اخبار

14476
نقشه اسپانیایی

السد – پرسپولیس ساعت ؛ تقابل جذاب گاریدو با سانچز

نقشه اسپانیایی

پرسپولیس در سومین بازی خود در لیگ نخبگان در دوحه مقابل السد به میدان خواهد رفت.

از آخرین باری که پرسپولیس در دوحه مقابل السد قرار گرفت چهار سال می‌گذرد. آن دوره مسابقات در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان 2020 در دوره کرونا و به‌صورت متمرکز در دوحه برگزار می‌شد و السد ستاره‌ای مثل سانتی کاسورلا را روی نیمکت داشت و توسط ژاوی بزرگ هدایت می‌شد اما تیم یحیی یکی از بهترین نمایش‌های سال‌های اخیر پرسپولیس را در آن بازی ارائه داد. پرسپولیس با گل عیسی آل‌کثیر در دقایق پایانی السد را شکست داد و حالا از آخرین بازی مقابل یکی از بهترین‌های فوتبال قطر که همواره ستاره‌های شاخصی داشته خاطره خوشی در ذهن پرسپولیسی‌ها باقی مانده است. پرسپولیس همیشه در دوحه مقابل السد کیفیت بالایی ارائه داده و حتی در روز شکست هم مستحق باخت نبوده است.

قبل‌تر پرسپولیس در لیگ قهرمانان 2018 نیز با حذف السد به فینال آسیا رسیده بود و حالا هم انتظار می‌رود تیم گاریدو بعد از یک باخت تلخ و یک مساوی پرحرف‌وحدیث در دوحه دوباره به اصل خودش برگردد و سدشکن باشد. پرسپولیس شروع خوبی در لیگ نخبگان نداشته و برخلاف روند صعودی در لیگ برتر یا یک باخت و یک تساوی در دو مسابقه اول حالا در خانه السد محکوم به پیروزی است. تیم گاریدو 16روز قبل در یک بازی نه‌چندان جالب در لیگ برتر پیروز شد و حالا بعد از 16روز برای مسابقه رسمی در دوحه آماده شده اما تیم فلیکس سانچز همین سه روز پیش در لیگ داخلی برد پرگلی داشت و در شرایط متفاوتی از حریفش میزبانی خواهد کرد.

السد فعلاً تیم چهارم جدول لیگ ستارگان قطر است و ترکیب این تیم را همه پرسپولیسی‌ها و اهالی فوتبال می‌شناسند. نکته مهم اما اینجاست که پیروزی پرگل تیم ملی مقابل قطر درحالی‌که چهار بازیکن السد در آن مسابقه به میدان رفتند و سه نفر دیگر روی نیمکت بودند آن هم شش روز قبل از این مسابقه می‌تواند تبعاتی برای پرسپولیس داشته باشد. بدون شک آن باخت تلخ برای قطری‌ها و ملی‌پوشان نامدارشان سنگین آمده و با توجه به حواشی به وجود آمده در امارات برای اکرم عفیف حالا آنها دنبال جبران مافات مقابل پرسپولیس هستند اما تیم گاریدو باید سیر صعودی خود در لیگ نخبگان را از تقابل با این حریف آشنا و شهر خاطرات خوش یعنی دوحه آغاز کند.

پرسپولیس اورونوف و کنعانی‌زادگان را در اختیار ندارد و سعید صادقی هم تنبیه شده اما بازگشت عالیشاه به شرایط بازی و آماده شدن پورعلی‌گنجی می‌تواند ضعف‌های تیم در فاز حمله و دفاع را پوشش دهد. السد هم دو بازیکن مهم خود را در اختیار ندارد. یکی پدرو میگل ملقب به رورو در دفاع راست و دیگری یوسف عطال مدافع چپ‌شان که هر دو مصدومند و در هر دو جناح بازیکنان جانشین بازی خواهند کرد که می‌تواند فرصت مناسبی برای پرسپولیس باشد تا از هر دو جناح حریف را تحت فشار قرار دهند.

پرسپولیس در مجموع چهار بار السد را شکست داده و تنها دو بار مقابل این حریف قطری شکست خورده است. السد در یکی از بحرانی‌ترین روزهای استقلال مقابل این تیم پیروز شد اما استقلال در همان مسابقه هم نشان داد تیم فلیکس سانچز ضعف‌هایی دارد که برای پرسپولیس راهگشا خواهد بود. شاید جذاب‌ترین و نکته خاص این مسابقه تقابل دو مربی اسپانیایی در رأس کادرفنی دو تیم باشد، فلیکس سانچز برخلاف گاریدو مربی باتجربه‌ای نیست و در لالیگا تیمی نداشته است.

او در آکادمی بارسلونا کار کرده و سپس به قطر آمده اما گاریدو غیر از لالیگا، سابقه کار در فوتبال آفریقا و امارات را هم در کارنامه دارد. سانچز یک مربی اهل کاتالان است و گاریدو به ایالت والنسیا تعلق دارد و تقابل آنها با اندایشه‌هایی از فوتبال مد روز اسپانیا جذاب خواهد شد.
 


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های اخبار