سوژه‌های داغ

9472
وضعیت متفاوت بلژیک و رومانی؛ یکی زیر تیغ، یکی روی ابر

وضعیت متفاوت بلژیک و رومانی؛ یکی زیر تیغ، یکی روی ابر

وضعیت بلژیک و رومانی برای بازی امشب کاملاً متفاوت است.

وضعیت بلژیک و رومانی برای بازی امشب کاملاً متفاوت است؛ اولی از یک شکست تحقیرآمیز می‌آید و دومی با بردی غیرمنتظره در ابرها سیر می‌کند.

تیم دومنیکو تدسکو در آغاز کارش در یورو با یک گل برابر اسلواکی شکست خورد اما «سه‌رنگ‌ها» 3 گل بی‌پاسخ به اوکراین زدند و می‌خواهند در کلن جشن صعود بگیرند. شیاطین سرخ در بازی اول تاوان فرصت‌سوزی‌شان و البته تصمیمات VAR را پرداختند تا بزرگ‌ترین شوک دور اول مرحله گروهی یورو 2024 رقم بخورد. گل دقیقه 7 اسلواک‌ها بی‌پاسخ ماند و 2 گل روملو لوکاکو مردود اعلام شد تا بلژیک بعد از باخت شگفت‌انگیز مقابل مراکش در جام جهانی 2022، بازنده از زمین خارج شود. این نخستین شکست مربی 38 ساله تیم، دومنیکو تدسکو بود. اما از یورو 2000 بلژیک 2 بازی در یورو نباخته و از جام جهانی 1930 این تیم در تورنمنت‌های بزرگ در 2 بازی اولش شکست نخورده اما روحیه تیم در برابر حریف امشب چندان بالا نیست.

شاید هیچ کس برتری 3 گله رومانی را برابر تیم سرجی ربروف انتظار نداشت اما با بازی وحشتناک آندری لونین، دروازه‌بان رئال‌مادرید بخش زردپوش آلیانتس‌آره نا شبی استثنایی را تجربه کردند؛ این بزرگترین برد رومانی در تاریخ یورو بود. در واقع تا قبل از این تورنمنت، برد 3 بر 2 رومانی مقابل انگلیس در یورو 2000 تنها پیروزی‌شان در رقابت‌های قاره‌ای بود و در یورو 2008 و 2016 برنده نشدند حالا اما صدرنشینی گروه و صعود به مرحله بعد در دسترس است. تیم ادوارد یوردانسکو با پیروزی در راین انرژی اشتادیون به مرحله بعد صعود می‌کند و اگرچه برد مقابل اوکراین فراتر از انتظار بود اما رومانی در ماه‌های منتهی به یورو اوضاع خوبی داشته. این تیم در 16 بازی آخرش تنها یک شکست داشته-3بر2 مقابل کلمبیا در دیدار دوستانه فروردین- و در آستانه سیزدهمین بازی با بلژیک سه کلین‌شیت ثبت کرده‌اند.

آخرین دیدار دو تیم 12 سال قبل دوستانه بوده که رومانی 2 بر یک به پیروزی رسیده است. بازیکنان اصلی و تعویضی بلژیک در بازی اول آسیب ندیدند اما توماس‌ مونیه روی نیمکت هم نبود، اکسل ویتسل و یان فرتونگن هم بازی نکردند با آنکه برای حضور در زمین چراغ سبز گرفته بودند. طبیعتاً رومانی به ترکیب برنده دست نمی‌زند اما رسانه‌های این کشور گفته‌اند والنتین میخایلا، بال پارما جای فلورینل کومان را در پست بال چپ می‌گیرد، میخایلا به دلیل بیماری در بازی اول در ترکیب اصلی نبود و به عنوان بازیکن جانشین به زمین آمد. او در مقدماتی هم درخشید و 3 گل زد و 4 پاس گل داد.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های سوژه‌های داغ