صفحات
شماره هشت هزار و یکصد و بیست و چهار - ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و یکصد و بیست و چهار - ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۱۶

اخبار

ستاره تیم ملی ایران در قله فوتبال اروپا ایستاد
علیرضا جهانبخش کاپیتان تیم ملی کشورمان در هفته اخیر به همراه فاینورد درخشش بی‌نظیری داشت و موفق شد تیمش را از شکست نجات دهد. جهانبخش در بازی حساس فاینورد مقابل آیندهوون در لیگ هلند به‌عنوان یار تعویضی به میدان آمد و موفق شد دو گل به ثمر برساند تا بازی باخته تیمش را با تساوی عوض کند. در همین رابطه توئیتر یوفا با انتشار پستی به تأثیرگذارترین بازیکن هفته گذشته فوتبال اروپا پرداخت. یوفا از کاربرانش سؤال کرد کدام بازیکن تأثیرگذارترین بازیکن هفته اروپا بود. علیرضا جهانبخش در میان چهار نامزد تأثیرگذارترین بازیکن هفته اروپا در کنار پائولو دیبالا ستاره تیم ملی آرژانتین و آ.اس رم که دو پاس گل برای رمی‌ها داده بود، ایستاد.
برنامه دیدارهای تیم ملی جوانان در جام ملت‌ها
رقابت‌های فوتبال جام ملت‌های زیر ۲۰ سال آسیا در حالی از دهم اسفندماه سال‌جاری در کشور ازبکستان برگزار می‌شود که تیم ملی جوانان ایران در گروه B با تیم‌های قطر، ویتنام و استرالیا همگروه است. بر همین اساس، کنفدراسیون فوتبال آسیا با ارسال نامه‌ای به فدراسیون فوتبال کشورمان، زمان و مکان برگزاری بازی‌های تیم جوانان کشورمان را مشخص کرد. بر همین اساس تیم ملی دهم اسفند در اولین دیدار به مصاف قطر خواهد رفت و جوانان کشورمان سیزدهم اسفندماه هم دیدار خود را با تیم استرالیا برگزار خواهند کرد. تیم ملی جوانان در سومین دیدار شانزدهم اسفند با ویتنام روبه‌رو خواهد شد.
واکنش جالب AFC به مربیگری کی‌روش در قطر
کارلوس کی‌روش سرمربی سابق ایران روز دوشنبه به صورت رسمی هدایت تیم ملی قطر را تا سال 2026 برعهده گرفت. بر همین اساس، کنفدراسیون فوتبال آسیا با انتشار تصویری از کارلوس کی‌روش نوشت: «شما به سرمربی جدید تیم ملی قطر نگاه می‌کنید. کارلوس کی‌روش هدایت قهرمان جام ملت‌های آسیا 2019 را برعهده گرفت.» گفتنی است، کی‌روش قبل از جام جهانی 2022 قطر دوباره هدایت تیم ملی کشورمان را برای مدت 3 ماه برعهده داشت و تیم ملی کشورمان در مرحله گروهی جام جهانی با یک برد و دو باخت از رقابت‌ها حذف شد.
بازتاب دعای ساپینتو برای زلزله‌زدگان ترکیه
روز دوشنبه زلزله‌ای با قدرت 7.8 ریشتر دو کشور ترکیه و سوریه را لرزاند. این زلزله مهیب هزاران کشته و زخمی برای دو کشور در پی داشته است. ریکاردو ساپینتو سرمربی استقلال پس از این اتفاق تلخ با انتشار پستی با مردم ترکیه و بخصوص مردم شهر غازی عینتاب ترکیه که مدتی هدایت این تیم را برعهده داشت این چنین واکنش نشان داد: «از شنیدن خبر بد از غازی عینتاب، شهر و باشگاهی که با من بسیار خوب رفتار کرده‌اند، بسیار ناراحت شدم. دعای من با همه کسانی است که تحت تأثیر این فاجعه قرار گرفته‌اند. قوی باشید!» بر همین اساس نشریه «اوجوگو» پرتغال این اقدام سرمربی آبی‌های پایتخت را بازتاب داد و نوشت: «ریکاردو ساپینتو، مربی پرتغالی در سال 2020/21 مربی غازی عینتاب بود. شهری که توسط زلزله‌ای با قدرت بزرگ لرزید . ساپینتو بابت این اتفاق، ابراز تأسف کرد.»
اقدام خیرخواهانه بازیکنان تیم ملی فوتبال
 برای زلزله‌زدگان خوی
اعضای تیم ملی فوتبال کشورمان پس از تخصیص پاداش جام جهانی به اقدامات انساندوستانه آزادسازی زندانیان جرائم مالی و غیرعمد، تکمیل ساختمان امدادرسانی در چابهار و... بخش قابل‌توجهی از این پاداش را هم برای کمک به زلزله‌زدگان خوی اختصاص دادند. بر همین اساس طبق هماهنگی‌های احسان حاج‌صفی، کاپیتان تیم ملی با مؤسسه خیرین جوان تبریز، بخش مهمی از پاداش ملی‌پوشان در جام جهانی صرف خرید چادر، پتو، وسایل گرمایشی و... شد و این تجهیزات به دست زلزله‌زدگان خوی رسید تا بازیکنان تیم ملی نیز در این راستا اقدام خداپسندانه‌ای انجام دهند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی