محمد قراگزلو

محمد قراگزلو

سوژه‌های داغ

12965
اسدبیگی قربانی اختلاف مدیران باشگاه با ایجنتش

رفتار عجیب باشگاه پرسپولیس با بازیکن بی حاشیه

اسدبیگی قربانی اختلاف مدیران باشگاه با ایجنتش

رفتاری که باشگاه پرسپولیس در قبال سینا اسدبیگی در پیش گرفته عجیب و غیرقابل توجیه است. اسدبیگی در دو فصل گذشته بازیکنی بی‌حاشیه و غالباً مفید برای پرسپولیس بوده و به لحاظ فنی و اخلاقی در اسکواد تیمی که طی دو فصل گذشته مدام جا گرفته کاملاً گنجیده است. در واقع اسدبیگی تمام خصوصیات فنی و اخلاقی لازم برای حضور در پرسپولیس را داشت که یحیی گل‌محمدی روی او دست گذاشت و جذبش کرد.

بعد از آن هم این بازیکن در مقطعی تبدیل به بازیکن اصلی شد و در دوره‌ای طولانی‌تر نیمکت‌نشین بوده اما هیچ‌گاه حاشیه‌ای به وجود نیاورده یا اصلاً سمت حاشیه‌سازی نرفته است. شاید برخی بگویند باتوجه به پتانسیل‌های فنی این بازیکن و قد فنی او، طبیعی است که در تیم بزرگی مثل پرسپولیس او قدرت حاشیه ساختن نداشته باشد اما در فوتبال ایران بازیکنان کم‌ارزش‌تر و ضعیف‌تر از اسدبیگی هم بعضاً پرمدعاتر و پرحاشیه‌تر از او بوده‌اند.

به هر حال اینکه به بازیکنی که در سه بازی ابتدای فصل دو بار فیکس بوده یکباره می‌گویند باید جدا بشوی و بعد می‌گویند جدا تمرین کن و سپس دستور می‌دهند در تمرین حاضر نشود دور از اخلاق حرفه‌ای است و حداقل اینکه درمورد باشگاه پرسپولیس با این حجم از حساسیت و نورافکن‌هایی که روی باشگاه و تیم است این رفتار توجیهی ندارد.

سؤال بزرگ البته اینجاست که گناه سینا اسدبیگی چیست که دوست دارد طبق قراردادش در تیم محبوب خود بماند و جدا نشود؟ البته که شاید برای او حضور در فولاد و نساجی منجر به رسیدنش به ترکیب اصلی شود اما به هر دلیل این بازیکن حاضر به جدایی حتی به صورت قرضی نیست. البته که باشگاه پرسپولیس و مدیرانش هم باید صلاح تیم خود را در نظر بگیرند و مطابق خواسته‌های فنی سرمربی تیم پیش بروند اما اول اینکه به نظر نمی‌رسد بیرون گذاشتن سینا طبق خواسته گاریدو باشد و هم خود بازیکن و هم مدیر برنامه‌هایش تأکید دارند که او مورد وثوق سرمربی اسپانیایی داشت هم اینکه هیچ کس مطمئن نیست که با رفتن اسدبیگی بازیکن بهتری نسبت به او وارد پرسپولیس شود کمااینکه با در نظر گرفتن گزینه مورد علاقه باشگاه این حجم از فشار روی یک بازیکن برای جدایی کاملاً غیرحرفه‌ای و عجیب به نظر می‌رسد.

داستان بیرون گذاشتن سینا اسدبیگی از پرسپولیس به آن سادگی نیست که برخی هواداران فکر می‌کنند. اولاً در ظاهر قضیه باشگاه پرسپولیس می‌خواهد یک هافبک دفاعی بیرون بگذارد و هافبکی مدرن‌تر به اسکواد تیم اضافه کند اما نکته اینجاست که این جابه‌جایی خواسته گاریدو نبوده و به او دیکته شده، دوم اینکه گزینه جذب شده به جای او بازیکن مدرن‌تری هم نسبت به سینا نیست و سوم، بیرون گذاشتن این بازیکن پشت پرده دارد. به صورت خلاصه اینکه باشگاه پرسپولیس با ایجنت اسدبیگی در افتاده و قصد دارد این بازیکن را به خاطر اختلافات باشگاه با ایجنتش کنار بگذارد.

اختلافاتی که بر سر انتخاب سرمربی خارجی در ابتدای فصل به وجود آمد و باشگاه پرسپولیس گزینه مدنظر ایجنت اسدبیگی(مارکوس پاکتا) را انتخاب نکرد و از آنجا بود که دشمنی‌ها آغاز شد و به نظر می‌رسد اسدبیگی قربانی این دعوا و دشمنی‌ها شده است.

با این حال حتی اگر این ماجرا در کنار گذاشتن اسدبیگی دخیل نباشد سؤال بزرگ هواداران پرسپولیس این است که بعد از جذب مهاجم نوک، باشگاه با کنار گذاشتن سینا چرا دنبال سعید مهری رفت و جذبش کرد؟

اگر قرار به اضافه شدن سعید مهری بود -با توجه به خصوصیات فنی او که در بازی‌سازی شاید کمی بهتر از اسدبیگی عمل کند- مگر تیم پرسپولیس درحال حاضر میلاد سرلک را که در این پست بازیکنی شاخص‌تر، کیفی‌تر و آشناتر به حساب می‌آید در اختیار ندارد؟ پس اصلاً برای چه دنبال سعید مهری رفت؟

پرسپولیس بعد از جذب مهاجم نوک خارجی تقریباً تیم کاملی به نظر می رسید و در حالت ایده‌آل شاید جذب یک هافبک بازیساز با خلاقیت بالا که در پست 10 بازی کند و گلزن هم باشد به کار این تیم می‌آمد که البته سعید مهری در دسته چنین بازیکنانی نمی‌گنجد. در عین حال هواداران پرسپولیس در فضای مجازی با در نظر گرفتن این مسائل فنی و البته مهم‌تر از آن سابقه استقلالی بودن سعید مهری با طعنه به جانشین اسدبیگی می‌گویند بازیکن 160میلیون تومانی نمی‌خواهیم!


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های سوژه‌های داغ