فوتبال ایران

14475
استقلال خوزستان؛ از قهرمانی تا نجات از سقوط

محتاج نتایج دیگران نباش

استقلال خوزستان؛ از قهرمانی تا نجات از سقوط

استقلال خوزستان 9 سال بعد از کسب غیر‌منتظره‌ترین قهرمانی لیگ برتر، وضعی متفاوت با آن ایام دارد و پیروزی جالب 3-2 این تیم مقابل مس رفسنجان هم که سبب ارتقای موقتی آبی‌های شهر اهواز تا اواسط جدول رده‌بندی شد، تضمینی برای آینده آنها نیست. پس از اینکه سران این باشگاه تصمیم به قطع همکاری با سیروس پورموسوی گرفتند، میودراگ بوچوویچ کروات، پس از آزمون و خطاهای فراوان به‌ تدریج به اوضاع تیمش مسلط شده و دو سه خرید خوب خارجی این تیم نیز، با نمایش‌های مؤثرشان کمک کرده‌اند تا آبی‌پوشان شهر اهواز به روزهای روشن‌تری بیندیشند.

سرآمد این بازیکنان، تیوی بیفوما است که یک وینگر سریع و باتکنیک است و در شب پیروزی مقابل مس رفسنجان هم با فرارهای متعدد و پاس‌های دقیق خود رقیب را بشدت آزار داد و سهمی مهم در این پیروزی داشت. کانیانونس هم از دیگر خارجی‌های جدید استقلال خوزستان است که به آرامی در حال جا افتادن در این تیم است ولی دو برد، سه تساوی و سه باخت این تیم اگرچه با شرایط بسیار بدتر اوایل فصل تفاوت آشکاری دارد اما هنوز سند و نشانه‌ای از حتمی شدن ابقای آبی‌های اهواز در لیگ به‌شمار نمی‌آید.

دیدار بعدی استقلال خوزستان در لیگ که در هفته نهم مقابل نساجی است، این تیم را به چالشی تازه خواهد کشید. زیرا تیم قائمشهری یکی از قعرنشین‌های جدول و به‌تبع آن بشدت محتاج کسب امتیاز است ولی هر اتفاقی در این مسابقه روی بدهد، نیاز مهم و درجه اول تیم اهوازی رفع ضعف‌های فراوان خط دفاعی‌اش است و میانگین قدری بیش از یک گل خورده در هر بازی سندی بر صحت این ادعا است. آنچه می‌تواند در درازمدت استقلال خوزستان را از سقوطی مجدد به لیگ دسته اول رهایی بخشد، این است که امسال تعداد قابل‌توجهی از تیم‌های لیگ و حتی تیم‌هایی که پرمهره و نامدارند، با ارائه نمایش‌هایی ضعیف به اواخر جدول رده‌بندی سقوط کرده و خط سقوط تهدیدشان می‌کند و طبعاً با بیشتر شدن تعداد تیم‌های متزلزل و نا‌آماده اقبال استقلال خوزستان برای ماندن در لیگ فزون‌تر خواهد شد.

با این حال زمانی رسیده است که استقلال خوزستان به‌جای دل بستن به نتایج و جایگاه دیگران در جدول آنچنان قوی و مهیا شود که بر‌اساس توش و توان خودش به اهداف مورد‌نظر خود برسد و اگر تکرار قهرمانی لیگ پانزدهم برایش غیر‌ممکن است، لا‌اقل برای ماندن صرف در لیگ به انواع دردسرها نیفتد.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های فوتبال ایران