صفحات
شماره هشت هزار و یکصد و شانزده - ۰۹ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و یکصد و شانزده - ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۲۱

اخبار

هفته پر استرس ته جدولی های لیگ برتر والیبال
با اینکه همه نگاه‌ها در هفته بیست و یکم لیگ برتر والیبال، متوجه بازی حساس یزد است، اما چهارتیم پایین جدول  برای نجات از سقوط تقلا می‌کنند. این هفته طبق برنامه، شهداب یزد و پیکان تهران تیم‌های دوم و سوم جدول با هم برای تثبیت جایگاه، جنگی تمام عیار در سالن شاهدیه یزد دارند. بازی که شهدابی‌ها برای تکرار برد و پیکانی‌ها برای جبران مافات به مصاف هم می روند. شهرداری ارومیه هم امیدواری‌اش برای صعود به پلی آف به شرط برد این هفته در آمل مقابل لبنیات هراز صدرنشین است. اما جدای از بازی دیدنی چهارتیم پایین جدول یعنی شهرداری گنبد، راهیاب ملل مریوان، مس رفسنجان و سایپا  برای نجات از سقوط تقلا می کنند.

مردانی زیر تیغ جراحی رفت
سجاد مردانی کاپیتان تیم ملی تکواندو زانوی خود را به تیغ جراحان سپرد.مردانی که در جریان تمرینات تیم ملی دچار مصدومیت از ناحیه مینیسک پای راست شد، توسط دکتر رازی جراحی شد و با صلاحدید پزشک معالج 6 ماهی از میادین دور خواهد بود.هادی ساعی رئیس فدراسیون تکواندو بعد از این جراحی، به عیادت مردانی رفت.

انتخابات خلوت فدراسیون بوکس
با گذشت 9 روز ازشروع ثبت نام کاندیداهای انتخابات فدراسیون بوکس، هیچ کس حاضر به ثبت نام در این انتخابات  نیست.ثبت نام این انتخابات از 1 بهمن شروع شده و تا 12 بهمن ادامه دارد اما درحالی که 9 روز از شروع ثبت نام کاندیداها می‌گذرد داوطلبی برای حضور انتخابات به چشم نمی‌خورد.به این ترتیب 3 روز به پایان فرصت اعلام شده به نظر می‌رسد روح‌الله حسینی سرپرست فعلی و سیامک صالحی نایب رئیس فدراسیون دو رقیب این  انتخابات محسوب می‌شوند.

جولان یخ‌نوردان ایرانی در  یخ‌های جام جهانی
در سومین مرحله از رقابت‌های جام جهانی یخ‌نوردی به میزبانی ساس فی سوئیس محسن بهشتی راد قهرمان و محمدرضا صفریان نایب قهرمان شدند.بعد از برگزاری دو مرحله از جام جهانی یخ‌نوردی در کره جنوبی، فرانسه و حالا در سوئیس محسن بهشتی راد ملی‌پوش یخ نوردی کشورمان در مجموع با 2 طلای سوئیس و نقره و برنز فرانسه و کره جنوبی درجایگاه اول رنکینگ ماده سرعت سال 2023 قرار گرفت.همچنین محمدرضا صفدریان دیگر ملی‌پوش یخ‌نوردی  کشورمان با تک نقره جام جهانی سوئیس در جایگاه سوم رنکینگ ماده سرعت 2023 قرار گرفت.

ارسلان بهترین کشتی‌گیر سال صربستان شد
جام زرین بهترین کشتی‌گیر سال صربستان به یک ایرانی رسید. موفقیت‌های علی ارسلان فرنگی کارایرانی زیر پرچم صربستان ادامه دارد. کشتی‌گیر ایرانی که در ایران به او بی‌اعتنایی شد و او را حتی از تمرین تیم ملی کشتی فرنگی بیرون راندند، به صربستان رفت تا درخشش را در سرزمین دیگر و با پرچم یک کشور بیگانه آغاز کند.ارسلان پس از آنکه همراه با تیم فولادین ذوب قهرمان لیگ برتر کشتی فرنگی ایران شد، با دوتابعیتی شدن، به عضویت تیم ملی فرنگی صربستان درآمد و بعد از قهرمانی در جام نیکولای پتروف، تنها مدال صرب‌ها در مسابقات قهرمانی اروپا را به دست آورد که مدال برنز بود. در ادامه نیز کشتی‌گیر ایرانی‌الاصل تیم ملی صربستان، در وزن 72 کیلوگرم مسابقات جهانی 2022 صاحب نشان طلا شد.علی ارسلان که تا پیش از این تمرینات آمادگی‌اش را برای شرکت در مسابقات سال 2023 در آمل پیگیری می‎‌کرد، بعد از حضور در کمپ تیم‌های ملی و دیدار با ملی‌پوشان و اعضای کادر فنی ایران راهی بلگراد شد. او در بازگشت به بلگراد در مراسمی که از سوی فدراسیون کشتی صربستان برگزار شده بود، کاپ برترین کشتی‌گیر سال این کشور را از آن خود کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی