صفحات
شماره هشت هزار و یکصد و بیست و چهار - ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و یکصد و بیست و چهار - ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۱۶

هفته نوزدهم لیگ برتر، با پیروزی پرگل استقلال برابر نفت مسجد سلیمان آغاز شد

3 گل برای هت تریک برد

گروه ورزشی/ هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال، دیروز با برگزاری 4 مسابقه آغاز شد که در یکی از آنها، استقلال و نفت مسجدسلیمان، از ساعت 15:30 در ورزشگاه آزادی تهران برابر هم قرار گرفتند که از این دیدار، حدود 2 هزار تماشاگر استقبال کرده بودند. ریکاردو ساپینتو سرمربی آبی‌پوشان پایتخت که به دلیل محرومیت نمی‌توانست روی نیمکت تیمش بنشیند، این بازی را از روی سکوهای ورزشگاه و در کنار ژائو آبرئو و علی بنی شیخ الاسلامی آنالیزورهای استقلال تماشا کرد. ضمن اینکه زبیر نیک نفس و سیدحسین حسینی، 2 بازیکن مصدوم استقلال هم با لباس شخصی در ورزشگاه حاضر شدند. استقلال در این دیدار، با ترکیب علیرضا رضایی، رافائل سیلوا، عارف غلامی، کوین یامگا، جعفر سلمانی، روزبه چشمی، سعید مهری، آرش رضاوند، محمد محبی، مهدی قایدی و امیرارسلان مطهری به میدان رفت تا آبی‌ها با همان ترکیب برنده بازی با مس کرمان، این بازی را شروع کرده باشند. در آن سوی میدان هم رضا عنایتی نفت مسجدسلیمان را با ترکیب فرهاد مجد کرمانشاهی، علیرضا دغاغله، عقیل شویعی کعبی، سینا عبداللهی، حسین مجلی شنانی، پیمان رنجبری، رضا مغانلو، مسلم مجدمی، حسین گودرزی، امیرحسین کریمی و رضا دهقانی به میدان فرستاد.
این مسابقه با شروعی خوب برای آبی‌ها آغاز شد و دقیقه 5، پاس دیدنی غلامی در قوس مرکز زمین برای یامگا، با فرار تند و تیز این بازیکن از سمت راست آغاز شد. پاس زمینی و در عرض او پس از عبور از قایدی، به رضاوند رسید و این بازیکن، با یک ضربه بغل پای دیدنی، دروازه نفت را باز کرد. پس از گلی که استقلال به ثمر رساند، نفتی‌ها برای به تساوی کشاندن بازی حملات خود را آغاز کردند و دقیقه 7، دهقانی پس از تصاحب توپ در پشت محوطه جریمه، ضربه‌اش را با پای چپ زد که توپ با اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت. دقیقه 10 هم شنانی در محوطه جریمه استقلال پس از برخورد با سیلوا سرنگون شد که عنایتی و سایر نیمکت نشینان نفت به این صحنه معترض بوده و اعتقاد به خطای پنالتی داشتند اما حمید حاج ملک که داور این بازی بود، چنین نظری نداشت اما ابراهیم میرزابیگی، تورج حق وردی، حیدر سلیمانی و نوذر رودنیل کارشناسان داوری اعلام کردند که این صحنه خطا بوده و باید به سود نفت اعلام پنالتی می‌شد. دقیقه 14 شوت محکم مهری از پشت محوطه جریمه با برخورد به بازیکن نفت ارتفاع گرفت و مجد کرمانشاهی با واکنشی دیدنی، توپ را از زیر طاق بیرون کشید و به کرنر فرستاد. دقیقه 20، فرصت خوب دیگری برای  استقلال ایجاد شد که طی آن با پاس دیدنی غلامی از پشت محوطه جریمه خودی، مطهری با یک ضربه سر توانست از مدافعان نفت عبور کرده و حتی فرهاد مجد کرمانشاهی، گلر بیرون آمده میهمان را نیز دریبل کند اما در آخرین لحظات و در شرایطی که مطهری با دروازه خالی روبه‌رو بود، گودرزی زودتر از او به توپ رسید و با یک تکل، مانع از باز شدن دروازه تیمش شد. دقیقه 25، ارسال کرنر مهری با ضربه سر غلامی همراه شد و این ضربه در تیر دوم می‌توانست به محبی برسد که سرعت توپ زیاد بود و به بیرون رفت. دقیقه 34، استقلال در دو صحنه درون محوطه جریمه صاحب فرصت شد که در هر دو مورد، پاس‌های محبی به مقصد نرسیدند و آبی‌ها در گلزنی ناکام بودند. دقیقه 39 هم شوت کریمی از پشت محوطه جریمه، با اختلاف زیاد از کنار دروازه به بیرون رفت. دقیقه 45، ارسال مهری روی دروازه، با ضربه سر سیلوا همراه شد و پاس این بازیکن در مقابل دروازه به محبی رسید که ضربه سر او را مجد کرمانشاهی با واکنشی دیدنی راهی کرنر کرد. دقیقه 45+1 هم حرکت دیدنی قایدی از سمت راست، با تکل شدید عبداللهی همراه شد اما قایدی پس از سرنگونی، دوباره بلند شد و به حرکت خود ادامه داد و توپ را برای سلمانی مهیا کرد که شوت بسیار بد این بازیکن براحتی توسط مدافعین نفت دور شد. دقیقه 4+45 اشتباه بزرگ مهری در پشت محوطه جریمه نفت، منجر به خلق یک ضد حمله برای میهمان شد که ضربه امیرحسین کریمی از پشت محوطه جریمه را رضایی با واکنشی دیدنی راهی کرنر کرد و نیمه اول با برتری آبی‌ها به پایان رسید.
استقلال نیمه دوم را با یک تغییر آغاز کرد و با مصدومیت رضایی، سینا سعیدی‌فر جایگزین او شد تا دروازه‌بان سوم آبی‌ها هم شانس بازی در لیگ برتر را پیدا کند. دقیقه 48، حرکت خوب قایدی از سمت چپ و حرکت در عرض او، با یک شوت فنی همراه شد که مجد کرمانشاهی آن را با واکنشی دیدنی دور کرد. دقیقه 55 رضاوند بازی خوب خود را تکمیل کرد و پاس در عمق و خوبی را به قایدی داد و این بازیکن هم در موقعیتی تک به تک، توپ را به گوشه دروازه فرستاد و دومین گل استقلال را به ثمر رساند تا برای دومین بازی پیاپی موفق به گلزنی شود. دقیقه 58 پاس فوق‌العاده رضاوند به مطهری رسید و این بازیکن در موقعیت تک به تک قرار گرفت و با یک شوت محکم و روی پا، دروازه کرمانشاهی را تهدید کرد که این سنگربان با واکنشی دیدنی، توپ را دور کرد. دقیقه 70، استقلال 3 تعویض همزمان انجام داد و صالح حردانی، امید حامدی‌فر و سجاد شهباززاده، جایگزین یامگا، مهری و مطهری شدند. دقیقه 79، روی یک حرکت انفرادی دیدنی، گودرزی ابتدا با یک دریبل سرپا، سیلوا را از پیش رو برداشت و وارد محوطه جریمه شد که شلیک محکم و روی پای این بازیکن، به تیرک افقی دروازه برخورد کرد و به بیرون رفت. دقیقه 84، ارسال دیدنی گودرزی از سمت چپ، با واکنش سعیدی‌فر همراه شد و گلر آبی‌ها این توپ را دفع کرد. دقیقه 90+1، پاس چشمی در محوطه جریمه به قایدی رسید و این بازیکن پس از چند حرکت پا، عبداللهی مدافع روبه‌رویش را فریب داد و سپس ضربه غافلگیرکننده‌اش را به سمت دروازه زد که مجد کرمانشاهی هیچ واکنشی روی این توپ نشان نداد و استقلال با درخشش قایدی، به گل سوم خود نیز دست پیدا کرد. دقیقه 90+3، پرتاب بلند مغانلو روی دروازه، با اشتباه سعیدی‌فر همراه شد و توپ مقابل میلاد شیخ سلیمانی قرار گرفت و این بازیکن که تازه به میدان آمده بود، با شوتی محکم، توپ را به طاق دروازه استقلال چسباند و اختلاف را کاهش داد. دقیقه 4+90، قایدی با خطای دروازه‌بان نفت در محوطه جریمه سرنگون شد تا داور یک خطای پنالتی به سود استقلال اعلام کند، اما خود قایدی که پشت ضربه ایستاده بود، پنالتی را از دست داد و مجد کرمانشاهی بخوبی ضربه او را مهار کرد تا این بازی در نهایت با برتری 3 بر یک استقلال به پایان برسد و آبی‌ها به سومین برد پیاپی‌شان دست یابند.
پیروزی آلومینیوم و شکست مس
در سایر بازی‌های دیروز، نساجی در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر مقابل پیکان 1-1 متوقف شد. در این دیدار، حامد شیری (49- پنالتی) برای نساجی گلزنی کرد و شیرزود تمیروف (70) بازی را برای پیکان به تساوی کشاند. تمیروف پس از به ثمر رساندن گل تساوی پیکان پیراهن خود را از تن درآورد و به سبک کریستیانو رونالدو شادی گل کرد. وی پس از بر تن کردن پیراهن خود هم شادی معروف شیخ دیاباته را انجام داد. در دیگر دیدار هم، آلومینیوم در ورزشگاه امام خمینی (ره) اراک، 2-1 مس رفسنجان را از پیش رو برداشت تا شاگردان محمد ربیعی، دومین شکست‌شان را متحمل شوند. در این بازی، محمدرضا آزادی (23) و‌ هانسل زاپاتا (51) برای آلومینیوم و گادوین منشا (60) برای مس گلزنی کردند. در آخرین دیدار دیروز، فولاد و سپاهان از ساعت 18 در ورزشگاه شهدای فولاد اهواز برابر هم قرار گرفتند.
جستجو
آرشیو تاریخی