فوتبال ایران

14382
استقلال صفر- ذوب آهن 3؛ تلخ‌ترین شب آبی‌ها

نیمه دوم متفاوت تیم ربیعی

استقلال صفر- ذوب آهن ۳؛ تلخ‌ترین شب آبی‌ها

استقلال در یک بازی عجیب و در حالی که میزبان بود در شبی پرحاشیه با سه گل نیمه دوم مقابل ذوب آهن شکست تلخی را متحمل شد.

به گزارش ایران ورزشی استقلال با ترکیبی متفاوت نسبت به بازی‌های گذشته‌اش به میدان آمد. مصدومیت روزبه چشمی و ابوالفضل جلالی کم بود که سیدحسین حسینی هم به خاطر مصاحبه دو سه هفته گذشته‌اش از لیست 18 نفره خط خورد. دروازه‌بان استقلال هم وقتی با فرزند کوچکش به ورزشگاه آمد به میان تماشاگران رفت تا با مدیران باشگاه رخ به رخ نشود. از طرفی ماشاریپوف هم که تازه از بازی‌های ملی برگشته بود روی نیمکت قرار داشت. اما تیم محمد ربیعی که بازوبند کاپیتانی را هم به کامیابی‌نیا داده بود فقط 5 دقیقه ابتدایی نیمه اول را خوب بازی کرد. در واقع آنها به قول فوتبالی‌ها بالا بازی کردند تا شاگردان سهراب بختیاری‌زاده را در یک سوم خط دفاعی نگاه دارند. اما وقتی آنها توپ را به کناره‌ها بردند و بازی را باز کردند تیم ذوب‌آهن مجبور به عقب‌نشینی شد. دقیقه 11 ارسال رامین رضاییان از سمت راست پس از عبور از بازیکنان به کاکوتا رسید که شوت محکم و بی‌دقت او از بالای دروازه به بیرون رفت. همین یک موقعیت کافی بود تا تیم اصفهانی حداقل تا پایان نیمه اول به فکر نزدیک شدن به دروازه استقلال نیفتد مگر در ضدحملات.
سهراب بختیاری‌زاده خیلی بدشانس بود که تیمش نیمه اول دست خالی زمین را ترک کرد. آنها در فاصله دقایق 35 تا 37 دو فرصت عالی را از دست دادند. ابتدا روی یک ارسال به روی دروازه ذوب‌آهن، پارسا جعفری مرتکب اشتباه بزرگی شد و پس از اینکه توپ از دستانش خارج شد، به یکی از مدافعان برخورد کرد و در حال ورود به دروازه بود که توسط شایان مصلح از روی خط برگشت داده شد. دو دقیقه بعد هم رامین رضاییان از سمت راست حرکت خوب دیگری را شروع کرد که پاس او در دهانه دروازه پیش از آنکه توسط بلانکو به گل تبدیل شود، با تکل فریبرز گرامی راهی کرنر شد.

در حالی که انتظار می‌رفت استقلال نیمه دوم را هم مثل 45 دقیقه اول هجومی آغاز کند اما برخلاف جریان بازی این ذوب‌آهن بود که به فاصله 14 دقیقه توانست دو مرتبه دروازه آبی‌های پایتخت را باز کند. ابتدا در دقیقه 56 روی اشتباه عجیب سامان فلاح و رافائل سیلوا، توپ مقابل پای مجید علیاری قرار گرفت و او با فراری تند و تیز، در مصاف تک به تک با خالدآبادی، با شوتی محکم به گوشه دروازه، گل نخست بازی را به ثمر رساند. دقیقه 63 پس از چند رفت و برگشت در محوطه جریمه ذوب‌آهن، توپ به بلانکو مهاجم آبی‌ها رسید. او پس از کنترل توپ، ضربه‌اش را روانه دروازه حریف کرد که شوت دیدنی او به تیرک دروازه برخورد کرد و به درون زمین برگشت.
سکوهای استقلال که بشدت نسبت به مدیریت باشگاه معترض و شعارهایی علیه آنها می‌دادند در دقیقه 70 باز هم دروازه‌شان را باز شده دیدند. محسن آذرباد یک پاس در عمق را ارسال کرد و سامان فلاح که روی گل نخست مرتکب اشتباه بزرگی شده بود، این بار نیز با پر کردن آفساید، فرصت خوبی را در اختیار لطیفی قرار داد و این بازیکن به راحتی دروازه را باز کرد. حالا این استقلال بود که تمرکز لازم را نداشت و شاگردان سهراب بختیاری‌زاده فقط سعی در رساندن توپ به محوطه جریمه ذوب‌آهن با کمترین ضربه داشتند.

استقلال که به هیچ وجه شباهتی به تیم نیمه اولش نداشت در دقیقه 87 برای سومین مرتبه دروازه اش باز شد.  روی پاس در عمق تماشایی رامتین سلیمان زاده، توپ به مجید علیاری رسید و او با یک ضربه چیپ دیدنی، دروازه را برای بار سوم باز کرد تا بختیاری زاده هم شکست سنگینی را تجربه کند و استقلال بار دیگر به بحران سلام کند.
 


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های فوتبال ایران