شاسی بلند جدید بازار ایران چه مشخصاتی دارد؟

بازار

95611
string(766) "[{"name":"a","aspect":"16:9","width_small":"480","width_medium":"720","width_large":"960","_sy":"1","_sx":"1","_r":"0","_h":"562.5","_w":"1000","_y":"0.25","_x":"0","source":"\/news\/photo\/1404\/02\/06\/fb1536882633ec35d671a9fd882bc96f.jpg","_pr_css":"display: block; width: 160px; height: 90.08px; min-width: 0px !important; min-height: 0px !important; max-width: none !important; max-height: none !important; transform: translateY(-0.04px);"},{"name":"b","aspect":"1:1","width_small":"480","width_medium":"720","width_large":"960","_sy":"","_sx":"","_r":"","_h":"","_w":"","_y":"","_x":"","source":""},{"name":"c","aspect":"16:6","width_small":"720","width_medium":"960","width_large":"1250","_sy":"","_sx":"","_r":"","_h":"","_w":"","_y":"","_x":"","source":""}]" شاسی بلند جدید بازار ایران چه مشخصاتی دارد؟

برند نوپای دیپال (Deepal) که زیرمجموعه‌ای از شرکت چانگان محسوب می‌شود، با چند مدل جدید در نمایشگاه خودروی شانگهای حاضر شده است.

 

برند نوپای دیپال (Deepal) که زیرمجموعه‌ای از شرکت چانگان محسوب می‌شود، با چند مدل جدید در نمایشگاه خودروی شانگهای حاضر شده است. یکی از این مدل‌ها شاسی بلندی جذاب و آفرودمحور است که دیپال G318 نام دارد. این خودرو  با ظاهری قدرتمند و الهام‌گرفته از مسیرهای صعب‌العبور طراحی شده و از مشخصات فنی بسیار خوبی برخوردار است. نکته جالب توجه اینکه طبق شنیده‌ها پرشیا موبیلیتی قصد دارد این محصول از گروه چانگان را وارد بازار ایران کند.

از جاده‌های کوهستانی تا نمایشگاه‌های خودرو
نام G318 از نام بزرگراهی معروف در چین برگرفته شده؛ این بزرگراه شانگهای را به ژانگمو در مرز نپال متصل می‌کند. مسیر این بزرگراه از استان سیچوان و تبت می‌گذرد و به خاطر مناظر چشم‌نواز و مسیرهای دشوار شهرت دارد. انتخاب این نام به نوعی شخصیت ماجراجوی دیپال G318 را به نمایش می‌گذارد.
ابعاد و طراحی بیرونی دیپال G318
طول، عرض و ارتفاع دیپال G318 به ترتیب با ۵۰۱۰، ۱۹۸۵ و ۱۹۶۰ میلیمتر برابر است، البته با احتساب باربند و چرخ زاپاس؛ فاصله محوری آن نیز به ۲۸۸۰ میلیمتر می‌رسد.

طراحی بیرونی G318 با فرم مکعبی و چراغ‌هایی با گرافیک C شکل، جلوپنجره صاف و سپرهای مقاوم، حال‌ و هوای یک شاسی‌بلند آفرودی واقعی را منتقل می‌کند. در نمای جانبی، محافظ‌های پلاستیکی ضخیم، دستگیره‌های کشویی درها و طراحی سقف معلق با ستون‌های مشکی، ظاهری مدرن به خودرو بخشیده‌اند.

بدون تردید در نمای عقب چرخ زاپاس هیجان‌انگیزترین و خاص‌ترین ویژگی قابل ذکر است که نشان از ماهیت آفرودی دیپال G318 دارد. البته ظاهراً این چرخ آپشنال بوده و در حالت استاندارد نصب نمی‌شود. چراغ‌های حاضر در این بخش نیز مشابه حرف C طراحی شده‌اند. سوار شدن درب عقب روی لولای جانبی و باز شدن آن به سمت راست دیگر ویژگی این نما به حساب می‌آید که آن هم بر ذات آفرودی تأکید می‌کند.

فضای داخلی مدرن با تمرکز بر فناوری
داخل کابین دیپال G318، تمرکز روی راحتی و تکنولوژی بوده؛ البته کیفیت مواد به کار رفته هم در سطح قابل قبولی است. سیستم سرگرمی این شاسی بلند خوش استیل توسط یک نمایشگر ۱۴.۶ اینچی مدیریت می‌شود. طبق انتظار اطلاعات مورد نیاز راننده هم از طریق نمایشگر دیجیتال حاضر در پشت فرمان در اختیار وی قرار می‌گیرد. امکان انتخاب از بین سه رنگ کابین و هفت رنگ بدنه، قابلیت شخصی‌سازی این خودرو را افزایش داده است.

امکانات و تجهیزات دیپال G318 عبارتند از: شیش کیسه هوای ایمنی، گرمکن و ماساژور صندلی‌های جلو و عقب، رادار خط خوان و تابلو خوان، ترمز اضطراری، رانندگی خودران سطح ۲، گرمکن فرمان، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم تعلیق بادی و کروز کنترل تطبیق‌پذیر.


مشخصات فنی دیپال G318
دیپال G318 نیروی خود را از یک پیشرانه برقی مجهز به افزایش‌دهنده برد حرکتی (EREV) دریافت می‌کند. در این پیشرانه یک موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ ۱۴۸ اسب بخاری به عنوان ژنراتور استفاده شده است. اما نیروی لازم برای جابجایی بسته به تیپ توسط یک یا دو موتور برقی فراهم می‌شود.

در نسخه تک موتوره دیفرانسیل عقب، قدرت پیشرانه به ۲۴۸ اسب بخار می‌رسد. در نسخه دو موتوره، یک موتور ۱۷۵ اسب بخاری نیز به محور جلو اضافه می‌شود تا کل خروجی پیشرانه به ۴۲۳ اسب بخار افزایش پیدا کند. وزن این نسخه ۲۳۶۰ کیلوگرم و شتاب صفر تا صد کیلومتر آن حدود ۶ ثانیه اعلام شده است. برد حرکتی این خودرو در حالت تمام الکتریکی، طبق استاندارد CLTC برابر با ۱۹۰ کیلومتر و طبق استاندارد WLTC برابر با ۱۵۵ کیلومتر می‌باشد.


قابلیت بکسل، فضای بار و تعلیق پیشرفته
محصول جدید گروه چانگان توانایی بکسل کردن باری به وزن ۱۶۰۰ کیلوگرم را دارد. حجم فضای بار آن در حالت عادی ۸۱۸ لیتر است و با خواباندن صندلی‌های عقب این رقم به ۱۷۴۷ لیتر افزایش می‌یابد. این خودرو همچنین سیستم مدیریت هوشمند شاسی بهره می‌برد که باعث سواری نرم در جاده و عملکرد مطمئن در مسیرهای سخت می‌شود.

به منظور رویارویی بهتر با شرایط و مسیرهای مختلف آفرودی، دیپال G318 به حالت های رانندگی گوناگونی تجهیز شده؛ زوایای ورود و خروج ۲۷ و ۳۱ درجه ای هم اعتماد به نفس راننده را برای عبور از ناهمواری ها افزایش می دهد. قبلاً و در مراسم رونمایی طی یک رویداد اختصاصی، کلیپی از این خودرو پخش شد که در آن G318 توانست از شیب ۶۰ درصدی بالا برود.  

بد نیست به این نکته اشاره کنیم که برخلاف بسیاری از شاسی بلندهای آفرودی، شاسی این خودرو مستقل از بدنه نبوده و همانند شاسی کراس اوورها با بدنه یکپارچه می‌باشد.

قیمت و زمان عرضه
فروش دیپال G318 برای فصل دوم امسال برنامه‌ریزی شده است. پیش بینی می شود قیمت این شاسی بلند جدید چیزی در حدود ۳۰۰ هزار یوان باشد. همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم، ظاهراً شرکت پرشیا خودرو قصد دارد این شاسی بلند آفرودی را در بازار عرضه کند. با توجه به مشخصات و سابقه نسبتاً خوب چانگان در ذهن مشتریان ایرانی، در صورت عرضه با قیمتی رقابتی، می‌توان آینده خوبی را برای G318 تصور کرد.

ایران آنلاین
انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار بازار