منهای فوتبال

4657
مردان جاودانه‌ تاریخ ساز شدند

دنور ناگتس ۹۴_۸۹ میامی هیت

مردان جاودانه‌ تاریخ ساز شدند

در چارچوب دیدار پنجم فینال بسکتبال ان بی ای (۲۰۲۲/۲۳)، دنور ناگتس و میامی هیت در استادیوم بال آرنا مقابل هم قرار گرفتند. دنور ناگتس با یک عملکرد بسیار عالی تیمی توانست قهرمان اتحادیه ملی بسکتبال شود.

به گزارش ایران ورزشی،دنور ناگتس با یک عملکرد بسیار عالی تیمی توانست قهرمان اتحادیه ملی بسکتبال شود.

استارترهای دنور ناگتس: جمال موری، کنتویوس کالدول‌پوپ، مایکل پورتر جونیور، آرون گوردون، نیکولا یوکیچ

استارترهای میامی هیت: گیب وینسنت، مکس استروس، جیمی باتلر، کوین لاو، بم آدبایو

کوارتر اول؛ بم آدبایو با ثبت 14 امتیاز با فیلدگل 6 از 14 ستاره میامی هیت بود و باعث شد تا آن‌ها این کوارتر را با نتیجه 22_24 پیروز شوند.

کوارتر دوم؛ عملکرد بسیار ضعیف بازیکنان دنور در پرتاب‌ها و نفوذهای زیر سبد مصادف شد با فرصت طلبی‌های بازیکنان هیت و آن‌ها توانستند با درخشش جیمی باتلر به همراه بم آدبایو و مکس استروس برتری 22_27 را کسب کنند. در پایان نیمه‌ی اول بم آدبایو با ثبت 18 امتیاز و 9 ریباند شاخص‌ترین بازیکن زمین بود.

کوارتر سوم، بازی موثر نیکولا یوکیچ و جمال موری خیلی زود در اوایل این کوارتر اختلاف امتیاز هفت امتیازی را جبران کرد.آنها نتیجه بازی را به تساوی (60_60) کشاند. در ادامه بازی بازهم بازیکنانی همچون مایکل پورتر جونیور به همراه کنتویوس کالدول‌پوپ برای ناگتس خوش درخشیدند و باعث شدند تا تیم‌شان با نتیجه 26_20 برنده این کوارتر شود.

کوارتر چهارم؛ تیم مایکل ملون به هیچ وجه نمی‌خواست که در این بازی بازنده باشد. آن‌ها به رهبری نیکولا یوکیچ و همراهی بازیکنان تاثیرگذاری مانند جمال موری به همراه کنتویوس کالدول‌پوپ توانستند ریتم را بازی در اختیار بگیرند. آنها توانستند برتری خود را به حریف دیکته کنند اما این پایان بازی نبود چرا که در کلاچ تایم مثل همیشه باز هم جیمی باتلر درخشیدن خود را آغاز کرد تا نفس هواداران در بال آرنا در سینه حبس شود، البته ترن‌اور نابخشودنی باتلر در فاصله‌ی کمتر از 30 ثانیه مانده تا پایان بازی باعث شد تا دنور برتری خود را افزایش دهد و آخرین شانس میامی برای بازگشت به بازی بر باد رود. به این ترتیب دنور ناگتس توانست در مقابل چشمان هواداران خود اولین قهرمانی خود در تاریخ NBA را کسب کند.

نکته:

فرنچایز دنور ناگتس برای اولین بار در تاریخ خود توانست قهرمان بسکتبال NBA شود.

نیکولا یوکیچ اولین بازیکن تاریخ NBA شد که در یک ران پلی‌اف موفق به ثبت بیش‌ترین امتیاز، ریباند و اسیست می‌شود.

 یوکیچ پایین‌ترین پیک درفت (41) تاریخ اتحادیه ملی بسکتبال است که توانسته هر دو عنوان MVP فصل عادی و MVP فینال NBA را کسب کند.

نیکولا یوکیچ و جمال موری اولین هم‌تیمی‌های تاریخ NBA هستند که توانسته‌اند در یک پست‌سیزن میانگین +25 امتیاز، +5 ریباند و +5 اسیست را رقم بزنند.

یوکیچ پلی‌اف فصل 202/23 را با 52.9 در مجموع امتیاز، ریباند و اسیست به پایان رساند. در تاریخ NBA تنها ویلت چمبرلین در این زمینه از یوکیچ آمار بهتری دارد. (59.9 سال 1967)

بهترین بازیکنان دو تیم:

ناگتس (نیکولا یوکیچ): 42 دقیقه بازی/ 28 امتیاز/ 16 ریباند/ 4 اسیست/ 1 بلاک

هیت (بم آدبایو): 44 دقیقه بازی/ 20 امتیاز/ 13 ریباند/ 1 اسیست/ 1 توپ‌ربایی


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های منهای فوتبال