صفحات
شماره هشت هزار و صد و هفتاد و دو - ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هفتاد و دو - ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۵

اخبار

پوتین: روسیه منزوی نمی شود
رئیس‌جمهوری روسیه با تأکید بر اینکه شرکای سابق روسیه با سرعتی دیوانه‌وار قوانین بین‌المللی و کانال‌های ارتباطی را تخریب کرده‌اند، گفت که مسکو از به اصطلاح «قوانین ابداعی و تحمیل شده» توسط «کشورهای خاص» تبعیت نخواهد کرد. به گزارش نووستی، ولادیمیر پوتین تأکید کرد: «در مقابله با دشمنی اقتصادی غربی، ما منزوی نخواهیم شد، بلکه برعکس برای توسعه روابط مشارکت واقعی، برابر، متقابل و سودده با کشورهای دوست در اوراسیا، آفریقا و امریکای لاتین تلاش خواهیم کرد.»

 

دیدار اسد و عمویش بعد از 36 سال
رئیس جمهور سوریه برای اولین بار از زمان بازگشت عمویش رفعت اسد از تبعید، در دمشق با او دیدار کرد. به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، رفعت اسد، عموی بشار اسد چند روز قبل پس از ۳۶ سال تبعید در فرانسه و اسپانیا به سوریه بازگشت. طبق عکسی که از این دیدار خانوادگی منتشر شد، ماهر اسد، برادر رئیس جمهور و نیز نوه‌های رفعت اسد حضور داشتند. رفعت اسد در سال ۱۹۸۴ پس از اختلاف‌نظر با برادرش حافظ اسد، رئیس جمهور پیشین سوریه این کشور را ترک کرد.

 

امریکا به انگلیس سامانه موشکی می دهد
پنتاگون در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد، وزارت امور خارجه امریکا با قرارداد فروش سامانه‌های موشکی به ارزش ۳۱.۲ میلیون دلار به انگلیس موافقت کرده است. به گزارش تاس، به این ترتیب پنتاگون بالغ بر ۷۶۸ موشک APKWS II با هزینه برآورد شده ۳۱.۲ میلیون دلار به بریتانیا خواهد فروخت. این قرارداد فروش شامل تجهیزات پشتیبانی قطعات یدکی و تعمیراتی، اسناد فنی، حمل و نقل و خودروهای پشتیبانی فنی و لجستیکی است.

 

خواهر اون: بایدن پیر
و خرفت است
خواهر قدرتمند رهبر کره‌شمالی گفت که توافق امریکا – کره‌جنوبی درباره لزوم حمایت از امنیت کره‌جنوبی تنها موجب وخامت اوضاع خواهد شد. به گزارش رسانه دولتی کره‌شمالی کیم یو جونگ گفت که پیونگ‌یانگ متقاعد شده است که در نتیجه این اقدام، باید قدرت «بازدارندگی جنگ هسته‌ای» را بیش از پیش تقویت کند. او با بیان اینکه بایدن «بیش از حد اشتباه محاسباتی دارد و به طرز غیرمسئولانه‌ای شجاع» است، هشدارهای بایدن را «سخنان بیهوده از سوی شخصی که گرفتار خرفتی بر اثر پیری است» توصیف کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی