روح‌الله سهرابی: عموم کارهای کمدی قابل دفاع هستند

هنر

97858
string(782) "[{"name":"a","aspect":"16:9","width_small":"480","width_medium":"720","width_large":"960","_sy":"1","_sx":"1","_r":"0","_h":"337.5","_w":"600","_y":"31.24999999999998","_x":"0","source":"\/news\/photo\/1404\/02\/20\/4533a188375247596ae3ad2f22f3f291.jpg","_pr_css":"display: block; width: 80px; height: 53.3333px; min-width: 0px !important; min-height: 0px !important; max-width: none !important; max-height: none !important; transform: translateY(-4.16667px);"},{"name":"b","aspect":"1:1","width_small":"480","width_medium":"720","width_large":"960","_sy":"","_sx":"","_r":"","_h":"","_w":"","_y":"","_x":"","source":""},{"name":"c","aspect":"16:6","width_small":"720","width_medium":"960","width_large":"1250","_sy":"","_sx":"","_r":"","_h":"","_w":"","_y":"","_x":"","source":""}]" روح‌الله سهرابی: عموم کارهای کمدی قابل دفاع هستند

روح‌الله سهرابی؛ کارگردان آثار سینمایی چون «ترانه آتش» و «خاکستر و برف» معتقد است: در مقام مقایسه، آثار کمدی که در این سال‌ها تولید شده، منهای شاید چند مورد، عموما کارهای خیلی قابل دفاعی به لحاظ هم فرم و هم مضمون و محتوا بودند که از آنها مراقبت شده و ایده‌های تازه‌تر و بکرتری را آورده‌اند.

ایران آنلاین: روح‌الله سهرابی درباره کارهای کمدی سینماها اظهار داشت: درباره کمدی‌های فعلی باید شاخصی برای تعیین تراز و عیار کارها داشته باشیم و اصولا این، تراز مقایسه با ادوار مختلف است.
 
به گزارش ایرنا، او افزود: به هر حال، باید بپذیریم که سینما نه در ایران که در کل جهان مدام در حال پوست‌اندازی و تغییر است و مادامی که سینماگر به‌نوعی نتواند سرعتش را با تغییرات جامعه تنظیم کند، چه بسا از توقعات مخاطب دور مانده و همان باعث ایجاد فاصله بین مخاطب و اثر می‌شود.
 
به اعتقاد وی، در مجموع، فیلم‌هایی مانند «زودپز»، «فسیل»، «هفتاد سی»، «صبحانه با زرافه‌ها» و «تمساح خونی» فیلم‌هایی است که عیار کارهای کمدی را دارند.
 
سهرابی گفت: در مقام مقایسه با آثار کمدی که همیشه و هرساله تا الان داشته‌ایم، این کارها قابل دفاع هستند و فکر می‌کنم که اینها می‌توانند پایه‌گذار یک روند و یک مدل جدیدی از آثار کمدی در سینمای ایران باشند.
 
او ادامه داد: از این فیلم‌ها به لحاظ حفظ فرم و مضمون، مراقبت‌هایی به عمل آمد و در نهایت به لحاظ هدفگذاری در خصوص جذب مخاطب هم موفق بودند و رکوردهایی را خلق کردند.
 
این فیلمساز می‌گوید: این آثار همگی رکوردهایی را رقم زدند و توانستند فروش سینمای ایران را ارتقا دهند.

انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار هنر