گزارش

8493
برادران گرایی؛ آلبانی به جای پاریس

با انتخابی اشتباه در کشتی فرنگی؛ بازی عوض شد

برادران گرایی؛ آلبانی به جای پاریس

با تصمیم کادرفنی تیم ملی کشتی فرنگی انتخابی در دو وزن ۶۷ و ۷۷ کیلوگرم برگزار شد که نتیجه آن شاید مسیر قهرمانی محمدعلی و محمدرضا گرایی را تغییر بدهد؛ شاید به جای بلیت سوخته پاریس بلیت سفر به آلبانی رزرو شود.

به گزارش ایران ورزشی کادرفنی تیم ملی کشتی فرنگی در مسابقات مجارستان در دو وزن انتخابی برگزار کرد. وزن 67 کیلوگرم بین سعید اسماعیلی و محمدرضا گرایی و در وزن 77 کیلوگرم محمدعلی گرایی و محمدرضا مختاری دو وزنی بودند که در آن انتخابی برگزار شد اما نتیجه چیزی نبود که علاقه‌مندان به کشتی منتظرش بودند.

محمدرضا گرایی که سال گذشته برنز گرفته بود و سهمیه را به دست آورده بود، جای خود را در المپیک به سعید اسماعیلی داد. اسماعیلی همان موقع که محمدرضا گرایی در صربستان با کم کردن کیلوهای اضافی به دنبال سهمیه المپیک بود، به دلیل دوپینگ با محرومیت روبرو شد. با این محرومیت شانس حضور در بازی‌های آسیایی را از دست داد و در چرخه هم حضور نداشت. مشخص نشد با چه ترفند و دلیلی سعید اسماعیلی بخشیده شد اما به یکباره وارد چرخه شد و در نهایت هم جای محمدرضا گرایی در ترکیب تیم اعزامی به پاریس را گرفت. این تصمیم نه عادلانه بود و نه منطقی اما به هر حال با اصرار کادرفنی و فدراسیون رخ داد تا تنها طلایی کشتی ایران در المپیک توکیو از ترکیب تیم ملی خارج شود.

در وزن 77 کیلوگرم محمدعلی گرایی در حالی با محرومیت از سوی اتحادیه جهانی به دلیل پرتاب بطری در مسابقات قهرمانی جهان شانس حضور در چرخه را از دست داده بود که کادرفنی و فدراسیون برای بازگشت او به تیم ملی کمترین شانس را گذاشتند. ابتدا که نامش برای مسابقات قهرمانی جهان در لیست قرار گرفت اما بعد با اصرار محمدعلی گفتند باید به مسابقات مجارستان برود و اگر طلا بگیرد باید در تهران با کاویانی‌نژاد مسابقه بدهد که تنها کار مهمش کسب سهمیه المپیک در گزینشی آسیا بود!

تصمیم برای برگزاری دو انتخابی در دو وزن 67 دو 77 کیلوگرم را یک کادرفنی گرفته بود و تقریبا شرایط هم یک جور بود اما متفاوت بود. تصمیم کادرفنی برای این دو وزن اصلا شبیه به هم نبود و این دو تصمیم متفاوت به نظر حق این دو فرنگی‌کار را از بین برد.

حالا بعد بازگشت از مجارستان باید دید فدراسیون کشتی لطفی که در حق کامران قاسمپور را داشت را در قبال برادران گرایی هم انجام می‌دهد یا نه؟ برادران گرایی می‌توانند در مسابقات جهانی اوزان غیرالمپیکی کشتی بگیرند اما باید دید فدراسیون این فرصت را می‌دهد یا نه؟  کامران قاسمپور در وزن 97 کیلوگرم در چرخه بود که ناکام ماند. بعد قرار شد به 86 کیلوگرم برگردد که باز هم نشد ولی حالا برای وزن 92 کیلوگرم دعوت شده است. این لطف فدراسیون هست که شامل حال کامران شده اما مشخص نیست که این لطف را در حق برادران گرایی هم می‌کنند یا نه؟ چیزی که مشخص است این‌که فدراسیون چنین قصدی ندارد.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های گزارش