صفحات
شماره هشت هزار و یکصد و بیست و چهار - ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و یکصد و بیست و چهار - ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۱۶

پرسپولیس بدون امیدها در آبادان به میدان می‌رود

در غیاب بیرو، به دنبال برد!

حامد جیرودی/ هفته نوزدهم لیگ برتر، امروز با برگزاری 4 مسابقه دیگر به پایان می‌رسد. از ساعت 14، هوادار در ورزشگاه شهید دستگردی تهران میزبان تراکتور است. شاگردان ساکت الهامی در حالی باید مقابل تیم سابق این مربی قرار بگیرند که 6 بازی بدون باخت‌ را سپری کرده‌اند، 22 امتیازی هستند. در مقابل، شاگردان پاکو خمز هم که 4 بازی بدون باخت‌ را تجربه کرده‌اند، 29 امتیازی‌اند و در این بازی خارج از خانه، به دنبال سومین برد متوالی خود هستند. بازی رفت 2 تیم بدون گل به پایان رسید تا الهامی در تبریز، یک امتیاز از تراکتور تحت قربان بردیف بگیرد و حالا باید دید تیم او مقابل تراکتور مدل اسپانیایی چه نتیجه‌ای می‌گیرد. از ساعت 15، ذوب‌آهن در ورزشگاه فولادشهر، پذیرای ملوان است. شاگردان مهدی تارتار که در هفته‌های قبل، وضعیت خوبی نداشته‌اند و 6 بازی بدون برد را پشت سر گذاشته‌اند، 19 امتیازی هستند. اما در آن سوی میدان، شاگردان مازیار زارع، 3 برد در 4 هفته اخیر کسب کرده‌اند تا 21 امتیازی باشند. بازی رفت دو تیم در انزلی، با تساوی 1-1 به پایان رسید. از ساعت ۱۶، گل گهر در ورزشگاه شهید سردار سلیمانی سیرجان با هم استانی‌اش مس کرمان دیدار می‌کند. شاگردان امیر قلعه‌نویی که در 4 بازی گذشته شان از رسیدن به برد بازمانده‌اند، 30 امتیازی هستند و حالا می‌خواهند هر طور که شده پیروز شوند تا از جمع مدعیان جا نمانند. این در حالی است که شاگردان فرزاد حسین خانی هم که 2 باخت پیاپی داشته‌اند، 14 امتیازی هستند و می‌خواهند از انتهای جدول فاصله بگیرند. بازی رفت 2 تیم، با تساوی 2-2 به پایان رسید.
 سرخ ها در خانه برزیلی ها
در آخرین بازی این هفته، صنعت نفت از ساعت ۱۸، در ورزشگاه تختی آبادان به مصاف پرسپولیس می‌رود که قضاوت این مسابقه را، پیام حیدری به همراه کمک هایش علیرضا ایلدروم و وحید سیفی بر عهده دارد. برزیلی‌های فوتبال ایران در حالی میزبان این مسابقه هستند که پس از اولین دیداری که با هدایت ادسون تاوارس به پیروزی رسیدند، دیگر رنگ برد را ندیده‌اند و در 5 هفته اخیر، 4 شکست‌ را تجربه کرده‌اند که باعث شده این تیم با 11 امتیاز در قعر جدول باشد. نفتی‌ها که در بازی قبل‌شان هم در خانه، 1-0 مغلوب هوادار شدند و بشدت خطر سقوط را احساس می‌کنند امیدوارند در این بازی به موفقیت برسند. اما سرخپوشان پایتخت در شرایطی به میدان می‌روند که هفته گذشته برابر آلومینیوم به تساوی بدون گل رسیدند که باعث شد تا دومین بازی بدون بردشان را سپری کنند و بعد از 111 روز صدر را به سپاهان واگذار کنند. شاگردان یحیی گل محمدی حالا می‌خواهند تا در این بازی خارج از خانه به پیروزی دست پیدا کنند تا دوباره روی دور برد قرار بگیرند و از جمع مدعیان باز نمانند. البته قرمزها در بازی با آلومینیوم به داوری اعتراض زیادی داشتند و پس از آن سرمربی پرسپولیس مدعی شد تا زمانی که او هدایت این تیم را بر عهده دارد، اجازه نمی‌دهند این تیم قهرمان شود و برای همین از بازی بعد، امیدهایش را به میدان می‌فرستد! البته این ادعای یحیی از سوی مدیران باشگاه وتو شد. ضمن اینکه تنها 11 بازیکن رده سنی امید پرسپولیس، کارت بازی در لیگ برتر را دارند و گل محمدی تنها از تعدادی از آنها می‌تواند استفاده کند. موضوع دیگری که بحث همراهی بازیکنان امید پرسپولیس را در سفر به آبادان منتفی خواهد کرد این است که تیم امید پرسپولیس از ساعت 12 به مصاف تیم دنیا صبای آیندگان در لیگ امیدهای تهران برود. در این شرایط، نفرات اصلی پرسپولیس همراه این تیم در آبادان خواهند بود و باید دید سرخ‌ها می‌توانند از این بازی دست پر بازگردند یا خیر. در بازی با هوادار، علیرضا بیرانوند دروازه بان اصلی پرسپولیس اخراج شد و حالا این احمد گوهری است که درون دروازه این تیم قرار می‌گیرد و باید برابر تیم سابقش بازی کند. ضمن اینکه ITC لئاندرو پریرا مهاجم برزیلی جدید پرسپولیس هم صادر شده و احتمال دارد او در این مسابقه به میدان برود. در آن سوی میدان هم، حسین ساکی، مدافع صنعت نفت از جدال با پرسپولیس محروم است. صنعت نفت و پرسپولیس، تاکنون 43 بار در مجموع لیگ‌های تخت جمشید، آزادگان و برتر به مصاف هم رفته‌اند که حاصل آن 28 پیروزی برای پرسپولیس، 5 برد برای صنعت نفت و 10 تساوی بوده است. در ادوار لیگ برتر هم 24 تقابل داشته‌اند که 18 برد سهم پرسپولیس و سه برد سهم نفتی‌ها بوده و 4 بازی هم مساوی شده است. پرسپولیس در بازی رفت 2-0 صنعت نفت تحت هدایت رضا پرکاس را شکست داد و حالا باید دید این بازی چه نتیجه‌ای خواهد داشت.

 

برش

پیام بیرانوند به پرسپولیسی‌ها: با همه برای قهرمانی می‌جنگیم

پرسپولیس امروز باید بدون علیرضا بیرانوند، ستاره محروم خود در آبادان با نفت بازی کند. دروازه بان ملی پوش سرخ ها با انتشار یک توئیت نوشت: «با همه می‌جنگیم برای قهرمانی پرسپولیس بزرگ.»  تا به این ترتیب، به هم تیمی های خود، قبل از آغاز این دیدار روحیه بدهد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی