اخبار

14370
توضیح دنیامالی درباره ساخت ورزشگاه بزرگ تهران

در حال پیگیری هستیم تا مراحل قانونی آن آماده شود

توضیح دنیامالی درباره ساخت ورزشگاه بزرگ تهران

به گزارش ایران ورزشی احمد دنیا مالی، وزیر ورزش روز پنجشنبه درباره احداث ورزشگاه جدید تهران بیان کرد: «ورزشگاه تهران یک‌سری مراحل قانونی دارد که نیازمند پیوست‌های فرهنگی، توجهیات فنی و اقتصادی است که درحال کارکردن روی آن هستیم. در دولت شهید رئیسی یک‌سری اقدامات انجام و مصوباتی تهیه شد و ما در حال پیگیری هستیم تا مراحل قانونی طی شود. روی طراحی‌ها کار می‌کنیم و باید به دولت برود و پس از تصویب دولت، در جلسه سران قوا تأیید این مصوبه را بگیریم چون هم بحت تأمین مالی و هم اجرای چندمرحله‌ای آن مهم است.»

او بیان داشت: «بنابراین پس از بحث‌های قانونی و بحث تأمین منابع قطعاً استادیوم بزرگ تهران به عنوان فاز اول پروژه در اولویت کاری ما خواهد بود.»

دنیامالی در مراسم غبارروبی مزار شهدای گمنام در محل وزارت ورزش به مناسبت هفته تربیت بدنی حضور یافت و به آنها ادای احترام کرد. او در خصوص اینکه در بحث فرهنگی چگونه می‌توان به جوانان و به‌خصوص ورزشکاران رشادت‌های شهدا را یادآوری کرد، توضیح داد: «برای این موضوع، نیاز داریم، جوانان از شهدا الگوبرداری کنند، چرا که شهدا جان خود را فدای مردم کردند. سیره شهدا، جوانمردی و پهلوانی بود. باید در این بخش بیشتر کار کنیم و قبل از قهرمان‌پروری، باید پهلوان پرورش دهیم. الگوبرداری از زندگی شهدا، می‌تواند به ما کمک کند در ورزش افتخارات بیشتری رقم بزنیم.»

وزیر ورزش و جوانان در خصوص توسعه ورزش همگانی و تأثیر آن در جامعه، توضیح داد: «ورزش همگانی قبل از اینکه فضا بخواهد، نیاز به تغییر سبک زندگی و رفتار فرهنگی دارد. جامعه ما هر چقدر تشویق شود و حرکت داشته باشد، پیامد آن در کاهش استرس و آسیب‌های اجتماعی، تأثیر مثبتی خواهد داشت. حتی ورزش همگانی در اقتصاد تأثیر دارد و اگر کارگر در روز حتی ۲۰دقیقه ورزش کند، کار باکیفیت‌تری ارائه می‌کند.»

وی ادامه داد: «مسائل زیربنایی ورزش را با همکاری ارگان‌هایی چون شهرداری و شورای شهر در شهرها و روستاها برای گسترش ورزش همگانی، افزایش خواهیم داد. می‌بایست تلاش کنیم مردم تحرک داشته باشند، چراکه اکنون اضافه‌وزن یکی از مشکلات مردم ایران در رده‌های سنی مختلف است.»


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های اخبار