صفحات
شماره هشت هزار و یکصد و بیست و چهار - ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و یکصد و بیست و چهار - ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - صفحه ۲۱

رخدادها

 کاراکتر شمس برگرفته از شمس لنگرودی نبود

فرشاد گل‌سفیدی: کاراکتر شمس ما برگرفته از شمس لنگرودی نبود ضمن اینکه آقای نصیریان این قصه را خیلی دوست داشت چون بخشی از زندگی او را روایت می‌کند. او در اواخر زندگی همسرش از او مراقبت می‌کرد و به من می‌گفت فکر می‌کنم این آخرین فیلمی باشد که بازی می‌کنم. ایشان به من بسیار کمک کرده‌اند، بخصوص در شعرها که در فیلم می‌خوانند. از نظر من متفاوت‌‌ترین نقش‌ علی نصیریان در این فیلم بود.
نشست خبری «هفت بهار نارنج»

 

شیطنت در انتشار نامه علی نصیریان

پیام آزادی:جای آقای نصیریان اینجا خالی است. ایشان دوست داشتند باشند اما به دلیل کهولت سن و خستگی نیامدند. باید بگویم چند وقت پیش ایشان نامه‌ای برای دبیر فرستادند اما شیطنتی صورت گرفته است و آن نامه به دست غیر ارسال شد. انصراف آقای نصیریان از جشنواره اصلاً صحت ندارد چون ایشان چند روز قبل به دلیل مسائل جسمی اعلام کردند نمی‌توانند بیایند.
نشست خبری «هفت بهار نارنج»

 

موضوع تجاوز دغدغه جهان است

علیرضا صمدی:  زمانی که اتفاق مهمی در سطح جامعه بیفتد، در فیلم‌های تولید‌شده در طول سال هم بازتاب پیدا می‌کند. البته فیلم‌هایی مانند «استاد» و «آه سرد» که در جشنواره امسال هم حضور دارند، بیشتر موضوع تجاوز را آسیب‌شناسی می‌کنند و شباهتی با فیلم ما ندارند. در سطح جهان نیز فیلم‌های بسیاری در زمینه تجاوز و «می‌تو» ساخته شده‌اند و اگر به فیلم‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲ نگاه کنیم، متوجه آمار زیاد آنها می‌شویم. در نتیجه این مسأله در کشور ما هم پربحث است و درباره آن فیلم ساخته خواهد شد.
ستاد خبری جشنواره

 

 

روایتگر حس مادر به فرزند

جلیل شعبانی: «سرهنگ ثریا» شاید ششمین یا هفتمین فیلمنامه‌ای بود که درباره گروه منافقین می‌خواندم و در سال‌های مختلف فیلمنامه‌های متعددی را در مورد این گروه بررسی کردم و وقتی فیلمنامه خانم عاج را که از نمایشنامه‌شان اقتباس شده بود مطالعه کردم، برایم جالب بود که از این زاویه به منافقین بپردازیم، نه از آن زاویه که ترور مسلحانه آنها را به سیاق گذشته به تصویر بکشیم. این فیلم روایتگر حس مادر به فرزند است و این یکی از ویژگی‌هایی است که می‌تواند فیلم را در جذب مخاطب موفق کند.
ایلنا

جستجو
آرشیو تاریخی