نقص راه، عامل وقوع ۲۴۶ فقره تصادف در پایتخت

جامعه

95244
string(774) "[{"name":"a","aspect":"16:9","width_small":"480","width_medium":"720","width_large":"960","_sy":"1","_sx":"1","_r":"0","_h":"720","_w":"1280","_y":"191.99999999999997","_x":"0","source":"\/news\/photo\/1404\/02\/03\/b32a2828439d87c1cac7c7e1f0f1128c.jpg","_pr_css":"display: block; width: 160px; height: 120px; min-width: 0px !important; min-height: 0px !important; max-width: none !important; max-height: none !important; transform: translateY(-24px);"},{"name":"b","aspect":"1:1","width_small":"480","width_medium":"720","width_large":"960","_sy":"","_sx":"","_r":"","_h":"","_w":"","_y":"","_x":"","source":""},{"name":"c","aspect":"16:6","width_small":"720","width_medium":"960","width_large":"1250","_sy":"","_sx":"","_r":"","_h":"","_w":"","_y":"","_x":"","source":""}]" نقص راه، عامل وقوع ۲۴۶ فقره تصادف در پایتخت

رییس اداره تصادفات و مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از اعمال سهم تقصیر به متولیان راه در ۲۴۶ فقره تصادف در سال ۱۴۰۳ به عنوان عامل اصلی در تصادف تهران خبر داد.

ایران آنلاین:‌  سرهنگ مصطفی زینی‌وند روز چهارشنبه ضمن تشریح نقش معابر در وقوع تصادفات رانندگی، اظهار کرد: براساس بررسی‌های کارشناسان، در سال گذشته در ۲۴۶ فقره تصادف شهری، نقص راه به عنوان یکی از عوامل اصلی بروز حادثه شناسایی شده و سهم تقصیر به متولیان مربوطه داده شده است.

وی با اشاره به تبصره ۳ ماده ۱۴ قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی مصوب اسفند ۱۳۸۹، گفت: اگر نقص راه یا وسیله نقلیه در وقوع تصادف موثر باشد، متصدیان ذیربط مسئول جبران خسارات بوده و مطابق قانون با آنان برخورد خواهد شد.

سرهنگ زینی‌وند در ادامه به برخی از مصادیق نقص راه اشاره کرد و یادآور شد: کنده‌کاری‌ها و ناهمواری سطح راه، نصب سرعت‌گیرهای غیراستاندارد، نبود روشنایی کافی در معابر، کمبود علائم هشدار در نقاط پرتصادف، ایمن‌سازی ناکافی در عملیات اجرایی و عدم ایجاد گذرگاه ایمن برای عابران از مصادیق نقص راه است.

وی ادامه داد: در فروردین ۱۴۰۴ نیز در ۱۲ فقره تصادف، کارشناسان پلیس راهور تهران بزرگ، نقص راه را به عنوان عامل موثر در تصادف تشخیص داده و کروکی ترسیم کرده‌اند.

سرهنگ زینی‌وند همچنین به اهمیت ایمن‌سازی مسیرهای تردد موتورسیکلت‌ها اشاره کرد و گفت: با توجه به عبور بزرگراه‌ها از بافت‌های مسکونی، ایجاد پل‌های ویژه برای موتورسواران (همچون نمونه موفق آن در بزرگراه بسیج) می‌تواند به کاهش تصادفات و ارتقای ایمنی کمک کند و پیگیری برای ساخت چنین پل‌هایی یکی از برنامه های پلیس در سال ۱۴۰۴ است.

رئیس اداره کل تصادفات و مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ به برخی از تکالیف و وظایف عابران پیاده نیز اشاره کرد و گفت: عبور ایمن از معابر از وظایف مشخص‌شده برای عابران است. استفاده نکردن از گذرگاه‌های ویژه می‌تواند احتمال تصادف را افزایش دهد.


انتهای پیام/
منبع: ایرنا
دیدگاه ها
آخرین اخبار جامعه