فوتبال ایران

13485
استقلال صفر- پرسپولیس یک  ؛ اراک برای پرسپولیس جذاب شد

سرنوشت دربی را یاغی‌ها رقم زدند

استقلال صفر- پرسپولیس یک ؛ اراک برای پرسپولیس جذاب شد

چهارشنبه 5مهر 1403، هفته ششم از بیست و چهارمین دوره لیگ برتر، ورزشگاه امام خمینی(ره) اراک، ساعت :19، تماشاگر:10هزار نفر

استقلال صفر

پرسپولیس صفر

گل:محمدحسین کنعانی زادگان(3+90- پنالتی)

داور: بیژن حیدری

کمک ها:علیرضا ایلدرم و علیرضا مرادی

اخطار: الکسیس گندوز و محمدحسین کنعانی زادگان(پرسپولیس)

اخراج:محمد نوازی(مربی استقلال)

استقلال: سیدحسین حسینی، رافائل سیلوا، سامان فلاح، میلاد زکی پور، رامین رضاییان( 2+90 محمدحسین مرادمند)، ابوالفضل جلالی، دیدیر اندونگ( 3+90- علیرضا کوشکی)، آرش رضاوند(1+90 زبیر نیک نفس)، محمدحسین اسلامی( 1+90 گائل کاکوتا)، جلال‌الدین ماشاریپوف، گوستاوو بلانکو

سرمربی: جواد نکونام

پرسپولیس: الکسیس گندوز، محمدحسین کنعانی زادگان، گئورگی گولسیانی، فرشاد فرجی، میلاد محمدی، مسعود ریگی، سروش رفیعی، وحید امیری، فرشاد احمدزاده( 84- فرشاد احمدزاده)، امید عالیشاه(76- لوکاس ژوائو) و علی علیپور( 84- ایوب العملود)

سرمربی: خوان کارلوس گاریدو

پرسپولیس دوباره با تعویض های طلایی گاریدو از یک بازی سخت سربلند بیرون آمد ضمن اینکه برخلاف بسیار یاز مسابقات از اراک یک سوغاتی شیرین به تهران آورد.

در ترکیب اصلی استقلال حضور میلاد زکی پور به عنوان مدافع جلوزن سمت چپ که باعث شده بود ابوالفضل جلالی در ترکیب اصلی بازی کند نکته ویژه ای بود.در آن سو بیرون رفتن ایوب العملود و بازی کردن فرشاد فرجی به عنوان مدافع راست هم می توانست شرایط تیم پرسپولیس را در آن جناح تغییر دهد.

شروع استقلال در این دربی هیجان انگیز بود .آنها در همان ثانیه 20 با ارسال زمینی و دفع ناقص گندوز پراشتها نشان دادند.با این وجود قبل از همین صحنه بلانکو مهاجم نوک آبی ها بشدت مصدوم شد و ضمن توقف سه دقیهق ای بازی کیفیت کارش تحت این مصدومیت پایین آمد.

بعد از شروع بهتر استقلال  و ریتم سریعتر این تیم در فاز حمله پرسپولیس کم کم بالا آمد و با مالکیت بیشتر و حملات سریع نمایش برتری ارائه داد.بعد از سانتر فرجی و ضربه سر امیری که منجر به موقعیت مهمی نشد پرسپولیس در دقایق 21 و 22 با دو سانتر و اوت بلند دروازه حریف را به خطر انداخت.

در نقطه مقابل استقلال بعد از لحظاتی خودش را در زمین حریف پیدا کرد و دقیقه 28 سانتر جلالی با ضربه سر بلانکو همراه شد که توپ با فاصله زیاد بیرون رفت.

بعد از افت نسبی پرسپولیس دوباره سرخ ها شکل تهاجمی گرفتند.دقیقه 30 حرکت و شوت عالیشاه موقعیت مهمی خلق نکرد اما دقیقه 32 پرسپولیس دو شانس گل قطعی خلق کرد که هر دو بار سیدحسین حسینی شوت احمدزاده و ضربه سر علیپور را دفع کرد.

شش دقیقه بعد از آتش بازی سرخ ها یک حمله و ارسال از سوی آبی ها با اشتباهات سریالی مدافعان و دفع ناقص دروازه بان پرسپولیس همراه شد تا ابوالفضل جلالی با شوتی دیدنی تیر افقی دروازه سرخ ها را بلرزاند.

بعد از این موقعیت دوباره پرسپولیس تیم برتر میدان بود و در وقت های تلف شده با نفوذ ریگی و سانتر فرجی تا آستانه گلزنی پیش رفت اما موفق نبود و نیمه نخست بدون گل تمام شد.

با شروع نیمه دوم نکونام مجبور به تغییر بلانکو و بازی دادن به آرمان رمضانی در نوک حمله شد اما این پرسپولیس بود که طوفانی آغاز کرد و پنج دقیقه فوتبال باطراوتی انجام داد که البته منجر به موقعیت نشد.

پرسپولیس در دقایق 54 و 56 با شوت های عالیشاه و احمدزاده همچنان تهاجمی تر نشان داد تا اینکه استقلال با دو کرنر و ضربات سر ؟ و رمضانی تعادل را برقرار کرد.

بعد از این دو صحنه بازی بشدت افت کرد و در پی توقف های متوالی بازی و حواشی مختلف روی سکوها بازی از تب و تاب افتاد.در ربع پایانی بازی تغییرات گاریدو آغاز شد و بعد از موقعیت فوق العاده دقیقه 88 سرخ ها که سانتر محمدی با ضربه سر عملود موقعیت خطرناکی ایجاد کرد در آخرین دقیقه یک پنالتی نتیجه این دربی را تغییر داد.

با موقعیت بعدی پرسپولیس و ارسالی که ژوائو با حسینی روی هوا پرید در ریباند مهری زودتر از رضاییان به توپ رسید تا ستاره این فصل آبی ها با اشتباه محاسباتی خود پای مهری را زده و داور به نشانه پنالتی در سوت خود بدمد.

با اعلام پنالتی کنعانی زادگان پشت ضربه ایستاد و کاپیتان آبی ها را فریب داد تا تک گل سرنوشت ساز بازی را به ثمر برساند و سرخ ها پیش بیافتند.بعد از این گل چیزی حدود 7 دقیقه دیگر بازی ادامه پیدا کرد و استقلال با تمام وجود برای جبران پیش آمد اما ارسال های متعدد توسط مدافعان سرخپوش دفع و در یک صحنه گندوز ضربه سر رمضانی را مهار کرد تا گاریدو و تیمش برنده این دوئل بزرگ باشند.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های فوتبال ایران