صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و چهار - ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و چهار - ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - صفحه ۲۳

ادای احترام جشنواره موسیقی فجر به نسل طلایی موسیقی ایران

گروه موسیقی بانوان «پارلای تبریز» 26 بهمن‌ماه آغازگر چهارمین روز از سی و نهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر شدند؛ اجرایی از موسیقی محلی آذری در تالار وحدت که لحظات شادی را برای بانوان حاضر در سالن فراهم کردند.
ارکستر موسیقی «چکاوک» هم با اجرای قطعات عاشقانه و خاطره‌انگیز موسیقی ملی ایران، شبی دلپذیر برای مخاطبان این دوره از جشنواره به جا گذاشت.
شایسته در این برنامه اظهار کرد: امشب شب خاصی برای من است؛ چرا که ارکستر چکاوک ۲۵ ساله می‌شود. صحنه موسیقی به هنرمند زندگی و امید می‌دهد. هدف این ارکستر زنده نگه‌داشتن موسیقی فاخر ایرانی است.
 علی زندوکیلی هم با استقبال کم‌نظیر مخاطبانش در تالار وحدت به روی صحنه رفت؛ اجرایی گرم در یک شب بارانی با ترانه‌های ماندگار و خاطره‌انگیز.
ارکستر «غفاری» به سرپرستی امین غفاری، اولین سانس اجرای تالار رودکی را به کودکان و نوجوانان اختصاص داد. موسیقی متن سریال «بازی تاج و تخت» یکی از آثار مطرحی بود که اجرا شد.

 شب «فضل‌الله توکل» و طنین مضراب‌های طلایی استاد
شب «فضل‌الله توکل»، هنرمندی که می‌توان او را آخرین بازمانده نسل طلایی موسیقی ایران دانست در تالار رودکی برگزار شد.
رضا مهدوی، دبیر جشنواره سی و نهم فجر، ضمن تقدیر از حضور این هنرمند پیشکسوت اظهار داشت: یکی از پدیده‌های موسیقی به تالار رودکی آمده است. استاد اثری منتشر نکرده‌اند اما نرم و مخملی می‌خواند. ایشان می‌توانند با شش دانگ صدا هم بخوانند اما با اشراف بر بم‌خوانی با دو دانگ صدا خواندن را انتخاب کرده‌‌اند.
نوازندگان هنرستان دخترانه موسیقی تهران در چهارمین ایستگاه جشنواره سی و نهم موسیقی فجر با اجرای ماندگارهای موسیقی سنتی و کلاسیک شبی به یادماندنی را برای مخاطبان خود رقم زدند.
فرهنگسرای ارسباران هم میزبان دو گروه کر «آوای نیایش» از تهران و «مهر وطن» از کرمان بود. مسعود نکویی سرپرست ارکستر«مهر وطن» در بخشی از این برنامه اظهار داشت: تمام تلاش ما معرفی موسیقی ایرانی و رقابت آن در جهان است. ما باید بهترین کارمان را برای این رویداد هنری انتخاب کنیم.
 گروه سرود فرزندان ایران و گروه سرود ابن‌الرضا در کوشک باغ هنر روی صحنه رفتند. زهرا نصیری سرپرست گروه سرود ابن‌الرضا درباره حضورش در جشنواره فجر افزود: بخش سرود جشنواره، بخش بسیار خوبی است و خیلی مهم بود که در بخش سرود افرادی باشند تا سرودهای خوبی را که می‌تواند بدرخشد جمع‌آوری کنند و از این بابت بسیار خوشحالم و برگزاری چنین بخش‌هایی باعث می‌شود گروه‌هایی که لیاقتش را دارند، دیده شوند و پیشرفت کنند. حامد محضرنیا و ناصر زینعلی در فرهنگسرای بهمن و محسن یگانه در فرهنگسرای ارسباران بخش موسیقی پاپ چهارمین شب این جشنواره را برگزار کردند.

جستجو
آرشیو تاریخی