فوتبال ایران

4691
آجورلو و مجیدی کجا، نکونام و خطیر کجا؟!

آجورلو و مجیدی کجا، نکونام و خطیر کجا؟!

هر اندازه روابط آجورلو و مجیدی در فصل قهرمانی استقلال مطلوب بود در این فصل روابط میان خطیر و نکونام بسیار تیره و تار است.

حمیدرضا عرب، یکی از مهم‌ترین دلایلی که موجب قهرمانی استقلال در فصل بیست و یکم شد، روابط مطلوب و محترمانه میان مدیرعامل وقت و سرمربی بود. درآن فصل مصطفی آجورلو به خوبی توانست با فرهاد مجیدی ارتباط مناسبی برقرار کند. آجورلوبرای اینکه حسن نیست خود را به سرمربی پیشین استقلال نشان دهد درهمان بدو ورودش به باشگاه اقدام به عقد قرارداد سه ساله با مجیدی کرد که همین اقدام سازنده موجب شد سرمربی با فراغ بال به مربیگری بپردازد. درکنار این اقدامات سازنده مدیران سابق کوشیدند در طول فصل به لحاظ مالی تیم را در وضعیت مطلوبی قرارداده و اجازه ندهند به قول معروف آب در دل بازیکنان تکان بخورد. گرچه این روزها شنیده می‌شود برخی قراردادهایی که در زمان مدیریت آجورلو منقعد شده به لحاظ مالی برای باشگاه استقلال دردسرساز شده اما به هرحال سلسله تصمیماتی که در آن فصل اتخاذ شد درنهایت استقلال را به قهرمانی رساند و فرهاد مجیدی توانست در محیطی آرام تنها به امور فنی پرداخته و استقلال را به سمت موفقیت در لیگ برتر سوق دهد.

درفصل بیست و دوم نیز اختلاف‌هایی میان ساپینتو و علی فتح‌الله‌زاده وجود داشت اما شدت اختلافات به گونه‌ای نبود که به مصاحبه‌های پنگ پنگی در رسانه‌های منجر شود و دو طرف کوشیدند مشکلات میان خود را مخفی نگه دارند تا به رسانه‌ها کشیده نشود و درننتیجه آرامش استقلال برهم نریزد.

درفصل جاری اما ناسازگاری مدیرعامل و سرمربی با یکدیگر به نقطه جوش رسیده و با اینکه در طول فصل بارها از سوی برخی پیشکسوتان تلاش شد دو طرف روابط مطلوبی با یکدیگر ایجاد کنند اما هیچ موفقیتی به دست نیامده است. اخیرا نکونام دوباره از طریق تریبون ملی جملات تندی علیه خطیر به زبان آورده و مدیرعامل استقلال نیز از مشاوررسانه‌ای خود خواسته پاسخ سرمربی را در رسانه‌ها بدهد که نتیجه این کشمش رسانه‌ای موجی از بیم و نگرانی را درباره آینده استقلال میان هواداران و پیشکسوتان این باشگاه به وجود آورده است.

اختلافات اخیر درنوع خود کم نظیر است و هیچ گاه درتاریخ باشگاه استقلال به یاد نداریم که تضاد فکری میان سرمربی و مدیریت به حدی رسیده‌ باشد که بی پروا علیه یکدیگر دررسانه‌ها مصاحبه کنند. حال شاید درگذشته بعد از پایان فصل افشاء گری‌هایی می‌شد اما مسئله نکونام و خطیر این است که هنوز لیگ به نیم فصل نرسید مشکلات این دو به اوج رسیده و دو طرف با توپ پر به سمت یکدیگر حمله ور شده‌اند. اینکه پیدا کنیم چه کسی دراین میان مقصراست دراین برهه اهمیت ندارد اما آنچه مهم جلوه می‌کند این است که جرا اعضای هیات مدیره که برخی از چهره‌های کارکشته  کاربلند فوتبال ایران محسوب می‌شوند، چرا قادر به کنترل این بگومگوی فرسایشی نیستند تا شاید روابطی که در فصل بیست و یکم شاهد بودیم، بار دیگر میان مدیرعامل و سرمربی اتفاق بیفتد؟!


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های فوتبال ایران