پریسا غفاری

پریسا غفاری

توپ و تور

9690
جی‌جی ردیک  سرمربی لس آنجلس لیکرز  شد

آغاز چالش سخت مربیگری جی‌جی در لیگ NBA

جی‌جی ردیک سرمربی لس آنجلس لیکرز شد

به نقل از ESPN، جی‌جی ردیک با امضا قراردادی ۴ ساله با دستمزد سالیانه ۸ میلیون دلار به عنوان سرمربی جدید لس آنجلس لیکرز انتخاب شد.

ردیک، سابقه 15 سال حضور در لیگ NBA را به عنوان بازیکن در کارنامه دارد. وی پس از ملاقات با راب پلینکا جنرال منیجر لیکرز و جینی باس مالک فرنچایز لیکرز بر سر هدایت LAL به توافق رسید.

راب پلینکا معتقد است ردیک می‌تواند با بازیکنان ارتباط نزدیکی برقرار کند و IQ بسکتبالی او به این کمک می‌کند تا به خوبی فرنچایز لیکرز را رهبری کند، همچنین قراردادن یک کادر فنی با دانش در این مسیر می‌تواند در اولین تجربه مربیگری او نقش بسزایی ایفا کند.

ردیک یک هفته پس از آن که دن هرلی پیشنهاد سرمربیگری لیکرز را رد کرد، تبدیل به اصلی‌ترین گزینه لس آنجلسی‌ها برای سرمربیگری شد.

جی‌جی ردیک پس از بازنشستگی در سال 2021، به ESPN پیوست و به کارشناسی NBA می‌پرداخت. و حالا جایگزین داروین هم می‌شود، سرمربی که تنها دو فصل توانست بر روی نیمکت طلایی و بنفش‌ها دوام بیاورد.

البته تنها دن هرلی و جی‌جی ردیک گزینه‌های سرمربیگری لیکرز نبودند بلکه جیمز بورگو نیز بود. بورگو در جلسه‌ای دو ساعته با راب پلینکا حضور داشت و پس از آن با مالکان تیم نیز جلساتی را برقرار کرد، بورگو سابقه همکاری با آنتونی دیویس را در نیواورلینز پلیکانز داشته است و AD نیز از مربیگری او استقبال می‌کرد اما گفته می‌شود که وی به دنبال مربیگری در کاوالیرز و تریل‌بلیزرز است.

لیکرز به جی‌جی ردیک به عنوان یک مربی مانند پت رایلی نگاه می‌کند. مردی که می‌تواند با هوش و استعداد خود برای سال‌ها آینده فرنچایز را ترسیم و به موفقیت برساند.

ردیک هنوز در سطح بسیار بالایی مربیگری نکرده است و اخیرا در پادکستی به نام “Mind the Game” با لبران جیمز حضور داشته است، البته جیمز اعلام کرده است که او نقشی در سرمربیگری ردیک برای هدایت لیکرز نداشته است.

استخدام سرمربی جدید یک امر بسیار حیاتی برای لس آنجلسی‌ها بود، چرا که لیکرز امیدوار است که بتواند لبران جیمز را حفظ کند، پادشاه دارای بند آپشن پلیر 51.4 میلیون دلاری برای فصل آینده (2024/25) است و اگر این بند را فعال نکند تبدیل به بازیکن فری‌ایجنت خواهد شد و می‌تواند با تیم‌های دیگر لیگ وارد مذاکرات شود.

چنین استخدام‌هایی پیش از این در NBA صورت گرفته است که یک مربی کاملا بی‌تجربه هدایت یک تیم را به عهده بگیرد و به موفقیت برساند.

موفق‌ترین استخدام به چنین سبکی، بدون شک استیو کر در سال 2014 بوده است، مردی که از فرانت‌افیس فینیکس سانز به عنوان سرمربی گلدن استیت وریرز استخدام شد و توانست این فرنچایز را به 4 قهرمانی NBA برساند و یک داینستی فراموش نشدنی را برای جنگجویان به یادگار بگذارد.

جو مازولا نیز پیش‌تر سعی کرده بود تا جی‌جی ردیک را به عنوان دستیار خود به نیمکت بوستون سلتیکس اضافه کند که این پیشنهاد از سوی جی‌جی رد شد.

با این حال، لیکرز کار بسیار دشواری را برای یک مربی بدون تجربه نشان می‌دهد.

انتظارات از تیمی که در سال 2020 قهرمان NBA شد به فینال کنفرانس غرب سال 2023 رسید، بسیار بالاست. بهترین بازیکن لیکرز، لبران جیمز برای فصل آینده 40 سال خواهد بود. آنتونی دیویس دیگر سوپراستار لیکرزی‌ها پس از یک کمپین با دوام در فصل 2023/24، از زمان پیوستن به لیکرز به طور متوسط هر سال 28 بازی را به دلیل آسیب‌دیدگی از دست داده است.

بنابر گزارش‌ها لیکرز در این اف‌سیزن به دنبال جذب ستاره‌ها بوده است و داناوان میچل در صدر اهداف آنهاست. با وجود در اختیار داشتن سه پیک راند اول درفت در این تابستان (2024)، مشخص نیست که لیکرز بتواند پکیجی قوی را برای چنین بازیکنی ایجاد کند یا خیر.

آن‌ها می‌توانند از این پیک‌ها برای بهبود ببخشیدن راستر خود و جذب رول پلیرهای با کیفیت استفاده کنند.

اما مسئله دیگر برای فصل پیش رو، موضوع لاکچری تکس (مالیات) لس آنجلس لیکرز است، با این فرض که اگر دی‌آنجلو راسل در تیم باقی بماند یا آن‌ها یک بازیکن با دستمزد مشابه او به خدمت بگیرند، نگرانی‌هایی از بابت لاکچری تکس پیش خواهد آمد.

از زمان بازنشستگی فیل جکسن در سال 2011، جی‌جی ردیک هفتمین سرمربی است که تا کنون هدایت لیکرز را بر عهده گرفته است. نیمکت لرزان LAL در این سال‌ها قربانی‌های زیادی گرفته است اما حالا لیکرز با استخدام یک مربی 39 ساله به دنبال این است که بتواند مسیری که میامی هیت با اریک اسپولسترا پیمود را طی کند. آن‌ها ریسک بزرگی را انجام داده‌اند که باید دید ارزش آن را خواهد داشت یا خیر؟


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های توپ و تور