سرمقاله

12853
خیلی زود دیر می‌شود

خیلی زود دیر می‌شود

وضعیت ناآرام استقلال در آستانه رقابت‌های لیگ نخبگان آسیا شوک بزرگی به هواداران پرشمار آبی پوشان وارده کرده تا آنها با نگرانی فراوانی تیتر اخبار حاشیه‌ای مرتبط با استقلال را مرور کنند تا شاید در لابه‌لای اخبار ضد و نقیض موجود درباره سرنوشت کادر فنی این تیم، بارقه‌ای از امید پیدا کنند تا به این شکل قدری آرام بگیرند اما در مقطع فعلی هیچ نشانه‌ای از آرامش و ثبات در این مجموعه دیده نمی‌شود.

 برای خیلی از هواداران استقلال و صاحبنظران فوتبالی مثل روز روشن بود همکاری مجدد نکونام و با مالکان باشگاه استقلال بدون تنش نیست، اما کمتر کسی تصور می‌کرد پس از ثبت نخستین شکست آبی‌ها کلیدواژه اخراج نکونام به این ترتیب در شبکه‌های اجتماعی داغ شود و پس از آن بلافاصله مدیران هلدینگ خلیج فارس تصمیم به اخراج نکونام بگیرند.
 هرچند خبر اخراج نکونام در هفته اخیر از سوی مدیران استقلال به صورت رسمی اعلام نشد اما بررسی نشانه‌های موجود بیانگر این واقعیت بود که نکونام هیچ شانسی برای ادامه فعالیت به عنوان سرمربی آبی‌های پایتخت را ندارد و بزودی باید با نیمکت استقلال خداحافظی کند. مصاحبه تند و تیز شبانه نکونام علیه مدیران استقلال و مالکان باشگاه نشان داد او خودش نیز به این باور رسیده که به خط پایان نزدیک شده به همین دلیل شمشیر از نیام بیرون کشید تا جنگ پنهانی هفته‌های اخیر را علنی کند تا هزینه برکناری خود را برای مالکان و مدیران باشگاه استقلال بالا ببرد.
 اما نکته مهم و پراهمیت این است که تکلیف استقلال و هواداران نگرانش در این میان چه خواهد شد؟ شاید تا شامگاه آدینه، قبل از انتشار مصاحبه تند نکونام علیه مدیران استقلال سکوت در برابر گمانه‌زنی‌ها و زمزمه‌ها راهکاری ایده‌آل بود اما حالا دیگر زمان شفاف‌سازی و تعیین تکلیف کادرفنی استقلال است!
 امروز همه می‌دانند با حرف‌های نکونام علیه شهریاری و اعضای هیأت مدیره امکان ادامه همکاری به هیچ وجه وجود ندارد، پس بایستی بدون درنگ سرمربی جدید آبی‌ها معرفی شود چون این تیم باید هشت روز دیگر به عنوان نماینده ایران در رقابت‌های لیگ نخبگان آسیا برابر حریفان تا دندان مسلح صف‌آرایی کند و از حیثیت فوتبال ایران دفاع کند. وقت‌کشی و فرصت‌سوزی نه تنها جایز نیست بلکه بازی با سرنوشت یک تیم بزرگ با پایگاه اجتماعی قابل توجه است!
 مدیران هلدینگ خلیج فارس و اعضای هیأت مدیره به خوبی می‌دانند عملکرد آنها نیز با انتقادات جدی مواجه است و اگر تعلل تداوم داشته باشد میزان نارضایتی هواداران از مجموعه مدیریتی و مالکان باشگاه تشدید خواهد شد که حاصل آن به هیچ وجه خوشایند نیست. بر این اساس انتخاب عاقلانه و رفتار معقول آن است هسته تصمیم گیرنده در استقلال بدون معطلی سرنوشت کادرفنی را روشن کند تا نگرانی بزرگ هواداران برطرف و تیم با آرامش برای رویارویی نفسگیر و سخت با الغرافه آماده شود.
 بی‌شک اگر تصمیمی مبتنی بر عقلانیت در این مقطع اخذ نشود، سهم مدیران استقلال نیز در ناکامی احتمالی آبی‌پوشان کم نیست و باید آنها پاسخگوی افکار عمومی و هواداران استقلال باشند، شاید بزرگترین لطف در حق مدیران استقلال یادآوری جمله کم‌نظیر قیصر امین‌پور به آنها باشد که خیلی زود دیر می‌شود.
انتهای پیام/
دیدگاه ها