پریسا غفاری

پریسا غفاری

توپ و تور

8589
دن هرلی برای قبول سرمربیگری لیکرز  جواب می‌دهد

چشم مدیران LAL به تصمیم سرمربی موفق UConn Huskies

دن هرلی برای قبول سرمربیگری لیکرز جواب می‌دهد

به گفته آدرین وجناروفسکی، دن هرلی به زودی تصمیم نهایی خود را در مورد اینکه آیا سرمربی لس آنجلس لیکرز شود یا نه را اعلام خواهد کرد.

به گزارش ایران ورزشی؛سرمربی که همراه با UConn Huskies دو عنوان قهرمانی NCAA را تجربه کرده است، اخیرا به شکلی جدی به عنوان کاندید سرمربیگری لیکرز وارد مذاکراتی با مدیران این فرنچایز شده است. او اصلی‌ترین هدف LAL محسوب می‌شود زیرا سران این فرنچایز معتقد هستند او برای طولانی می‌تواند یک مربی ارزشمند باشد.

اگر هرلی به عنوان سرمربی لیکرز انتخاب شود، یکی از پیشرفت‌های سریع‌تر در تاریخ اخیر مربیگری را تکمیل می‌کند. از سال 2001 تا 2010، هرلی مانند پدر افسانه‌ای خود، باب هرلی پدر، در سطح دبیرستان مربیگری کرد.

از آنجا، او اولین نقش مربیگری خود را برای یک تیم کالج، واگنر، به دست آورد، که در نهایت در رود آیلند، UConn به کار مشغول شد. و در حال حاضر، او تصمیم می گیرد که به لیگ NBA پا بگذارد یا خیر.

چندین مربی از کالج به سطح بسیار بالایی پیشرفت کرده‌اند و برخی مانند برد استیونز و داناوان میچل معیارهای موفقیت در NBA را تجربه کرده‌اند. با این حال، تنها مربی‌ای که تا کنون موفق شده از کالج به NBA وارد شود و عنوان قهرمانی NBA را کسب کند، لری براون است که در کالج سال 1988 قهرمان شد و با دیترویت پیستونز در سال 2004 قهرمان NBA شد.

جیمز که فصل آینده 40 ساله می‌شود، لیکرز را به فکر بلندمدت با این استخدام واداشته است. ایجنت او، ریچ پل، اخیرا به کریس هاینز از بلیچر ریپورت گفت که لیکرز در این مرحله باید بیش‌تر به جدول زمانی آنتونی دیویس فکر کند تا جیمز، و وجناروفسکی گزارش می‌دهد که لیکرز می خواهد مطمئن باشد که دیویس از انتخاب سرمربی جدید راضی است. به نظر می‌رسد موهبت‌های دو ستاره لیکر به هرلی، یک شانس همکاری طولانی مدت را می‌دهد که می‌تواند برای دو طرف بسیار کلیدی باشد.

گفته می شود لیکرز مایل است هرلی را به یکی از پردرآمدترین مربیان NBA تبدیل کند. ارزش قرارداد او در کانکتیکات 32.1 میلیون دلار طی شش سال گزارش شده است. این رقم نسبتا پایینی در لیگی است که اکنون چندین مربی هشت رقمی در سال دریافت می‌کنند.

یک قرارداد بزرگ برای هرلی نشان دهنده تغییر قابل توجهی برای تیم لیکرز است که اخیرا در برابر تعهدات مالی قابل توجهی به مربیان مقاومت کرده است.

زمانی که آن‌ها سعی کردند تایرن لو را در سال 2019 استخدام کنند، طبق گزارش ها فقط به او یک قرارداد سه ساله پیشنهاد دادند. او این پیشنهاد را رد کرد. فرانک ووگل آن را قبول کرد و زمانی که در سال 2020 قهرمان شد، در سال 2021 فقط یک سال قراردادش تمدید شد. قرارداد داروین هم با لیکرز چهار ساله بود و سالانه 3 تا 5 میلیون دلار پرداخت شد.

اما تمایل آن‌ها به پرداخت دستمزد بالا به هرلی نشان می‌دهد لیکرز چقدر می‌خواسته خدمات او را تضمین کند، و حالا که او در لس‌آنجلس است، از او چه انتظاری خواهند داشت. لیکرز در 13 فصل از زمان بازنشستگی فیل جکسن، شش سرمربی داشته است. آن‌ها اسطوره‌های تیم، انتخاب‌های سابق مربی سال و حتی یک قهرمان (فرانک ووگل 2020) را در آن زمان اخراج کرده‌اند.

از زمان پایان دوره جکسن، هیچ کس بیش از سه سال در این شغل دوام نیاورده است. اما دن هرلی، یک نگاه بلند مدت از سوی فرنچایز لیکرز است، کسی که می‌تواند فرنچایز را تا پایان دوران جیمز و هر آنچه در آینده پیش می‌آید هدایت کند.

به نقل از ESPN، لس آنجلس لیکرز قراردادی 6 ساله به ارزش 70 میلیون دلار را به دن هرلی پیشنهاد کرده است. در صورتی که هرلی این پیشنهاد را نپذیرد، جی‌جی ردیک شانس بسیار بالایی را برای سرمربیگری طلایی و بنفش‌ها خواهد داشت.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های توپ و تور