گزارش

8510
فرنگی با 5 خوزستانی؛ آزاد با 3 مازندرانی

ترکیب عجیب کشتی ایران در المپیک

فرنگی با ۵ خوزستانی؛ آزاد با ۳ مازندرانی

ترکیب تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی برای حضور در بازی‌های المپیک قطعی شده و ۱۱ کشتی‌گیر ایران در این بازی‌ها از سه استان به روی تشک می‌روند.

به گزارش ایران ورزشی ترکیب تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی برای حضور در بازی‌های المپیک اعلام شده اما از 31 استان کشور فقط سه استان در این ترکیب نماینده دارند. 

نکته مهم در ترکیب تیم ایران به استان‌هایی برمی‌گردد که در ترکیب تیم ملی نماینده دارند. از 11 کشتی‌گیری که در ترکیب تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی حضور دارند 9 کشتی‌گیر متعلق به دو استان خوزستان و مازندران هستند و دو کشتی‌گیر هم برای تهران هستند. این یعنی کشتی ایران برای المپیک فقط روی سه استان حساب باز کرده و بقیه استان‌ها در تعطیلی کامل به سر می‌برند. 

در کشتی آزاد رحمان عموزاد، حسن یزدانی و امیرحسین زارع از مازندران هستند. در کشتی فرنگی هم هادی ساروی از مازندران است. امیرعلی آذرپیرا و یونس امامی هم از تهران در ترکیب تیم ملی کشتی آزاد حضور دارند اما کار بزرگ را کشتی فرنگی خورستان انجام داده که با پنج نماینده تقریبا تمام ترکیب تیم ملی را به خودش اختصاص داده است.

مهدی محسن‌نژاد، سعید اسماعیلی، امین کاویانی‌نژاد، علیرضا مهمدی و امین میرزازاده پنج فرنگی‌کار خوزستانی در ترکیب تیم ملی کشتی فرنگی هستند.

حذف دو فرنگی‌کار شیرازی هم نشان از افت کشتی استان فارس دارد. استانی که در دوره قبل دو نماینده داشت در این دوره قافیه را به خوزستانی‌ها باخت.حالا باید دید فدراسوین کشتی با استان‌های بیکار و بازنده چه برخوردی می‌کند؟ 


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های گزارش