سیدعلی بلندنظر

سیدعلی بلندنظر

یادداشت

9870
نمایش بی‌روح شیرها

نمایش بی‌روح شیرها

با وجود صدرنشینی، انگلیس نگرانی‌های زیادی در پیش دارد از جمله فرم جود بلینگام که نتوانسته انتظارات را برآورده کند.

از یک طرف، انگلیس به هر آنچه در گروه C می‌خواست، رسید؛ آنها اول شدند و در مرحله بعد با میزبان مسابقات، آلمان روبه‌رو نمی‌شوند و در 270 دقیقه فقط یک گل خوردند آن هم با شوت از راه دور فوق‌العاده بازیکن دانمارک.
اما از جهات دیگر عملکرد این تیم در آلمان افتضاح بود. سه بازی کسالت‌آور انجام دادند و به ندرت هوادارانشان را به وجد آوردند با وجود آنکه بهترین خط حمله تورنمنت را روی کاغذ دارند. تماشای تساوی بدون گل سه‌شنبه شب با اسلوونی رنج‌آور بود.
با وجود صدرنشینی، انگلیس نگرانی‌های زیادی در پیش دارد از جمله فرم جود بلینگام که نتوانسته انتظارات را برآورده کند. بی‌میلی گرت ساوت‌گیت برای تغییر در ترکیب تیمش با وجود بازی‌های خسته‌کننده هم نگران‌کننده است.
 
بهترین بازی فودن
حضور فیل فودن در ترکیب اصلی بعد از دو بازی ضعیف که مشکلات انگلیس در سمت چپ را نمایان کرد، شگفت‌انگیز بود اما بی‌جهت نبود که هافبک منچسترسیتی در فصل گذشته همه جوایز فردی را درو کرد و فودن بهترین بازی‌اش در آلمان را برای دیدار آخر مرحله گروهی نگه داشته بود. او همکاری مؤثری با کایران تریپیر داشت و بهترین بازیکن انگلیس قبل از آمدن کول پالمر بود، تنها اشتباهش این بود که دو بار در تله آفساید قرار گرفت که پاس گلش برای بوکایو ساکا را بی‌فایده کرد.

از بلینگام خبری نبود
بازیکنی که صربستان را به ستوه آورده بود، کسی در زمین دید؟ همان که بهترین شروع تاریخ بازیکنان تازه‌وارد رئال مادرید را تجربه کرد. در این بازی خبری از بلینگام نبود و به ندرت توانست اثری روی بازی بگذارد. خسته و بی‌حال به نظر می‌رسید، پاس‌های بی‌اثر می‌داد و هیچ حرکت هجومی خاصی انجام نداد. در بازی اول طوری بود که انگار تورنمنت به او اختصاص دارد اما بعد از بازی عالی گلزن‌کرشن دیگر خاموش شد. شاید انرژی‌اش ته کشیده اما ساوت‌گیت باید کاری کند که بازیکن نامزد توپ طلایش دوباره راه بیفتد.
 
کار بزرگ اسلوونی
تقریباً 20 هزار اسلوونیایی در این تورنمنت حاضر شده‌اند که حدود یک‌درصد جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند و قطعاً هیچ‌کس از اینکه رنج سفر و هزینه‌هایش را به جان خریده، پشیمان نیست چون این تیم در چهارمین تلاش توانست برای نخستین‌بار به مرحله حذفی یک تورنمنت بزرگ برسد. اسلوونی کاملاً شایسته بازی در یک‌هشتم نهایی است چون در بازی اول مقابل دانمارک به گل تساوی دیرهنگام رسید، با گل دقیقه 95 برد مقابل صربستان را از دست داد و بعد خودش را مقابل انگلیس نگه داشت. ماتیاژ کک که اسلوونی را به جام جهانی 2010 برد و بعد از شکست برابر انگلیس از مرحله گروهی حذف شد، به تاکتیک درست رسیده و با سیستم 2-4-4 اجازه نداد حریف پرادعایش به موقعیت گل فوق‌العاده‌ای برسد.
 
گالاگر بدتر از آرنولد
خیلی‌ها به این باور رسیدند که تجربه ترنت الکساندر آرنولد در خط میانی موفق نبود اما قراردادن کانر گالاگر به جای او ایده بدتری بود. هافبک چلسی تنها 20 پاس در این بازی داد که از یان اوبلاک، دروازه‌بان اسلوونی کمتر بود و به معجزه شبیه است که بیشتر از سه بار توپ را دفع نکرد. گالاگر با دکلان رایس هماهنگ نبود، سرعت انگلیس را در زمان مالکیت توپ می‌گرفت و هرگز توان عبور از دو خط چهارنفره بازیکنان اسلوونی را نداشت. ساوت‌گیت بین دو نیمه جای او را به کوبی ماینو داد که از ابتدا باید در ترکیب قرار می‌گرفت.
 
آمار عالی پالمر
بالاخره پالمر توانست اولین بازی‌اش در تورنمنت‌های مهم را انجام دهد و با 19 دقیقه حضور، نشان داد انگلیس در نبود او چه کم داشته. ستاره چلسی جسور و باانگیزه بود و هر بار که به توپ رسید، اسلوونی را به دردسر انداخت. صددرصد پاس‌هایش به مقصد رسید و بهترین موقعیت گلزنی انگلیس برای او بود؛ ناراحت بود از اینکه به گل نرسیده اما با این بازی در دور حذفی برای خودش جا باز کرد، شاید در ترکیب اصلی.


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین‌های یادداشت