گزارش

8665
بازگشت آقا صنعت به خانه

رخ به رخ با تیم قهرمان جهان

بازگشت آقا صنعت به خانه

محمدعلی صنعتکاران با حضور در فدراسیون کشتی به نظاره تصویری خاطره انگیز ایستاد که نشان از تیم قهرمان جهان در سال ۱۹۶۱ داشت.

به گزارش ایران ورزشی محمدعلی صنعتکاران قهرمان جهان در سال 1961 با حضور در فدراسیون کشتی با علیرضا دبیر دیدار کرد.   

محمدعلی صنعتکاران دارنده مدال‌های طلا و نقره جهان و برنز المپیک توکیو و همدوره جهان پهلوان تختی به همراه پرویز عرب دبیر اسبق فدراسیون کشتی مهمان فدراسیون بود. آقا صنعت که این روزها در خارج ایران زندگی می‌کند، در بازگشت به ایران با منصور برزگر هم دیداری داشت و با حضور در فدراسیون کشتی دیداری با علیرضا دبیر داشت.

محمدعلی صنعتکاران که هم رئیس فدراسیون کشتی بوده و هم در دوره‌ای نایب رئیس فدراسیون بوده با علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی دیدار کرد.

در این دیدار دو اتفاق جالب توجه رخ داد؛ یکی تصویر غلامرضا تختی بود که علیرضا دبیر به آقا صنعت نشان داد و دیگری تصویری از تیم قهرمان جهان در 1961 یوکوهاما  و 1965 بود. در مسابقات سال 1961 تیم ملی کشتی آزاد با پنج طلا، یک نقره و یک برنز یکی از بهترین نتایج تاریخ را کسب کرد. آن سال محمدعلی صنعتکاران و غلامرضا تختی از جمله طلایی‌های کشتی ایران بودند.   

سال 1965 هم تیم ملی کشتی آزاد به عنوان قهرمانی رسید که محمدعلی صنعتکاران در آن تیم مدال نقره کسب کرد. دیدن تصویر تیمی از این دو قهرمانی برای محمدعلی صنعتکاران بسیار خاطره انگیزه بود.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های گزارش