صفحات
شماره هشت هزار و یکصد و شانزده - ۰۹ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و یکصد و شانزده - ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۲۲

حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

عین‌اللهی علاوه بر کرونا، مافیای دارو و درمان را مهار کرد

در حالی که عده‌ای در مجلس شورای اسلامی دنبال راه انداختن طرح استیضاح وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هستند حالا نمایندگان بیشتری درباره تلاش‌های بهرام عین‌اللهی در دوران سخت وزارتش بر این وزارتخانه پرچالش می‌گویند.
محمدحسین فرهنگی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به موفقیت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مهار و کنترل کرونا به ایرنا گفته است: مردم شاهد بودند که در ابتدای دولت سیزدهم با تهیه واکسن و تزریق بی‌سابقه آن شاهد کنترل این بیماری بودیم. در حال حاضر کرونا در بسیاری از کشورها مثل ژاپن، اروپا و امریکا تلفات زیادی می‌گیرد اما ما مشکلات آنها را نداریم و اوضاع در ایران تحت کنترل است.
نماینده تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی، عین‌اللهی را وزیری با تقوا توصیف و عنوان کرد: وزیر بهداشت و درمان در دوره مدیریت خود به حوزه‌های خاصی ورود داشته که دیگران جرأت ورود نداشتند. از جمله حوزه مافیای دارو و اجرای طرح دارویار. نمی‌گویم همه نمایندگانی که دنبال استیضاح وزیر بهداشت هستند تحت تأثیر فضاسازی مافیا هستند، ولی بی‌تأثیر هم نیست، چراکه انتقاداتی که درخصوص کمیابی و افزایش قیمت دارو می‌شود، مال همین جریانی است که دنبال در انحصار گرفتن دارو و تجارت با جان و زندگی مردم است.
وی با بیان اینکه من مخالف استیضاح وزیر بهداشت و درمان هستم، تصریح کرد: استیضاح مثل یک جراحی است. یک پزشک جراح زمانی به جراحی روی می‌آورد که به ناامیدی برسد و ببیند که عضوی از بدن بدون جراحی قابل درمان نیست. به نظر می‌رسد که در مورد وزارت بهداشت الان موقع جراحی و استیضاح نیست.
فرهنگی با بیان اینکه وزارت بهداشت در دوره مدیریت عین‌اللهی بسیار فعال و تأثیرگذار است، افزود: الان وزارت بهداشت در افزایش خدمات بیمارستانی، افزایش تخت‌های بیمارستانی، اجرای قانون تعرفه پرستاری و کارانه پزشکان متخصص  گام‌های مؤثری برداشته است. عین‌اللهی جزو وزرای موفق دولت سیزدهم است..
محمود احمدی بیغش نیز با بیان اینکه وزارت بهداشت دولت سیزدهم عملکرد قابل قبولی در حوزه‌های مختلف بهداشت و سلامت داشته است، به ایرنا گفته است: در دولت سیزدهم شاهد گسترش شبکه‌های بهداشت بویژه در روستاها و شهرهایی با جمعیت کمتر از ۲۰ هزار نفر هستیم که در این رابطه مصوبه مجلس برای تأمین اعتبار از محل درآمد مالیات بر ارزش افزوده نیز به دولت کمک کرده است.
وی تلاش برای اجرای طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع را از دیگر اقدامات وزیر بهداشت دولت سیزدهم ارزیابی و بر این نکته تأکید کرد که با تعامل میان بخش‌های مختلف در دولت، مجلس و همه دستگاه‌ها، می‌توان این طرح را با موفقیت در سراسر کشور اجرا کرد.
این نماینده مجلس در ارزیابی خود از عملکرد وزیر بهداشت گفت: برای بررسی صلاحیت یک وزیر ابتدا باید ببینیم عملکرد وی چگونه بوده و اینکه اختیارات وی تا چه اندازه است و آیا می‌توانسته در زمینه این ایرادات اقدامی انجام دهد. اگر به داروخانه‌ای مراجعه کنید و یک یا چندین قلم دارو کمیاب باشد همه از چشم وزیر بهداشت می‌بینند و هیچ‌کس نمی‌گوید هولدینگ دارویی و شرکت‌های بزرگ و حتی کسانی که در قاچاق دارو فعالیت می‌کنند، در این امر دست دارند. احمدی بیغش گفت: در آن زمان کشور نیازمند تأمین واکسن برای مهار کرونا بود اما کشورهای صاحب واکسن با ایران همکاری نداشتند و ایران با مدیریت توانمندی‌های خود و تکیه بر توان داخلی به فناوری ساخت واکسن دست یافت و با واکسیناسیون ۷۰ درصد جامعه، ویروس کرونا را مهار کرد.
این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی که مجلس در جریان رسیدگی به لایحه بودجه سال آینده است، باید وزیر و معاون این وزارتخانه برای تصویب بودجه سال آینده تلاش کنند تا اعتبارات لازم برای تأمین داروهای بیماران صعب العلاج و ارتقای سرانه سلامت در کشور محقق شود.در حالی طی روزهای گذشته نمایندگان از عملکرد این وزیر دفاع کرده‌اند که کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در هفته جاری به بررسی تقاضای تعدادی از نمایندگان برای استیضاح وزیر بهداشت و درمان می‌پردازند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی