داوود عطایی

داوود عطایی

سرمقاله

13159
بازگشت به تنظیمات کارخانه

بازگشت به تنظیمات کارخانه

شاه کلید پیروزی قاطع سه بر صفر استقلال در پیکار با ستاره های گرانقیمت و مدعی الغرافه جسارت ،برتری تاکتیکی، دوندگی و جنگندگی در تمام ۹۰ دقیقه و ازهمه مهم تر شجاعت کادر فنی آبی ها در ارائه یک بازی هجومی و بازگشت به تنظیمات کارخانه بود.

شاه کلید پیروزی قاطع سه بر صفر استقلال در پیکار با ستاره های گرانقیمت و مدعی الغرافه جسارت ،برتری تاکتیکی، دوندگی و جنگندگی در تمام 90 دقیقه و ازهمه مهم تر شجاعت کادر فنی آبی ها در ارائه یک بازی هجومی و بازگشت به تنظیمات کارخانه بود. نکونام به اشتباه در سه بازی نخست لیگ از سیستم چهار دفاع و دو دفاع مرکزی استفاده کرد و با اشتباهات فردی مدافعان تنها چهار امتیاز کسب کرد.
در بازی با الغرافه علیرغم استفاده پدرو مارتینز از خوسلو و کومان و همچنین فرجان ساسی و محمد مونتاری در ترکیب اصلی تیمش، نکونام با مثلث دفاعی چشمی ، سامان فلاح و رافائل سیلوا هم به دفاع تیمش عمق داد،هم با استفاده از قدرت بازی خوانی اندونگ که کاملا در خدمت دفاع تیمی بود در کنار زبیر نیک نفس روزنه های نفوذ عناصر هجومی نماینده الغرافه را به طور کامل بست.
در فاز هجومی هم نمایش عالی رامین رضاییان، ماشاریپوف،بلانکوو اسلامی فرصت های گلزنی زیادی برای آبی پوشان ایجاد کرد که چه بسا اگر دقت مهاجمان و هافبک های هجومی تیم بیشتر بود، یک شکست تاریخی برای قطری ها رقم می خورد.برنامه های تاکتیکی استقلال به گونه ای بود که رسانه های قطری ازتیتر شکست سخت برای توصیف این پیکار لیگ نخبگان استفاده کردند.بی شک هواداران و طرفداران تیم و کارشناسان توقع چنین نمایشی را از نماینده ایران در لیگ آسیایی در ادامه رقابت ها دارند.
استقلال از بحران خارج شده و از این به بعد نوع رفتار و عملکرد کادر فنی به رهبری نکونام و مدیران این تیم وضعیت و جایگاه تیم را در لیگ برتر و لیگ نخبگان تعیین می کند.درچشم برهم زدنی بازی حساس دربی در 4 مهر از راه می رسد و این تیم نیاز به یک مهاجم نوک قبراق و سرحال و البته گلزن در تراز بلانکو دارد.از سوی دیگر زمان آزمون و خطا برای پیداکردن ترکیب ایده آل آبی ها سپری شده و به نظر سیستم 3-5-2 که در هنگام حمله ودر فاز هجومی به 3-4-3 تغییر می کند با توجه به داشته ها ، توان و تاکتیک پذیری شاگردان نکونام بهترین سیستم برای تیم است.
فشردگی رقابت های لیگ برتر از یک سو ومعضلات مربوط به ورزشگاه ها که چالش اساسی فوتبال ملی و باشگاهی ما درچند ماه اخیر است،نباید باعث شود استقلال از حرکت درمسیر درست منحرف شود. هم مدیران عالی تیم و هم کادر فنی و بازیکنان باید به این مهم توجه کنند که آرامش و تمرکز روی مسائل فنی رمز موفقیت در چند هفته آینده به خصوص دیدار فوق حساس دربی، پیکار آسیایی با السد در زمین نماینده قطرو رویارویی با النصر که با حضور کریس رونالدو داعیه صعود به مرحله بعد لیگ نخبگان را دارد، محسوب می شود.
هنوز هفت مسابقه حساس ومهم در چارچوب مرحله نخست لیگ نخبگان و بازی های سخت در لیگ برتر باقی مانده و همه اهالی فوتبال بعداز نمایش شجاعانه و بی نقص استقلال توقع و انتظار دارند این روند عالی و امیدوارکننده ادامه یابد.آبی ها اگر قدرفرصت های خود را بدانند هیچ بعید نیست بتوانند خاطرات آقایی در آسیا را در ذهن هواداران و طرفداران فوتبال باشگاهی زنده کنند.صرف نظر از مسایل تاکتیکی، آمادگی ذهنی و بدنی بی تردید حاکمیت آرامش وپرهیز همه جانبه ازغلتیدن در دام حاشیه ها ،بیشترین نقش  در موفقیت و ادامه مسیر پیروزی در لیگ نخبگان را ایفا می کند. باید منتظر بمانیم و ببینیم مدیران ، کادر فنی و بازیکنان می توانند از این فرصت ارزشمند برای ثبت خاطره ای ماندگار در اذهان فوتبال دوستان ایرانی استفاده کنند، یا اینکه پس از چندی با حاشیه سازی بدخواهان این مسیر رویایی مسدود می شود.
انتهای پیام/
دیدگاه ها