فوتبال ایران

4974
میرشاد ماجدی: مثل آرژانتین به عربستان می‌باختیم چه بلایی سرکادرفنی و بازیکنان می‌آمد

میرشاد ماجدی: مثل آرژانتین به عربستان می‌باختیم چه بلایی سرکادرفنی و بازیکنان می‌آمد

میرشاد ماجدی معتقد است که تفکر جامعه نسبت به نتایج تیم‌های ملی باید تغییر کند و حرفه‌ای شود.

به گزارش ایران ورزشی، میرشاد ماجدی، رئیس هیات فوتبال استان تهران و عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال برلزوم تغییر نگرش درقبال تیم‌های ملی فوتبال تاکید دارد. ماجدی می‌گوید:« بازیکنان تیم ملی فوتبال درهمه رده‌ها با این ذهنیت وارد مسابقات می‌شوند که حتما باید قهرمان شوند. حتی دربازی‌های تدارکاتی نیز این ذهنیت وجود دارد که باید حتما برنده شویم، چون اگر حریف‌مان را نبردیم با انتقادات تند مواجه خواهیم شد. چنین تفکری باید ازبین برود تا بازیکنان تیم ملی درهمه رده‌ها با فراغ بال درمسابفات شرکت کنند.»

ماجدی در ادامه صحبت‌های خود به نکته مهمی اشاره کرد:« چرا اجازه نمی‌دهید تیم‌های ملی دربازی‌های تدارکاتی ببازند؟ چرا اجبار می‌کنیم رکوردها حفظ شود؟ این تفکر اشتباهی است. اجازه بدهیم تیم‌های ملی فوتبال درهمه رده‌های آزمون و خطا داشته باشند. تا وقتی که اجازه ندهیم تیم‌های ما در بازی‌های تدارکاتی شکست بخورند فرصتی برای بازیکنان جوان‌تر به وجود نخواهد آمد و مربیان تیم ملی همیشه از بازیکنان اصلی خود استفاده می‌کنند تا مورد نقد قرار نگیرند. من یک مثال برای شما بزنم. درجام جهانی قطر آرژانتین به تیم ملی فوتبال عربستان باخت اما بعد از آن شکست خودش را جمع و جور کرد و قهرمان جهان شد. اگر چنین اتفاقی دریک تورنمت برای تیم‌های ملی ما به خصوص تیم ملی بزرگسالان رخ می‌داد ما چه بلایی سربازیکنان تیم ملی و سرمربی‌اش می‌آوردیم؟ آیا همه چیز به یکباره خراب نمی‌شد؟ ما باید بلد باشیم بعد از باخت چه طور با تیم‌های ملی‌مان برخورد کنیم. باید تفکر باخت داشته باشیم. همیشه نمی‌توان پیروز بود واین تفکر باید اصلاح شود.»

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال و رئیس هیات فوتبال استان تهران در ادامه صحبت‌های خود به لزوم استخدام یک روانشناس فوق حرفه‌ای برای بازیکنان و حتی مربیان تیم ملی اشاره کرد:« این موضوع را من در هیات رئیسه فدراسیون فوتبال نیز مطرح کرده‌ام. فوتبال ملی ما نیاز به یک روانشناس فوق حرفه‌ای داردو باید فردی کاملا حرفه‌ای برمسند کار قرار بگیرد و درشرایط بحرانی با بازیکنان کار کند. ما نیاز داریم چنین کارشناسانی در تیم ملی‌مان حضور داشته باشند. باید هم حتما خارجی و کاربلد باشند.»

ماجدی سپس به اقدامات فدراسیون فوتبال درقبال تیم ملی فوتبال ایران اشاره کرد:« ما قطعا می‌توانستیم در جام ملت‌ها بهتر باشیم و بعد از برتری مقابل تیم ملی فوتبال ژاپن امیداور به قهرمانی شدیم اما باخت به قطر اوضاع را دگرگون کرد. اما فدراسیون فوتبال از لحاظ پاداش و برآورده کردن امکانات مالی هیچ کم و کاستی نداشت و همه جوره به تیم ملی رسید. با این حال اعتقاد دارم درقبال مربیان و بازیکنان تیم ملی باید از خود صعه صدر به خرج دهیم و تصمیمات احساسی نگیریم.»

ماجدی درنهایت به موضوع تغییر نسل و تحولات درکادر فنی تیم ملی نیز اشاره کرد:« ببینید تغییر نسل باید سیستماتیک و به شکل کاملا نرم انجام شود. این طور نیست که شما یکدفعه 10 نفر را اخراج کنی و 10 نفر دیگر به تیم ملی تزریق کنی. کار باید آرام، آرام و روی اصول و برنامه جلو برود. قطعا مربیان تیم ملی درآینده خودشان پیرامون این موضوع تصمیمات لازم را اتخاذ خواهند کرد. به اعتقاد من باید از مربیان ایرانی تیم ملی حمایت کرد. هرچند که اعتقاد دارم باید یکی، دو دستیار خارجی کاربلد به تیم ملی اضافه شوند. مشکل ما البته مربی نیست. ما مربیان خوبی داریم. مشکل ما تغییر تفکر است که باید آرام، آرام عوض شود. نباید احساسی باشیم. باید با آرامش تحولات را جلو ببریم واجازه ندهیم که فشارها ما را از مسیراصلی خارج کند. ما باید موضوع پشتوانه سازی را نیز جدی بگیریم. باید از تیم‌‌های پایه بازیکن به تیم ملی بزرگسالان تزریق کنیم. به خصوص از تیم امید که به اعتقاد من بازیکنان خوبی در خود دارد. این روند با درایت کادرفنی تیم ملی قابل انجام است.»

سکوت درباره موضوع استقلال

میرشاد ماجدی با سوال دیگری درباره اختلافات نکونام و خطیرنیز مواجه شده که پاسخ سیاستمدارنه‌ای داده است. او گفته:« موضوع استقلال ارتباطی به من ندارد و ترجیح می‌‎دهم وارد این بحث نشوم. درست است که سوابق من استقلالی‌ است و این باشگاه را از اعماق وجود دوست دارم و همه من را با استقلال می‌شناسند اما دربرهه کنونی صحبتی درباره اختلافات اخیر ندارم و صحبت درباره این موضوع را به عهده دو طرف می‌سپارم.»

 


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های فوتبال ایران