ناصر قراگزلو

ناصر قراگزلو

فوتبال ایران

8661
ضعف در ساختن دفاع میانی برای تیم ملی

مقصر باشگاه‌ها هستند

ضعف در ساختن دفاع میانی برای تیم ملی

به گواه کارشناسان به دلیل توجه روی مهاجمان بیشتر به ساخته شدن بازیکن در پست مهاجم توجه داریم و از سازندگی در بقیه پستها غافل هستیم .مشکلی که شاید در تیم ملی به بدترین شکل تاثیر خودش را نشان دهد.

چند سالی است که به کمبودها در فوتبال ایران توجه چندانی نمی شود و از آنجا که بعضی از پستها نظیر مهاجم همیشه بیشتر مورد  توجه فوتبالدوستان و رسانه ها قرار داشته شاید این مساله موجب شده تا بیشتر سازندگی ها معطوف و متمرکز  به ساخته شدن بازیکن در پست مهاجم باشد .

از این رو شاید بهترین بازیکنان را در چند سال اخیر در پست مهاجم داشته ایم در حالی که چند سالی است در سازندگی در چند پست به شکل جدی دچار مشکل شده است .به عنوان نمونه شاید در بعضی از پستها نظیر پست مدافع میانی با مشکل مواجه شده ایم و شاهد هستیم زمانی که بازیکنی مانند کنعانی زادگان را در پست دفاع میانی را به دلیل محرومیت در اختیار نداریم  نمی توانیم جوان های قابل اتکایی را در آن پست در تیم ملی بازی بدهیم چون بازیکنان خیلی خوب و به تعداد کافی را در این پست نساخته ایم .

این در حالی است که کشورهای دیگر خصوصا کشورهای صاحب فوتبال وقتی در پستی دچار کمبود بازیکن  هستند با هماهنگی که بین باشگاه‌ها و تیم ملی انجام می شود این اتفاق سریعتر و بهتر انجام می شود.

ساخته شدن بازیکن در باشگاه‌ها باید بنا به نیاز تیم ملی مان و در پست‌هایی که با کمبود بازیکن در تیم ملی  مواجه هستند صورت بگیرد. فرآیندی که اگر به شکل کارشناسی به آن توجه شود حتما می توانیم بازیکنان خیلی خوبی را در باشگاه‌هایمان خصوصا بنا به نیاز ملی بسازیم و از این حیث در شرایطی قرار بگیریم که دچار مشکل نشویم .


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های فوتبال ایران