توپ و تور

10219
تامپسن با قراردادی 3 ساله به دالاس موریکس پیوست

تامپسن با قراردادی ۳ ساله به دالاس موریکس پیوست

داینستی گلدن استیت وریرز بالاخره از هم پاشید

کلی تامپسن از گلدن استیت وریرز به دالاس موریکس پیوست.قرارداد تامپسن با موریکس ۳ ساله و به ارزش ۵۰ میلیون دلار است.

به گزارش ایران ورزشی تامپسن 13 فصل را در گلدن استیت وریرز سپری کرد. او در سال 2019، قراردادی 5 ساله به ارزش 189.9 میلیون دلار با جنگجویان به امضا رساند آن هم تنها چند هفته پس از اینکه دچار پارگی ACL شد و تمام فصل 2019/20 را از دست داد.

تامپسن با سابقه 5 حضور در بازی آل استار، فصل بعد نیز دچار مصدومیت شد و فصل 2020/21 و بیش‌تر فصل 2021/22 از دست داد.

در مجموع، تامپسن تا قبل از بازگشت در ژانویه 2021 به مدت 30 ماه بسکتبال بازی نکرد. از زمان بازگشت، به وضوح افت کیفیت وی آشکار بود به خصوص در فاز تدافعی.

کلی تامپسن در فصل 2021/22 توانست همراه با گلدن استیت وریرز برای چهارمین بار در طول یک دهه‌ی اخیر قهرمان NBA شود، او در این فصل %41.2 پرتاب سه امتیازی به ثبت رساند.

با این حال، در حال حاضر محدودیت‌های بیش‌تری برای تاثیر تامپسن بر روی کورت نسبت به آخرین باری که او یک قرارداد مکس جدید امضا کرد، وجود دارد

گفته می‌شود که در فصل گذشته وریرز به تامپسن پیشنهاد قراردادی 2 ساله به ارزش 48 میلیون دلار داده است. این مبلغ بسیار کمتر از قرارداد 4 ساله و 100 میلیون دلاری دریماند گرین به عنوان بازیکن فری ایجنت و همچنین بسیار کمتر از قرارداد 4 ساله 128 میلیون دلاری جردن پول بوده است.

تامپسن با رد این پیشنهاد تصمیم جدایی‌اش از گلدن استیت را قطعی کرد و در فصلی (2023/24) که گذشت، برندن پوجمسکی به عنوان بازیکن جانشین او در جمع استارترهای تیم استیو کر قرار گرفت.

اکنون تریو کلی تامپسن، استفن کری و دریماند گرین یکی از بهترین مثلث‌های تاریخ NBA از هم پاشیده شد. این سه بازیکن با 98 پیروزی در پلی‌اف، به عنوان سومین تریو تاریخ پلی‌اف NBA پس از مجیک جانسن، کریم عبدالجبار، مایکل کوپر (110 برد) و همچنین تیم دانکن، تونی پارکر و مارک جینوبلی (126 برد) قرار دارند.

استفن کری با 3,747 پرتاب سه امتیازی بهترین شوتر سه امتیازی تاریخ NBA و کلی تامپسن با 2,481 پرتاب سه امتیازی ششمین شوتر برتر تاریخ NBA است. جرزی این دو شوتر افسانه‌ای به احتمال بسیار زیاد توسط فرنچایز گلدن استیت وریرز بازنشسته خواهد شد.

کلی تامپسن حالا خود را در دالاس موریکس قهرمان کنفرانس غرب سال 2024 می‌بیند. در گلدن استیت وریرز سبک بازی تیم بر اساس جابجایی‌ها سریع و پیک‌اندرول‌ها صورت می‌گرفت. اما دالاس موریکس در افنس فوق‌العاده هلیوسنتریک است که بر اساس شوت‌های فردی لوکا دانچیچ ساخته شده است.

با اضافه شدن تامپسن، حالا تیم جیسن کید یک شوتر بسیار عالی را دارد که می‌تواند در تنوع تاکتیکی تیم نقش مهمی را ایفا کند، مطمئنا اگر تامپسن بتواند به روزهای خوب خود بازگردد، دالاس یکی از پویاترین افنس‌های لیگ را با وجود مثلث دانچیچ، اروینگ و تامپسن خواهد داشت.

تامپسن همچنین پیش از امضا قرارداد با موریکس به شدت توسط لس آنجلس لیکرز و لس آنجلس کلیپرز دنبال می‌شد. مایکل تامپسن پدر او برای لیکرز بازی می‌کرد و خود کلی نیز چندین بار نسبت به شهر لس آنجلس ابراز علاقه کرده بود. اما در فصلی که گذشت لیکرز به عنوان یک تیم پلی‌این توانست به پلی‌اف صعود کند و لس آنجلس کلیپرز نیز به تازگی سوپراستار خود پال جرج را از دست داده بود اما دالاس همچنان شاکله جوان تیم قهرمان کنفرانس غرب 2024 حفظ کرد و اکنون جزء یکی از تیم‌های بسیار قدرتمند فصل 2024/25 محسوب می‌شود.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های توپ و تور