405","_w":"720","_y":"37.49999999999998","_x":"0","source":"\/news\/photo\/1404\/02\/01\/5b9d4ad130e4e8293ed956705d7a5852.jpg","_pr_css":"display: block; width: 80px; height: 53.3333px; min-width: 0px !important; min-height: 0px !important; max-width: none !important; max-height: none !important; transform: translateY(-4.16667px);"},{"name":"b","aspect":"1:1","width_small":"480","width_medium":"720","width_large":"960","_sy":"","_sx":"","_r":"","_h":"","_w":"","_y":"","_x":"","source":""},{"name":"c","aspect":"16:6","width_small":"720","width_medium":"960","width_large":"1250","_sy":"","_sx":"","_r":"","_h":"","_w":"","_y":"","_x":"","source":""}]" مدعی‌العموم به مسئله مزاحمت‌های تلفنی اورژانس ورود کند

سخنگوی اورژانس کشور گفت: از قوه قضا می‌خواهیم مدعی‌العموم به این قضیه ورود کند.

ایران آنلاین: بابک یکتاپرست سخنگوی اورژانس کشور در رابطه با پدیده شوم مزاحمت‌های تلفنی با اورژانس اظهار کرد: شماره اورژانس یک خط اضطراری است که در برخی شرایط زندگی یک انسان بدان بستگی دارد. این خط توسط برخی افراد به نیت‌های مختلف اشغال می‌شود و شاید بیماری که دچار حمله قلبی یا سکته شده، در پشت خط معطل می‌ماند.
 
به گزارش مهر، وی افزود: طی دو سال اخیر به شدت پیگیر این داستان شدیم ولی بدون تعارف باید گفت به جایی نرسیدیم. پیگیری این مسئله مشکلی بنیادین دارد چون طبق قانون مجازات اسلامی، کسی که با خط تلفن منجر به مزاحمت شود، باید با قطعی خط تلفن یا حبس مجازات شود.
 
یکتاپرست با بیان اینکه شماره مزاحمان تلفنی مشخص است، گفت: فردی هست که در چهارشنبه پایان سال ۴۸۰ بار به اورژانس زنگ زده و یک شماره مشخص هم دارد. این فرد مسلماً به یکسری گروه‌ها متصل است و بخشی از آنها نیز به واقع روانی هستند؛ اما آیا اجازه می‌دهیم یک فرد روانی با چاقو در خیابان‌ها بگردد و به مردم آسیب بزند؟
 
وی افزود: این فرد روانی پشت خط تلفن می‌نشیند و علاوه بر اینکه سکته قلبی دروغین را به نمایش می‌گذارد، منجر به اعزام همکاران ما در ترافیک شهر به نقطه‌ای نامعلوم می‌شود. همچنین این افراد زندگی سایرین را تهدید کرده و آرامش فکری و روانی همکاران ما را برهم می‌زند.
 
سخنگوی اورژانس کشور اعلام کرد: بسیاری از اینها تماس می‌گیرند و به دروغ وانمود می‌کنند که اعضای خانواده شأن در حال مرگ هستند و همکاران ما تا ۵ دقیقه وقت صرف می‌کنند تا احیای قلبی ریوی را آموزش دهند و در نهایت با خنده‌ی این فرد مزاحم روبه‌رو می‌شود.
 
وی افزود: همکاران ما از زمان پاسخگویی با استرس روبه‌رو هستند چون کسانی با اورژانس تماس می‌گیرند که عزیزانشان پیش روی‌شان در حال از دست رفتن هستند.
 
یکتاپرست با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته برای جلوگیری از این کار اذعان کرد: به ازای هر مورد مزاحمت تلفنی یا به ازای هر شماره، باید یک پرونده شکایت تشکیل دهیم و اگر ثابت شود اتفاقی افتاده است، خط مورد نظر مسدود می‌شود.
 
سخنگوی اورژانس کشور اظهار داشت: این پروسه بسیار طولانی است؛ ضمن اینکه ما هزار مورد شماره تلفن شناخته شده در اختیار داریم که به صورت مداوم مزاحم تلفنی می‌شوند ولی ما نمی‌توانیم ۱۰۰۰ پرونده تشکیل و هزار بار شکایت کنیم و دستگاه حقوقی نیز چنین سیستمی برای پیگیری این میزان پرونده ندارد.
 
وی افزود: از قوه قضا می‌خواهیم مدعی‌العموم به این قضیه ورود کند. در یکی از تماس‌ها صرفاً ۶ میلیون تومان جریمه در نظر گرفته‌اند ولی مزاحمان تلفنی تهدیدهای اورژانس را با خنده پاسخ می‌دهند.
 
یکتاپرست در مصاحبه با برنامه رویداد تاکید کرد: هر بار در این زمینه بحث می‌کنیم، اتفاقاً به تعداد مزاحمت‌ها اضافه شده و آمار مزاحمت اورژانس گاهی پس از گلایه‌ها بیشتر می‌شود.

انتهای پیام/
دیدگاه ها