صفحات
شماره هشت هزار و دویست و پنج - ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و پنج - ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - صفحه ۲۰

ورزش ایران

شهرداری گرگان به آسیا نمی‌رود
تیم بسکتبال شهرداری گرگان با شکست مقابل تیم بی سی آستانه قزاقستان در مسابقات فینال 8  سوپر لیگ غرب آسیا، جام باشگاه‌های قاره کهن را از دست داد. شاگردان مهران حاتمی که در بازی اول با نتیجه 95 - 85  مقابل کویت کلاب باخته بودند، در مسابقه دوم به مصاف تیم قزاقستانی رفتند و در کوارترهای  اول، سوم و چهارم با نتایج ۱۹-۲۶، ۲۶-۲۷ و ۱۶-۱۹ باختند تا با وجود برتری ۲۰-۱۵ شهرداری گرگان در کوارتر دوم، نتیجه را در مجموع ۸۱ - ۸۷ واگذار کنند. شهرداری گرگان فردا در بازی سوم خود ساعت ۲۱:۴۵ به مصاف تیم شباب الاهلی امارات، میزبان مسابقات می‌رود. این مسابقات به صورت متمرکز در دوبی و به میزبانی تیم شباب الاهلی امارات برگزار می‌شود. ۸ تیم قرار بود در این رقابت‌ها حضور یابند که به دلیل حضور نداشتن تیم چنای هیت هند، ۷ تیم در این تورنمت حضور دارند.


ابقای مدیران عامل سرخابی
مجمع عمومی عادی شرکت‌های فرهنگی ورزشی استقلال و پرسپولیس دیروز با حضور سیدمحمد پولادگر معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای، حسین قربان‌زاده نماینده وزارت اقتصاد و دارایی و مرتضی فلاح مدیرکل دفتر حقوقی در محل وزارت ورزش و جوانان برگزار شد. در این مجمع حجت کریمی، سرپرست باشگاه استقلال و رضا درویش، مدیرعامل پرسپولیس در سمت‌های خود ابقا شدند. علاوه بر این علیرضا خانی و مهدی حیدرزاده به هیأت مدیره باشگاه استقلال اضافه شدند و مظلومی، مؤمنی و افضلی از هیأت مدیره آبی‌ها جدا شدند. همچنین رضا درویش از هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس حذف شد تا او تنها به عنوان مدیرعامل و نفر اول اجرایی به کار خود ادامه دهد. این در حالی است که حسین شهریاری، محمد دلبری و حسین خبیری سه عضو هیأت مدیره هستند که در سمت خود به کار ادامه خواهند داد و پیمان حدادی نیز نفر جدیدی است که در این جایگاه کارش را آغاز می‌کند.


امیدوارم خبرهای خوبی از AFC بشنویم
سجادی: کسی به من نگفته مجوز استقلال صادر نمی‌شود
سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان، دیروز درباره مجمع باشگاه استقلال گفت: «ما کاملاً در تعامل با وزارت اقتصاد هستیم و با سازمان خصوصی‌سازی همفکری و همکاری می‌کنیم. قربان‌زاده شبانه‌روزی تلاش کرد و واقعاً از او تشکر می‌کنم. همچنین از خاندوزی و سایر اعضای مجمع از اینکه به فکر این دو باشگاه بوده و هستند، ممنونم. در روزهای آغازین دولت و خدمت رئیس جمهور عنوان کردم که الان نیاز است سرخابی‌ها به سمت واگذاری بروند. او کاملاً موافق بود و شرایط را فراهم کرد. مخبر معاون رئیس جمهور نیز این کار را انجام داد. خاندوزی در این مدت همکاری خوبی داشت و الان حدود 10 درصد سهام شان به مردم واگذار شده است. ما در ادامه راه به کنفدراسیون آسیا هم گفتیم که در آینده این موضوع واگذاری را ادامه خواهیم داد. ضمن اینکه در این مدت حمایت‌های مالی برای پرداخت بدهی‌ها اتفاق افتاد.»
او ادامه داد: «ما خبرهای خوبی از عملکرد باشگاه‌ها داریم، با این حال نمی‌خواهم زودتر از موعد کنفدراسیون فوتبال آسیا مطالبی را بگویم. مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال اخبار خوبی را به من داد، ولی با توجه به اینکه کنفدراسیون آسیا در آخر خردادماه قرار است رأی نهایی را اعلام کند، فعلاً مطرح نمی‌کنم. از 16 تیم لیگ برتری، 14 تیم برای مجوز حرفه‌ای اقدام کردند که از این تعداد خوشبختانه برای اولین بار در ورزش کشور 12 تیم بدهی مالی نداشتند. این یک اتفاق بزرگ است و نمی‌دانم چرا اینها اطلاع‌رسانی نمی‌شود و فقط یکسری نکات را از فوتبال کشور می‌گویند که باعث یأس و ناامیدی می‌شود. امیدوارم تا پایان خرداد اخبار خوبی را از کنفدراسیون آسیا بشنویم و فوتبال کشور با امید، رو به جلو حرکت کند.»
وزیر ورزش و جوانان راجع به احتمال صدور مجوز حضور استقلال در آسیا عنوان کرد: «تا الان به من کسی به صورت قطعی نگفته که این مجوز صادر نمی‌شود. چرا با روحیه مردم بازی می‌شود؟ در مورد باشگاه استقلال هم گفتند که 16 مورد کسر مدارک داشته که بارگذاری نکرده بود، یا اینکه بدهی استراماچونی را به دلیل محدودیت‌های خاص بین‌المللی کمی دیرتر پرداخت کردیم، اما این اتفاق در نهایت رخ داد. » سجادی درباره تعیین سقف بودجه برای باشگاه‌ها چنین نظر داد: «این سقف 250 میلیارد تومان اعلام شده و اگر سازکار اجرایی‌اش فراهم شود و به نظر فدراسیون احترام بگذارند، یک اتفاق خوب است. فیرپلی مالی در باشگاه‌ها یکی از مباحث فیفاست. ما در لیگی که پشت سر گذاشتیم، باشگاهی داشتیم که با 27 میلیارد تومان وارد شد و در سوی مقابل یک باشگاه با 500 میلیارد تومان داشتیم. در واقع فیرپلی مالی رعایت نشده. بنابراین جزو تکالیف و وظایف ما بود که به این اتفاق ورود کنیم. از فدراسیون فوتبال خواستیم و تاج هم پیگیری کرد و وقت گذاشت و سقف بودجه را گذاشتند. امیدواریم رعایت شود و ضمانت اجرایی داشته باشد و همگام با اتفاق مهمی که در فوتبال در دنیا رخ می‌دهد به سمت روزآمد شدن فوتبال کشور برویم.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی