سفر ۱۰۰ تورگردان خارجی به تهران
فرهنگ
95747

مدیرکل بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی از برگزاری «گردهمایی تورگردانان خارجی در ایران» با حضور بیش از ۱۰۰ تورگردان از ۳۳ کشور همزمان با اکسپو ایران ۲۰۲۵ خبر داد و گفت: این رویداد فرصتی برای معرفی ایران به عنوان مقصدی امن و مقابله با ایرانهراسی است.
ایران آنلاین: مسلم شجاعی یکشنبه ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۴ در نشست خبری که به بهانه رویداد «گردهمایی تورگردانان جهان در ایران» نام ITF برگزار شد، گفت: این گردهمایی همزمان با هفتمین نمایشگاه توانمندیهای صادراتی (ایران اکسپو ۲۰۲۵) برگزار میشود. در این رویداد، بیش از ۱۰۰ تورگردان از ۳۳ کشور مختلف حضور خواهند داشت و نشست B۲B روز سهشنبه در هتل استقلال برگزار خواهد شد.
مدیرکل بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی با اعتقاد به اهمیت این رویداد در معرفی ایران به عنوان یک مقصد امن و مبارزه با ایرانهراسی، اظهار کرد: حضور این تورگردانها از کشورهای مختلف همچون ویتنام، تایلند، هندوستان، تاجیکستان، ارمنستان، ترکیه، اگاندا، موریس، بوسنی، عربستان، بحرین، هلند، قزاقستان، بنگلادش، ازبکستان، آفریقای جنوبی، پاکستان، بلغارستان، ترکمنستان، عمان، مالزی، اسلواکی، آذربایجان، عراق، افغانستان، ایتالیا، آلمان، انگلستان، تونس، قرقیزستان، روسیه، فرانسه، برونئی و تایلند، فرصتی طلایی است که نباید از دست برود.
او افزود: برنامههای تورگردانان حاضر در این رویداد شامل بازدید از جاذبههای تاریخی و فرهنگی همچون کاخ سعدآباد، موزه ایران باستان، اراضی عباسآباد و سفر به جزیره کیش است.
مدیرکل بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی ادامه داد: دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی دو رسالت مهم معرفی ایران و جذب گردشگران خارجی را بر عهده دارد. در این راستا، رویدادهای بینالمللی و استفاده از ظرفیتهای گردشگری برای ارتقاء تصویر ایران در دنیا اهمیت ویژهای دارد.
او با تاکید بر اهمیت گردشگری بهعنوان یکی از ابزارهای دیپلماسی عمومی، آن را یکی از هوشمندترین راهها برای معرفی ایران دانست و گفت: میزبانی از رویدادهای بینالمللی یکی از سیاستهای کلیدی ما در این مسیر است.
شجاعی در ادامه به حضور ایران در سیوهفتمین نشست کمیسیون منطقهای شرق آسیا و اقیانوسیه و شصتمین نشست کمیسیون منطقهای جنوب آسیا سازمان جهانی گردشگری (CAP/CSA) که اخیراً در جاکارتا برگزار شد، اشاره کرد و افزود: حضور ایران در این نشستها و عضویت کشور در شورای اجرایی سازمان گردشگری مللی متحد، فرصتهای جدیدی را برای توسعه صنعت گردشگری ایران فراهم کرده است.
مدیرکل بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همچنین به امضای تفاهمنامه با سازمان گردشگری سازمان ملل متحد برای برگزاری اجلاس گردشگری شهری در تهران اشاره کرد.
شجاعی سپس از اهمیت استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ برای اعتمادسازی و معرفی ایران به دنیا سخن گفت و بیان کرد: امیدواریم با تولید محتواهای تعاملی، معرفی ایران در رسانهها و فضای دیجیتال گسترش یابد.
او همچنین به برنامهریزی برای حضور ایران در ۱۰ نمایشگاه بینالمللی و برگزاری پنج Road Show در کشورهای مختلف اشاره کرد و افزود: برگزاری این رویدادها در شهرهای بصره، بغداد، کربلا و نجف در کشورهای عربی و همچنین در لهستان، مجارستان، صربستان و روسیه، گامی موثر در جذب گردشگران خارجی خواهد بود.
مدیرکل بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی همچنین از برگزاری اجلاس جاده ابریشم به میزبانی سمنان و سومین کنفرانس و نمایشگاه بینالمللی گردشگری سلامت کشورهای عضو اکو به میزبانی همدان در سال ۱۴۰۴ خبر داد.
انتهای پیام/