زارعی: علیپور فقط مدال المپیک در کلکسیونش کم دارد

فائزه زمانی

فائزه زمانی

منهای فوتبال

9600
زارعی: علیپور فقط مدال المپیک در کلکسیونش کم دارد

رضا علیپور سنگنورد ملی‌پوش از دیواره بوداپست به دیواره‌های المپیک پاریس پل زد.


او که چندوقتی از رضا علیپور همیشگی فاصله گرفته بود، با طلای بازی‌های آسیایی دوباره زنده شد و حالا در مجموع مسابقات انتخابی المپیک سهمیه المپیک را گرفت تا سند سی و هفتمین سهمیه کاروان ایران در المپیک پاریس را به نام خود و سنگنوردی بزند. حالا رضا زارعی رئیس فدراسیون کار علیپور را سخت می‌داند اما به درخشش در دیواره‌های پاریس امیدوار است.


 
*انتظار گرفتن سهمیه از جانب علیپور را داشتید؟


در ماده سرعت به‌خاطر ریسک بالا نتایج قابل پیش‌بینی نیست، ممکن است بهترین سنگنورد دنیا با یک اشتباه از دیواره سر بخورد و مدال را از دست بدهد. به همین خاطر پیش‌بینی نتیجه علیپور سخت بود. او بارها در تمرینات و مسابقات اخیر رکورد ایران را جابه‌جا کرده بود و حتی به رکورد جهان هم نزدیک شده بود اما استرس و شرایط مسابقه ممکن است همه چیز را به‌هم بریزد. علیپور بعد از سال‌ها بی‌مدالی و افتی که داشت، در بازی‌های آسیایی طلا گرفت و همین موضوع او را به سنگنوردی برگرداند. علیپور به این مدال نیاز داشت تا بتواند به المپیک نزدیک شود. رضا در مرحله اول انتخابی المپیک نتیجه‌ای نسبتاً خوب گرفت و کمی ما را به سهمیه امیدوار کرد. در مرحله دوم هم که در بوداپست برگزار شد، حریفان او خوب کار نکردند و امتیازات را از دست دادند که همین موضوع باعث شد او سهمیه را بگیرد.


*در فاصله کوتاه مانده تا المپیک، چه برنامه‌ای برای علیپور تدارک می‌بینید؟


علیپور یک روز بعد از بازی‌های آسیایی وارد اردو شد و تا روز اعزام به شانگهای در اردو بود که خوشبختانه تلاش‌هایش نتیجه داد و منجر به سهمیه شد. حالا در این فرصت مانده تا المپیک فقط 2 رویکرد داریم؛ می‌توانیم برای علیپور اردوی داخلی شبانه‌روزی کنار دو مربی تدارک ببینیم و یا اینکه او را به جام‌های جهانی سوییس و فرانسه اعزام کنیم که در شرایط مسابقه قرار بگیرد و بتواند خودش را محک بزند. حالا منتظر هستیم تا او برگردد و خودش در این زمینه تصمیم بگیرد.


*با نتایج اخیر علیپور چقدر گرفتن مدال در المپیک را شدنی می‌دانید؟


گرفتن مدال در المپیک خیلی سخت است. میدان المپیک با بازی‌های آسیایی و مسابقات جهانی فرق می‌کند. او همه مدل مدالی در کارنامه خود دارد و حالا فقط جای مدال المپیک در کلکسیونش خالی است. رقبا از نظر امکانات و زیرساخت از ما جلوتر هستند و این موضوع کار ما را سخت می‌کند. اگر بگوییم از علیپور انتظار مدال داریم، فشار روی او زیاد می‌شود و ممکن است نتواند کارش را انجام دهد، بنابراین من ترجیح می‌دهم بگویم از او توقع مدال نداریم تا در المپیک با آرامش خیال مسابقه داده و ما را شگفت‌زده کند.


 


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های منهای فوتبال