تولید محصولات چری در آلمان؟ احتمال خرید دو کارخانه فولکس واگن توسط خودروساز چینی
بازار
97157

خودروسازان چینی با سرعت برق و باد در حال گسترش حضور خود در نقاط مختلف دنیا هستند.
ایران آنلاین: خودروسازان چینی با سرعت برق و باد در حال گسترش حضور خود در نقاط مختلف دنیا هستند. در سالهای اخیر، شماری از این خودروسازان بر بازار اروپا تمرکز کرده و میخواهند جای پایی برای خود باز کنند. در راستای تحقق این هدف، چری که چهارمین خودروساز بزرگ چین به حساب میآید، قصد دارد دو کارخانه شرکت فولکس واگن در آلمان را خریداری یا اجاره کند.
چری در آستانه تولید محلی در آلمان
به گزارش آخرین خودرو، در ابتدای سال جاری میلادی، اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه چند خودروساز چینی به خرید یا اجاره دو کارخانه فولکس واگن در شهرهای درسدن و اوسنابروک علاقهمند هستند. این کارخانهها به خاطر سیاست کاهش هزینه گروه فولکس واگن تعطیل خواهند شد.
اکنون، طبق گزارشهای جدید، شرکت چری در مراحل نهایی مذاکره برای خرید این کارخانهها قرار دارد. هدف از این اقدام، تقویت حضور در بازار اروپا و آغاز تولید محلی در خاک آلمان است. چارلی ژانگ، معاون بینالمللی شرکت چری، در گفتگو با اتوموتیو نیوز اروپا ضمن تأیید این مذاکرات، اعلام کرده که تصمیم نهایی پس از بررسی کامل ابعاد مختلف از جمله الزامات قانونی، تعامل با اتحادیههای کارگری، زنجیره تأمین و هزینهها گرفته خواهد شد. وی افزوده «باید برنامه امکانسنجی را بهطور دقیق بررسی کنیم؛ چون وضعیت در آلمان بسیار پیچیده است.»
تمرکز چری بر برند جدید لیپاس و تولید خودروهای متنوع
در صورت نهایی شدن توافق، چری قصد دارد در این دو کارخانه مدلهایی از برند تازه تأسیس لیپاس (Lepas) را تولید کند. این برند که تنها چند هفته پیش و در تاریخ ۲ آوریل معرفی شده، نسخههای ارتقا یافته از خانواده تیگو را برای بازارهای جهانی عرضه خواهد کرد. خودروهایی که در اروپا تولید میشوند، شامل دو شاس بلند جمع و جور و یک شاسی بلند سایز متوسط خواهند بود که با پیشرانه های درونسوز، هیبریدی شارژی (PHEV) یا کاملاً برقی عرضه خواهند شد.
شاید بدانید چری پیشتر نیز قدمهایی برای تولید در اروپا برداشته است. این کمپانی از سال ۲۰۲۴ با مشارکت شرکت اسپانیایی Ebro، خودروهای خود را در کارخانه سابق نیسان در بارسلون مونتاژ میکند تا از تعرفههای سنگین واردات خودروهای چینی به اروپا مصون بماند. ژانگ اعلام کرده که چری این کارخانه اسپانیایی را نیز ارتقا خواهد داد تا تولید چند مدل جدید از سری تیگو، اومودا و جیکو را افزایش دهد.
استراتژی هوشمندانه برای عبور از موانع تجاری و ورود مقتدرانه به بازار اروپا
استراتژی چری در تقسیم تولید میان چند کشور اروپایی، نشان از برنامهای هدفمند برای عبور از موانع تجاری اتحادیه اروپا و همچنین انطباق بهتر محصولات با نیازهای مشتریان بازار محلی دارد. این رویکرد میتواند تهدیدی جدی برای خودروسازان اروپایی باشد، به ویژه اگر چری بتواند با کیفیت مناسب و قیمت رقابتی وارد میدان شود.
در حالی که بازار خودروهای برقی و هیبریدی اروپا در حال رشد است، ورود یک بازیگر تازهنفس همچون چری میتواند رقابت را داغتر و انتخابهای مشتریان را متنوعتر کند. شایان ذکر است در سال ۲۰۲۴ چری نزدیک به ۲ میلیون و ۶۰۴ هزار خودرو را از طریق ۹ برند و شرکای تجاری خود به فروش رسانده است.
انتهای پیام/