فوتبال ایران

13809
پرسپولیس یک – چادرملو صفر؛ گئورگی گره‌گشا

۹۵ دقیقه عذاب برای چهارمین برد فصل

پرسپولیس یک – چادرملو صفر؛ گئورگی گره‌گشا

پرسپولیس با ارئه یک نمایش نه چندان جالب در آخرین لحظات وقت های تلف شده مقابل چادرملو به گل برتری رسید و قبل از بازی سپاهان به صدر جدول صعود کرد.


شنبه 14/7/1403، هفته هفتم از بیست و چهارمین دوره لیگ برتر، ورزشگاه تحتی تهران، ساعت: 17، تماشاگر: حدود 9 هزار نفر
پرسپولیس یک
گل: گئورگی گولسیانی(5+90)
چادرملو اردکان صفر
داور: احمد محمدی
کمک‌ها: امیرمحمد داودزاده، مهدی سیفی
اخطار: ایوب العملود و میلاد سرلک (پرسپولیس) رضا محمودآبادی(چادرملو)
 
پرسپولیس: الکسیس گندوز، گئورگی گولسیانی، حسین کنعانی‌زادگان (۵۰-ایوب العملود)، میلاد محمدی، فرشاد فرجی(۶۹-مرتضی پورعلی گنجی)، مسعود ریگی(۶۹-میلاد سرلک)، سروش رفیعی(۷۸-سعید مهری)، وحید امیری، فرشاد احمدزاده، یاسین سلمانی(۵۰-لوکاس ژوائو) و علی علیپور
سرمربی: خوان کارلوس گاریدو
 
چادرملو: ادسون ماردن، سیروس صادقیان، محمدمهدی احمدی، محمد پاپی(۷۴- محمدرضا حسینی)، علی طاهران، رضا دهقان، هادی حبیبی نژاد(۶۳-رضا محمودآبادی)، علی خدادادی(۷۴-علی یحیی‌زاده)، علاءالدین یاسین دالی(۶۳- سیلوا گونسالس)، ماتئوس سانتوس(۵۷-سعید محمدی‌فر)، ویکتور متئوس
سرمربی: سعید اخباری

 

با مصدومیتی که در حین گرم کردن برای اوستون اورونوف پیش آمد فرشاد احمدزاده جای وینگر ازبک را گرفت تا وحید امیری دوباره در جناح چپ و جلوتر از میلاد محمدی بازی کند.
غیر از این، نکته ویژه ترکیب اولیه پرسپولیس حضور یاسین سلمانی برای اولین بار در این فصل بود ضمن اینکه در اتفاقی عجیب گاریدو، مدافع راست مراکشی محبوبش را بیرون گذاشت تا فرشاد فرجی به ارنج برگردد.
با این ترکیب آنچه می‌توانست بازی را به اندازه کافی خسته‌کننده و بی‌حال کند زمین چمن نه چندان جالب ورزشگاه تختی بود که باعث شد نیمه اول یک نیمه سرد و دور از انتظار باشد.
پرسپولیس بازی را فوق‌العاده تهاجمی شروع کرد و با فرار و شوت دیدنی علیپور و واکنش گلر برزیلی میهمان در همان دقیقه 2 خلق موقعیت کرد. سپس سرخ‌ها با دو کرنر پیاپی، سانتر سلمانی و قیچی بغل فرجی موقعیت جدی دیگری خلق کردند.
سلمانی در دقیقه 15 هم با یک ضربه ایستگاهی غافلگیرکننده قصد باز کردن دروازه حریف را داشت اما بعد از آن بازی افت کرد.
موقعیت بعدی پرسپولیس در دقیقه 24 خلق شد که علیپور در فراری دوباره از پشت دفاع در مواجهه با دروازه‌بان حریف از زاویه بسته ضربه بدی به توپ زد.
سه دقیقه بعد از این پرسپولیس موقعیت مهم دیگری خلق کرد که با وجود استفاده از VAR کمک داور مسابقه عجله کرد و پرچمش را اشتباهی بالا برد تا صدای نیمکت نشینان میزبان در بیاید.
پرسپولیس در دقیقه 30 نیز با ارسال کرنر یاسین سلمانی و ضربه سر فرشاد فرجی دروازه چادرملو را تهدید کرد اما ادسون ماردن تسلیم نشد.
بازی در 15 دقیقه پایانی بشدت افت کرد و بالاخره میهمان جرأت حمله کردن به دروازه پرسپولیس را یافت اما این حملات منجر به خلق موقعیت نشد.

پرسپولیس در شروع نیمه دوم هم تهاجمی نشان داد و با یک ارسال ایستگاهی توسط احمدزاده و ضربه سر فرجی تیر دروازه حریف را لرزاند اما دوباره خیلی زود افت کرد.
دقیقه 49 نزدیک بود ناهماهنگی گولسیانی و گندوز کار دست سرخ‌ها بدهد.
تغییرات گاریدو خیلی زود و از دقیقه 5 نیمه دوم شروع شد اما بازی به شکل عجیبی حتی بدتر از نیمه اول دنبال شد.
تا دقیقه 78 گاریدو هر 5 تعویض خود را انجام داده بود اما تیم او در خلق موقعیت کاملاً عاجز و ناتوان به نظر می‌رسید. تغییرات اخباری هم در جهت حفظ این مساوی باارزش و استفاده از ضدحملات بود.


مهمترین صحنه این دقایق در دقیقه 67 به سود میهمان رخ داد که شوت پاپی نفسگیر از مقابل دروازه گندوز عبور کرد و گل نشد.
در ربع پایانی و وقت‌های تلف شده پرسپولیس سعی کرد با ارسال‌های متوالی مقابل حریفی که بشدت عقب رفته بود به گل برسد. دقیقه پنجم وقت‌های تلف شده بالاخره پاس فرشاد احمدزاده با ضربه سر ژوائو تیر دروازه میهمان را لرزاند. لحظاتی بعد و در ادامه همین موقعیت سانتر بلند میلاد محمدی باز هم تیر دروازه را لرزاند و در ادامه شوت ایوب العملود با دفع مدافع میهمان از روی خط دروازه برگشت داده شد تا بالاخره گولسیانی گره را باز کرده و با این گل طلسم گلزنی در این بازی سخت را بشکند.
در چند دقیقه باقیمانده چادرملو برای جبران جلو آمد اما پرسپولیس موقعیتی به حریف نداد تا بعد از حدود 10 دقیقه تلف شده سرخ‌ها از این بازی سخت با سه امتیاز بیرون بیایند و به تعطیلات بروند.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های فوتبال ایران