«ایران آنلاین» گزارش می دهد؛

شورلت سیلورادو چفر ادیشن خودرویی برای مناطق خشک و بیابانی

بازار

95975
string(747) "[{"name":"a","aspect":"16:9","width_small":"480","width_medium":"720","width_large":"960","_sy":"1","_sx":"1","_r":"0","_h":"405","_w":"720","_y":"0","_x":"0","source":"\/news\/photo\/1404\/02\/08\/0babdcb74ef155a5b47deeed7f52265c.jpg","_pr_css":"display: block; width: 160px; height: 106.667px; min-width: 0px !important; min-height: 0px !important; max-width: none !important; max-height: none !important; transform: none;"},{"name":"b","aspect":"1:1","width_small":"480","width_medium":"720","width_large":"960","_sy":"","_sx":"","_r":"","_h":"","_w":"","_y":"","_x":"","source":""},{"name":"c","aspect":"16:6","width_small":"720","width_medium":"960","width_large":"1250","_sy":"","_sx":"","_r":"","_h":"","_w":"","_y":"","_x":"","source":""}]" شورلت سیلورادو چفر ادیشن خودرویی برای مناطق خشک و بیابانی

کشورهای عربی منطقه خلیج فارس از دیرباز گرایش ویژه ای به محصولات غول خودروسازی شورلت داشته اند و خود را به عنوان مشتریان ویژه آن معرفی کرده اند. بر همین اساس شورلت برای ارائه خدمت بهتر به این بازار پر کشش نسخه‌ ویژه ای از سیلورادو را روی خط تولید برده تا نمایشی از فرهنگ محلی و پیوستگی خود با کشورهای شورای همکاری خلیج‌فارس را به نمایش بگذارد.

مصطفی خدابخشی – ایران آنلاین: بازار خاورمیانه و به ویژه بازار کشورهای عربستان، امارات، کویت، قطر، بحرین و عمان  که در زمره کشورهای شورای همکاری خلیج‌فارس به حساب می آیند شاهد ورود محصولی جدید از شورلت هستند. این محصول که نسخه ویژهٔ شورلت سیلورادو چفر ادیشن است، به صورت اختصاصی برای این کشورها تولید شده و یکبار دیگر شیخ های عرب را برای خرید این محصول دست به جیب کرده است.

در بررسی معماری این خودروی جذاب که پیوند خورده با فرهنگ مردم کشورهای حوزه خلیج فارس است می توان به این نتیجه رسید که بر پایه تیپ پایه LT دو کابین و اتاق بار کوتاه طراحی شده است. به عبارت بهتر می توان گفت که شورلت با این محصول به دنبال نمایش قدرت نفوذ خود در این بازار بزرگ و نشان دادن عمق ارتباط خود با مصرف کنندگان منطقه ای این محصول است.

در توضیح این محصول مخصوص مناطق خشک و بیابانی «فروخ جاوید»، مدیر ارشد بازاریابی جنرال موتورز آفریقا و خاورمیانه چنین اظهار میدارد که «وقتی از چفر صحبت می‌کنیم، به میراثی عمیق در این منطقه اشاره داریم. این نسخه تولید محدود، روح این میراث را در خود جای داده است. سیلورادو چفر ادیشن، راه شورلت برای گرامیداشت اعتماد و وفاداری مردم شورای همکاری خلیج فارس است. »

در بررسی واژه شناسی چرایی انتخاب اسم «چفر» برای این محصول نهایتا به فرهنگ اصیل و ریشه دارد مردم منطقه که پیوند خورده با مفاهیمی همچون خانواده، سفر و ارتباط با سرزمین است می رسیم.

طراحی ظاهری سیلورادو چفر ادیشن در عین خشن بودن دارای ظرافت های بصری است که می توان آنها را از جمله ویژگی های اختصاصی این خودرو دانست. از جمله این ویژگی ها می توان به نوارهای تزئینی در کناره‌ها، نشان‌های اختصاصی «چفر» روی جلوپنجره، در عقب و داخل کابین، رینگ‌های کرومی منحصربه‌فرد و برجستگی مشکی روی کاپوت و الگوی نواری قرمز و آبی در عقب اشاره کرده که ترکیب تمامی این موارد تبدیل به نمادی از سنت‌های موجود در کشورهای حاشیه خلیج‌فارس دارد که با تکنولوژی در هم آمیخته شده است.

همانطور که پیشتر گفته شد این خودرو به صورت اختصاصی برای این بازار تهیه شده و صرفا می توان آن را با رنگ سفید در بازار جستجو کرد. علت چرایی تک رنگ بودن این محصول را می توان در محبوبیت این رنگ در بازار کشورهای عربی دانست.

از نظر فنی نیز باید گفت که سیلورادو چفر ادیشن دارای موتوری ۵.۳ لیتری V8 بنزینی L84 است. این موتور دارای عملکرد قابل‌اعتماد و قدرت بالا بوده و همین موضوع باعث شده تا از محبوبیت ویژه ای در بازار منطقه برخوردار شود. در طراحی این موتور تلاش شده تا از گیربکس اتوماتیک ۱۰ سرعته با سیستم انتقال قدرت چهارچرخ محرک همراه استفاده شود تا از این طریق امکان جا به جایی باز  تا نهصد و پنجاه کیلوگرم فراهم آید. گفتنی است که این خودرو می تواند در نقش یدک‌کش نیز ظاهر شده و تا وزن چهار هزار و سیصد کیلوگرم را بکشد.

در نهایت باید گفت که یکی از سیاست های اصلی تواید این محصول خشن و جسورانه تقویت ارتباط شورلت با مشتریان منطقه‌ای است.

شورلت سیلورادو چفر ادیشن هم اکنون به بازار هدف خود راه یافته اما با این وجود خبری از قیمت و یا تعداد تولید آن از سازندگان آن به بیرون درز نکرده است.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار بازار