هیوندای الکسیو (Elexio) معرفی شد؛ محصولی مشترک با بایک برای بازار چین

بازار

98055
string(812) "[{"name":"a","aspect":"16:9","width_small":"480","width_medium":"720","width_large":"960","_sy":"1","_sx":"1","_r":"0","_h":"474.2992924528302","_w":"843.1987421383648","_y":"0","_x":"8.49811320754717","source":"\/news\/photo\/1404\/02\/20\/72ee244dcfa06479bb1c8c5693067e9c.jpg","_pr_css":"display: block; width: 189.754px; height: 106.831px; min-width: 0px !important; min-height: 0px !important; max-width: none !important; max-height: none !important; transform: translateX(-1.61255px);"},{"name":"b","aspect":"1:1","width_small":"480","width_medium":"720","width_large":"960","_sy":"","_sx":"","_r":"","_h":"","_w":"","_y":"","_x":"","source":""},{"name":"c","aspect":"16:6","width_small":"720","width_medium":"960","width_large":"1250","_sy":"","_sx":"","_r":"","_h":"","_w":"","_y":"","_x":"","source":""}]" هیوندای الکسیو (Elexio) معرفی شد؛ محصولی مشترک با بایک برای بازار چین

شرکت هیوندای پکن (Beijing Hyundai) که نتیجه همکاری خودروساز کره‌ای با گروه بایک است، از اولین کراس اوور تمام برقی خود با نام الکسیو (Elexio) رونمایی کرد.

ایران آنلاین: شرکت هیوندای پکن (Beijing Hyundai) که نتیجه همکاری خودروساز کره‌ای با گروه بایک است، از اولین کراس اوور تمام برقی خود با نام الکسیو (Elexio) رونمایی کرد. این خودرو بر پایه یک پلتفرم اختصاصی و برای بازار چین طراحی و تولید شده است. آنطور که اعلام شده، هیوندای الکسیو نتیجه ۵ سال توسعه مداوم بوده و قرار است در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۵ روانه بازار شود.

به گزارش آخرین خودرو، الکسیو به عنوان نماد «نیروی نوین کیفیت» معرفی شده و می‌خواهد با طراحی آینده‌نگر، فناوری‌های پیشرفته و کیفیت بالا، برگ برنده جدید هیوندای در رقابت سخت بازار خودروهای الکتریکی چین باشد.

طراحی بیرونی؛ ترکیبی از اصالت و جسارت
در نمای جلو، چراغ‌های روز هیوندای الکسیو با الهام از کریستال طراحی شده‌ و شامل ۸ المان می‌شوند؛ انتخاب این تعداد تصادفی نبوده، چرا که عدد ۸ در فرهنگ چین نشانه خوش‌ یمنی است. نوار LED سرتاسری، لوگوی نورانی و طراحی دو رنگ سپر جلو، حس مدرنیته و ظرافت را تقویت می‌کنند.

در نمای جانبی، خطوط چند لایه و گلگیرهای عضلانی ظاهری قدرتمند به هیوندای الکسیو بخشیده است. استفاده از ستون‌های مشکی سقف را شناور نشان می‌دهد. فرم خاص ستون D، دستگیره‌های مخفی و رینگ‌های ۲۰ اینچی چندپره از دیگر ویژگی‌های جذاب این نما هستند.

هیوندای الکسیو هم در قسمت عقب از چراغ‌های سرتاسری بهره می‌برد. این چراغ‌ها درون قابی مشکی رنگ جا خوش کرده‌اند. سپر طراحی اسپرتی دارد و خوشبختانه برف‌پاک‌کن زیر اسپویلر سقف مخفی شده است. این کار هماهنگی و ظرافت نمای عقب را افزایش داده است.

کابینی هوشمند با فناوری‌های آینده‌نگر
اگرچه تصاویر رسمی از کابین فعلاً منتشر نشده، اما به گفته هیوندای پکن طراحی داخلی الکسیو ساده، هوشمند و بدون کلیدهای فیزیکی است. نکته تأمل‌برانگیز اینکه هیوندای چند هفته قبل بر بازگشت دکمه‌های فیزیکی تأکید کرده بود. انتظار می‌رود صندلی‌های راحت و مدرن، رنگ‌های روشن، طراحی کابین یکپارچه و نمایشگر مرکزی با چیپست قدرتمند کوالکام 8295P از ویژگی‌های اصلی کابین باشند. این چیپست از قابلیت‌هایی مثل ناوبری آنلاین، سرگرمی‌های متنوع، اتصال گوشی هوشمند، بروزرسانی از راه دور، فرمان‌های صوتی و کنترل از راه دور پشتیبانی می‌کند.

رانندگی هوشمند با همکاری هواوی
در بخش فناوری‌های کمک رانندگی، هیوندای الکسیو به سیستم رانندگی هوشمند L2+ با توانایی ناوبری بزرگراهی مجهز شده است. در ادامه قابلیت پارک با حافظه و سیستم رانندگی شهری هوشمند هم به این خودرو اضافه خواهد شد. این سامانه‌ها با استفاده از پلتفرم حمل و نقل هوشمند سیستم عامل هارمونی که ساخت شرکت هواوی است، وظایف خود را انجام می‌دهند.

پلتفرم E-GMP و برد حرکتی قابل توجه
هیوندای الکسیو بر پایه پلتفرم E-GMP توسعه یافته؛ شاید بدانید این پلتفرم مخصوص مدل‌های برقی طراحی شده است. به لطف بهره‌مندی از این پلتفرم، الکسیو می‌تواند بیش از ۷۰۰ کیلومتر مسافت را با یک بار شارژ پشت سر بگذارد. این کراس اوور دو رگه کره‌ای-چینی از شارژ سریع پشتیبانی می‌کند و باتری آن در مدت ۲۷ دقیقه از ۳۰ به ۸۰ درصد شارژ می‌شود.

بازاریابی هدفمند در چین
برخلاف مدل‌های سری آیونیک که در آنها از اعداد استفاده شده، الکسیو نامی مستقل دارد. این موضوع به خاطر آن است که الکسیو به طور ویژه برای بازار چین طراحی شده و در بازارهای بین‌المللی به فروش نخواهد رسید.

اگرچه هیوندای در سال‌های اخیر با افت شدید فروش در بازار چین مواجه شده و تعداد کارخانه‌های خود را از پنج به سه واحد کاهش داده، اما با سرمایه‌گذاری ۱.۱ میلیارد دلاری مشترک با بایک، امید دارد تا جایگاه خود را در بازار خودروهای برقی چین بازیابی کند. دو مرکز تحقیق و توسعه هیوندای در شانگهای و یانتای مسئولیت توسعه مدل‌های آینده‌ برای بازار چین را بر عهده دارند.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار بازار