آپدیت نامهای بزرگ برای نیمکت استقلال
سرگیجه آبی!
ورزش
98269

استقلال فصل بسیار عجیبی را پشت سر میگذراند. هر روز یک اسم برای سرمربی گری. دیروز ماتزاری بود، امروز کارلوس کی روش و یک روز هم حشمت مهاجرانی. رفت و آمدهایی که در نیمکت برای آبیها سرگیجه آورده.
محمد محمدی سدهی _ ایران آنلاین: تیمی که با 7 مربی ایرانی و خارجی فصل را به پایان میرساند که به نوعی رکورد بیسابقه در لیگ برتر محسوب میشود. مدیران آبی پوشان در حالی از اواسط فصل ویترینی از اسامی بزرگ را رونمایی کردند که در نهایت با میودراگ بوژوویچ، سرمربی استقلال خوزستان به توافق رسیدند اما با او هم در 9 بازی پیروز نشدند و در نهایت سکان تیم را به مجتبی جباری سپردند.
آبیها حتی نامهای بزرگی مثل فرانک دی بوئر، فابیو کاناوارو، کارلوس کی روش و سایر مربیان ریز و درشت را هم پیش کشیدند. البته تجربه نشان داده که طرح چنین نامهایی در فوتبال ایران تنها در حد حرف است و 99 درصد از چهرههای مهم فوتبال دنیا به دلیل برخی مشکلات، در فوتبال ایران حاضر نخواهند شد. حال مشخص نیست که مدیران باشگاه با طرح اسمهای بزرگ به دنبال چه چیزی هستند؟ این ادعاها در حالی مطرح میشود که فوتبال ایران فهرستی از مربیان خوب وطنی دارد؛ مربیانی که حتی در مسابقات آسیایی هم با تیمهای خود به موفقیت رسیدهاند.
جالب اینجاست که مدیران باشگاه استقلال پا را فراتر نهاده و به دنبال جذب کلارنس سیدورف، ستاره هلندی برای حضور در پست مدیر ورزشی هستند! یکی از موضوعات در بیان چنین اسامی نامدار را میتوان بازی با احساسات هواداران دانست؛ هوادارانی که تیم شان فصل بسیار بدی را پشت سر گذاشت و حالا به فکر این هستند تا فصل بعد با جذب یک مربی بزرگ، فصل متفاوتی برای تیم محبوب شان باشد. به هر حال مدیران استقلال به دنبال این هستند تا فصل آینده هدایت استقلال را به مربی خارجی و شاید یک نام بزرگ بسپارند و در این خصوص رایزنیهایی هم داشتند که فعلاً بینتیجه است.
اولیایی: اهداف مدیران استقلال مبهم است
کاظم اولیایی، مدیرعامل اسبق استقلال در این خصوص بیان کرد: «اهداف مدیران استقلال مبهم است و در واقع نمیتوان فهمید که مدیران کنونی به دنبال چه چیزی هستند. حضور چنین افرادی نیازمند برخی از ابزارهاست که این ابزارها در کشور ما وجود ندارد. باید هلدینگ خلیج فارس که مالک باشگاه استقلال است، برنامه داشته باشد و براساس آن برنامه اقدام به معرفی مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره باشگاه کند.»
فتحالله زاده: فوتبال مثل یک آکواریوم شیشهای است
علی فتحاللهزاده، مدیرعامل اسبق استقلال هم گفت: «فوتبال مثل یک آکواریوم شیشهای است و همه چیز در آن هویداست. بهتر است که اگر میخواهیم کاری را انجام ندهیم صحبتی در این خصوص نداشته باشیم. از نظر من مجتبی جباری روند خوبی در بازیهای اخیر داشت و برای رسیدن به موفقیت باید زیرساختها را مهیا کرد و در کنار جباری یک کمک درجه یک خارجی بیاوریم.»
هیوا یوسفی: میخواهند دل هواداران را به دست آورند
هیوا یوسفی فعال رسانهای ورزشی معتقد است مدیر باشگاه استقلال برای نشان دادن تفاوت کارش با مدیران قبلی اسم مربیان دهان پرکن را ردیف کرده: «تصورم این است که مدیران جدید برای نشان دادن تفاوتشان با مدیران قبلی در داخل زمین با آوردن بازیکن و مربی کار میکنند. کسی دنبال ساختارسازی صحیح و ساخت استادیوم نیست. چرا که هوادار این مسائل را تاب نمیآورد و از تیمش فقط برد و قهرمانی میخواهد. بنابراین برای مقبولیت دادن به کارش مربیان بزرگ و بازیکنان را ردیف میکند. البته در حالت بدبینانه این قضیه منافع مالی هم برای مدیران و ایجنتها دارد.
مدیران استقلال هم از اول تحت فشار بودند و با اینکه طرحهایی داشتند اما به دلیل زمان بر بودن طرحها و فشار هوادار به خاطر عدم نتیجهگیری سیاست مربیان دهان پر کن را پیش کشیدند. توان بالای مالی هم دست مدیر باشگاه را برای خرید مربی و بازیکن باز گذاشت. مدیران استقلال خیلی خوشبین به آوردن ماتزاری بودند تا دل هواداران را به دست بیاورند اما شروط ماتزاری کار را خراب کرد. با این شرایط استقلال زمان طلایی را از دست میدهد؛ بلایی که فصل قبل سر پرسپولیس آمد. این خطر استقلال را تهدید میکند.»
انتهای پیام/