منهای فوتبال

3893
دفاعیه جدید فدراسیون کشتی برای کاهش محرومیت خالق سنجاق‌پرنده

دفاعیه جدید فدراسیون کشتی برای کاهش محرومیت خالق سنجاق‌پرنده

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در خصوص اقدامات جدید فدراسیون برای کاهش محرومیت محمدعلی گرایی گفت: لایحه دفاعیه جدیدی برای اتحادیه جهانی صادر شده و امیدواریم در روزهای آینده نتایج خوبی در این خصوص دریافت کنیم.

به گزارش ایران ورزشی؛ محمدعلی گرایی کاپیتان تیم ملی کشتی فرنگی ایران در حاشیه مسابقه محمدرضا گرایی با حریف ژاپنی در پیکارهای قهرمانی سال ۲۰۲۳ جهان در بلگراد، بطری آب معدنی را به روی تشک پرتاب کرد و همین موضوع باعث شد تا کشتی رضا با حریف ژاپنی برای مدتی به تعویق بیفتد. تنفس گرفتن برای پیشگیری از شکست برادر برای محمدعلی هزینه زیادی داشت تا جایی که اتحادیه جهانی کشتی کاپیتان ایران را به صورت موقت تعلیق کند تا به این پرونده وی رسیدگی کند.

برهمین اساس اتحادیه جهانی کشتی محمدعلی گرایی را محروم شد. براساس رای کمیته انضباطی اتحادیه جهانی کشتی، گرایی به مدت یکسال از حضور در میادین کشتی محروم شد و می‌بایست مبلغ یک هزار فرانک سوئیس به اتحادیه جهانی کشتی پرداخت نماید. فدراسیون کشتی نیز به دلیل خطای ورزشکار، به پرداخت ۵ هزار فرانک سوئیس جریمه ملزم شد.

با این رای کاپیتان تیم ملی کشتی فرنگی وداع تلخی با دنیای قهرمانی پیش از المپیک ۲۰۲۴ پاریس خواهد داشت.

فدراسیون کشتی از چند وقت پیش رایزنی‌هایی را برای کاهش محرومیت کاپیتان تیم ملی و یا تبدیل محرومیت به جریمه نقدی آغاز کرد.

حسن رنگرز امروز (چهارشنبه) در خصوص اینکه فدراسیون کشتی به تازگی چه اقدامی را جهت رفع محرومیت محمدعلی گرایی انجام داده، پاسخ داد: فدراسیون به تازگی مستنداتی را ارائه کرده و اتحادیه جهانی بر اساس لایحه دفاعیه، اتفاقات اخیر را بررسی خواهد کرد.

وی ادامه داد: در ادبیات حقوقی گفته می‌شود مجازات باید متناسب با جرم باشد، اینکه یک ورزشکار را از رقابت‌های مهمی مانند المپیک محروم کنیم مجازات بزرگی است و امیدواریم در این خصوص تجدید نظر صورت بگیرد.

رنگرز گفت: در روزهای آتی یا هفته آینده باید منتظر پاسخ و اعلام نظر اتحادیه جهانی باشیم که امیدواریم به سود کشتی ایران باشد.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های منهای فوتبال