اخبار

11130
مرگ یک موتورسوار در پیست بدون مجوز

مقصر کیست؟

مرگ یک موتورسوار در پیست بدون مجوز

موتورسوار گرمساری که بدون رعایت استانداردها در پیست شهران در حال تمرین بود، دچار حادثه شد و جان خود را از دست داد.

به گزارش ایران ورزشی و به نقل از ایرنا، شب گذشته در یکی از پیست‌های موتورسواری شمال غرب تهران، موتورسواری حین تمرین دچار سانحه شد و متاسفانه جان خود را از دست داد.

پس از پیگیری‌ها مشخص شد که این ورزشکار گرمساری که ۳۷ سال سن داشت، شب هنگام در محدوده منطقه کن در حال تمرین بود و پس از پرش از روی فنس‌های پیست، در دره‌ای به عمق حدود ۱۵۰ متری سقوط کرده و موتورش نیز روی او می‌افتد. وی در لحظات اول دچار آسیب شدید و خونریزی داخلی می‌شود که موتورسواران دیگر به کمک او می‌روند اما موفق به نجاتش نمی‌شوند.

پیست مورد نظر متعلق به شهرداری تهران بوده که در مزایده توسط یک شخص و با پشتیبانی یکی از شرکت‌های خصوصی، برای فعالیت‌های ورزشی واگذار شده بود. پیست از نظر ایمنی استاندارد نبوده و مجوزی هم از اداره کل ورزش و جوانان استان یا فدراسیون ندارد و فعالیتش غیر قانونی بود.

به جز فعالیت‌ غیر قانونی این پیست، نکات امینی و امدادی اعم از استاندارد محیط و کادر پزشکی نیز مورد توجه قرار نگرفته بود و این مسئله باعث شد که فرد حادثه دیده به دلیل نبود کادر پزشکی، جان خود را از دست بدهد.

محافظ‌ها و فنس‌های اطراف پیست نیز اگر ارتفاع استاندارد را داشت، ورزشکار با وسیله نقلیه به دره سقوط نمی‌کرد و از طرف دیگر هم زمین‌ پیست به خاطر باران‌های اخیر، استاندارد لازم را از دست داده بود.

گفته می شود که پیست مورد نظر توسط مقام قضایی پلمپ و نهادهای مربوطه در حال پیگیری عاملان مرگ این ورزشکار هستند.

مازیار ناظمی، رئیس فدراسیون موتورسواری در این خصوص اظهار داشت: نامه‌ای به اداره کل ورزش و جوانان استان تهران زدیم که بابت این اتفاق باید پاسخگو باشند زیرا وظیفه بازرسین این اداره است که از مراکز ورزشی استان بازدید کنند و روی مجوزها و استانداردهای آن‌ها نظارت داشته باشند.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های اخبار