نبرد افسانه‌هایی که هیبرید شدند، پورشه ۹۱۱ GTS در برابر کوروت E-Ray

بازار

98621
نبرد افسانه‌هایی که هیبرید شدند، پورشه 911 GTS در برابر کوروت E-Ray

شورلت کوروت E-Ray و پورشه ۹۱۱ کاررا GTS دو خودروی اسپرت هیبریدی از دو سوی اقیانوس اطلس، برای اولین بار در یک مقایسه هیجان‌انگیز روبه‌رو شده‌اند.

ایران آنلاینشورلت کوروت E-Ray و پورشه 911 کاررا GTS دو خودروی اسپرت هیبریدی از دو سوی اقیانوس اطلس، برای اولین بار در یک مقایسه هیجان‌انگیز روبه‌رو شده‌اند.

به گزارش پدال، کوروت و پورشه ۹۱۱ از دهه‌ها پیش رقبای سرسخت دنیای خودروهای اسپرت بوده‌اند؛ اما با معرفی E-Ray به‌عنوان اولین کوروت چهارچرخ محرک و هیبریدی و پورشه ۹۱۱ کاررا GTS به‌عنوان اولین ۹۱۱ هیبریدی جاده‌ای، این رقابت وارد مرحله جدیدی شده است. کوروت E-Ray با موتور ۶.۲ لیتری V8 و یک موتور الکتریکی در محور جلو، ۶۵۵ اسب بخار و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند، درحالی‌که پورشه ۹۱۱ GTS با موتور ۳.۶ لیتری توربوشارژ تخت شش سیلندر و سیستم T-Hybrid، مجموعاً ۵۴۰ اسب بخار و ۶۱۰ نیوتن متر گشتاور ارائه می‌دهد. این دو خودرو، هرچند در عملکرد نزدیک هستند، اما فلسفه‌های متفاوتی دارند: کوروت با قیمت پایه حدود ۱۰۸ هزار دلار، ارزشی استثنایی ارائه می‌کند، درحالی‌که پورشه با قیمت پایه ۱۷۴ دلار، لوکس‌تر و پیچیده‌تر ظاهر می‌شود.

کوروت E-Ray
E-Ray، اولین کوروت چهارچرخ محرک، از موتور ۶.۲ لیتری V8 با ۴۹۵ اسب بخار در عقب و یک موتور الکتریکی ۱۶۰ اسب بخاری در محور جلو بهره می‌برد. این ترکیب، شتاب صفرتاصد را در ۲.۵ ثانیه و سرعت نهایی ۲۹۵ کیلومتر بر ساعت فراهم می‌کند. وزن این خودرو حدود ۱۷۶۵ کیلوگرم است و باتری ۱.۹ کیلووات ساعتی آن از طریق ترمز احیاکننده شارژ می‌شود. E-Ray دارای حالت‌های رانندگی متنوعی مانند تور، اسپرت، پیست و… است و حالت استیلث آن امکان رانندگی تمام الکتریکی با برد محدود را فراهم می‌کند.

پورشه ۹۱۱ GTS 4
پورشه ۹۱۱ کاررا GTS 4 از یک موتور ۳.۶ لیتری تک‌ توربوی تخت شش سیلندر با ۴۸۵ اسب بخار و ۵۷۰ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند که با یک موتور الکتریکی در توربو و یک موتور ۵۶ اسب بخاری در گیربکس هشت سرعته دوکلاچه تقویت شده است. این سیستم T-Hybrid، شتاب صفرتاصد را در کمتر از ۳ ثانیه و سرعت نهایی ۳۱۰ کیلومتر بر ساعت ارائه می‌دهد. وزن این خودرو حدود ۱۶۴۵ کیلوگرم است و از فناوری‌هایی مانند آیرودینامیک فعال، فرمان‌پذیری محور عقب و توربوی برقی بهره می‌برد. سامانهٔ چهارچرخ محرک پورشه هم برخلاف کوروت از نوع مکانیکی است.

مقایسه طراحی و فناوری
کوروت E-Ray با طراحی موتور وسط و بدنه عضلانی، ظاهری تهاجمی دارد و صدای جذاب موتور V8 تنفس طبیعی‌اش در شتاب‌گیری، شخصیتی بازیگوش به آن می‌بخشد. در مقابل، پورشه ۹۱۱ GTS با طراحی کلاسیک و به‌روزشده خود، حس وقار و سطح بالایی را منتقل می‌کند. فناوری پورشه شامل توربوی برقی برای کاهش تأخیر توربو و سیستم هیبریدی پیچیده‌ای است که تمام اجزای آن در عقب خودرو متمرکز شده‌اند، برخلاف کوروت که موتور الکتریکی را در محور جلو قرار داده است. کابین پورشه ارگونومی بی‌نقص و کیفیت ساخت بالاتری ارائه می‌دهد درحالی‌که کوروت فضای بار و راحتی بیشتری دارد.

پرفورمنس و تجربه رانندگی
تاپ گیر در ویدیوی مقایسه خود، این دو خودرو را در جاده‌های بریتانیا آزمایش کرد و نتیجه‌گیری جالبی ارائه داد. کوروت E-Ray با شتاب فوق‌العاده و چسبندگی چهارچرخ محرک، در خط مستقیم و پیچ‌های تند، عملکردی خیره‌کننده دارد اما وزن بیشتر و حس مصنوعی‌تر آن در مقایسه با پورشه، کمی از دقت رانندگی می‌کاهد. پورشه ۹۱۱ GTS، با هندلینگ دقیق‌تر، فرمان‌پذیری بهتر و فناوری پیشرفته، تجربه رانندگی متعادل‌تری ارائه می‌دهد هرچند کوروت در شتاب اولیه و ارزش قیمتی برتری دارد.

نتیجه‌گیری
مقایسه کوروت E-Ray و پورشه ۹۱۱ GTS در نگاه اول عجیب به نظر می‌رسد، زیرا تفاوت قیمتی ۶۶ هزار دلاری آن‌ها بسیار زیاد است اما شباهت‌هایشان، ازجمله سامانهٔ چهارچرخ محرک، پیشرانه‌های هیبریدی و جایگاهشان به‌عنوان نمادهای خودروهای اسپرت، این مقایسه را توجیه می‌کند. کوروت با قیمت کمتر، قدرت بیشتر و پرفورمنس خالص، گزینه‌ای وسوسه‌انگیز برای کسانی است که به دنبال ارزش و شتاب هستند. پورشه اما با هندلینگ بی‌نظیر و کیفیت لوکس، برای خریدارانی که دقت و پرستیژ را ترجیح می‌دهند، جذاب‌تر است. تاپ گیر این مقایسه را «رویارویی کامل اروپا و آمریکا» می‌نامد و هر دو خودرو را به خاطر شخصیت متمایزشان ستایش می‌کند.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار بازار