صفحات
شماره هشت هزار و صد و هفتاد و دو - ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و صد و هفتاد و دو - ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - صفحه ۵

دورنما

حریت دیلی نیوز
ترکیه

چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه در سخنانی امریکا را متهم به حمایت از تروریسم کرد. او در این سخنان با تروریستی خواندن کردهای شمال سوریه، گفت که امریکا در حالی از نیروهای دموکراتیک سوریه حمایت می‌کند که این گروه خواهان تجزیه این کشور است. اما امریکا با علم به این مسأله انواع کمک‌های نظامی را برای این گروه ارسال می‌کند.

 

گلوب اند میل
کانادا

کارگران معادن در کانادا مانند هر جای دیگری در سخت‌ترین و خطرناک‌ترین شرایط کار می‌کنند اما از کمترین امکانات امنیتی و حفاظتی برخوردارند. حتی اقدامات بهداشتی نیز برای آنان در نظر گرفته نمی‌شود. در حالی که آنها به واسطه شغلی که دارند، باید به طور مرتب مورد آزمایش‌های ریوی قرار بگیرند تا از هر آسیبی که متوجه سلامتی آنها شود، در امان بمانند.

 

واشنگتن تایمز
امریکا

دموکرات‌های کنگره امریکا نگران وضعیت بدهی ملی کشور هستند اما هیچ تلاشی هم نمی‌کنند تا جو بایدن را متقاعد کنند وارد مذاکره با طیف جمهوریخواهان در کنگره شود تا معضل بدهی‌های امریکا حل شود. این در حالی است که جمهوریخواهان اعلام کرده‌اند طرحی در دست دارند تا خود در اقدامی سقف بدهی در این کشور را حدود 1.5 تریلیون دلار افزایش دهند.

 

لاوانگاردیا
اسپانیا

جدیدترین آمارها نشان می‌دهد قدرت اقتصادی اسپانیا در سه ماه نخست سال میلادی شتاب خوبی داشته و هرچند تورم بالا رفته اما بازار اشتغال باثبات بوده است. این در حالی است که دولت اسپانیا به اتحادیه اروپا که کمک‌های مالی برای مادرید در نظر گرفته، وعده داده است در یک سال پیش رو حدود یک میلیون شغل برای مردم خود ایجاد خواهد کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی