اخبار

2530
طارمی، یکی از پنج بازیکن جذاب جام ملت‌های آسیا

طارمی، یکی از پنج بازیکن جذاب جام ملت‌های آسیا

روزنامه اماراتی مهاجم تیم ملی را یکی از پنج بازیکنی نامیده که نباید فرصت دیدن بازی‌هایش را از دست داد و به مدافعان حریف توصیه کرده از او غافل نشوند.

آرمن ساروخانیان: مهدی طارمی به واسطه درخشش در پورتو به یکی از ستارگان فوتبال آسیا تبدیل شده و هواداران تیم ملی هم امیدوارند که به انتظار طولانی باری قهرمانی در قاره پایان بدهد. او در جام جهانی 2022 هم امید اصلی تیم ملی برای شکستن طلسم صعود بود، ولی به رغم دو گلی که زد، شکست در بازی آخر مقابل آمریکا فرصت رسیدن به مرحله حذفی را بر باد داد.

تمجید روزنامه اماراتی از طارمی

حریفان و رسانه‌ها هم حالا طارمی را خوب می‌شناسند و روی او حساب ویژه‌ای باز می‌کنند. روزنامه «نشنال» امارات طارمی را یکی از پنج بازیکن حاضر در جام ملت‌های آسیا نامیده و به خوانندگانش توصیه کرده که بازی‌های این مهاجم را زیر نظر بگیرند. چهار بازیکن دیگر منتخب این روزنامه سون هیونگ مین از کره جنوبی، سالم الدوساری از عربستان، تاکفوسا کوبو از ژاپن و علی مبخوت از امارات هستند.

نشنال درباره طارمی نوشته: «مهاجم ایرانی بعد از شروع درخشانش در پورتو در فصل جاری کمی برای گل زدن به دردسر افتاد. زدن 86 گل در سه فصل و نیم با پورتو و 22 گلی که فصل گذشته به او کمک کرد آقای گل لیگ پرتغال شود، سندی است که او می‌تواند چه گلزن خطرناکی باشد. طارمی 41 گل ملی هم دارد و مدافعان حریف نباید یک لحظه از او غافل شوند. سومین و آخرین قهرمانی ایران در آسیا به سال 1976 برمی‌گردد و امید تیم ملی برای پایان این انتظار به گل‌های طارمی است.»

فوتبال قابل پیش‌بینی نیست

طارمی یکی از اولین لژیونرهایی بود که برای آخرین اردوی تیم ملی به تهران برگشت. او چهارشنبه همراه تیم ملی به کیش رفت و یکی از بازیکنانی است که بیش از دیگران مورد استقبال هواداران قرار گرفت. طارمی در حاشیه تمرین پنجشنبه تیم ملی به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

مهاجم پورتو درباره شرایط اردوی تیم ملی گفت: «به هر حال یکسری مشکلات همیشه در همه جای دنیا وجود دارد. تمام تلاش‌مان را می‌کنیم و خیلی متحد هستیم که بتوانیم بهترین اتفاق را رقم بزنیم تا دل همه مردم را شاد کنیم. نمی‌توانیم قول بدهیم که قهرمان می‌شویم چون فوتبال از قبل قابل پیش‌بینی نیست، ولی بهترین عملکرد‌مان را انجام می‌دهیم تا ببینیم چه اتفاقی می‌افتد.»

پورتو بدون طارمی

طارمی یکی از 9 بازیکنی لیگ پرتغال است که در یک ماه آینده به خاطر حضور در جام ملت‌های آسیا یا آفریقا غایب خواهد بود. باشگاه پورتو هم با انتشار پستی برای طارمی آرزوی موفقیت کرد. غیبت مهاجم ایرانی می‌تواند ضربه‌ای برای پورتو در بازی‌های حساس هفته‌های آینده باشد. با این حال سرمربی این تیم گفت که خودش را برای زندگی بدون گلزن ایرانی آماده کرده است.

کنسیسائو گفت: «گاهی اوقات غیبت یک بازیکن فرصتی است تا دیگران ظاهر شوند و بدرخشند. آنها می‌توانند فرصتی به دست بیاورند که تاکنون به آن نرسیده‌اند. ما در ابتدای فصل ترکیب تیم را با توجه به همین موارد ساختیم و این اتفاقات را پیش‌بینی کرده بودیم. این وضعیت طارمی نیز پیش‌بینی شده بود. همه چیز به ایده‌ای که ما از سبک بازی تیم داریم مربوط می‌شود.»


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های اخبار